Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c45
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Masz rację, raczej 7,5 tony
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy;
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy;
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Paweł dobrze kojarzysz, do DMC 7500kg nie musisz nmieć tacho, albo stosować się do niego jeśli masz zamontowane. Powyżej 7500kg DMC w jakimkolwiek celu byś jeździł, nawet gdybyś miał zabudowanego na tym kampera i tak musisz się stosować do czasu pracy kierowców. Nawet nie wiem czy nie do 7499kg, ale głowy nie dam Natomiast kwlifikacji wstępnej/okresowej (dawnego przewozu rzeczy) nie musisz mieć niezależnie od DMC jeśli wykonujesz przewozy niezarobkowe. Tyle z tego co wiem *tup*
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
prywatnie do 7,5 dmc nie jest wymagane tacho czy licencja i inne do ustawy ue 561
ja mam busa 3500 dmc i laweta 2500 dmc razem 6 dmc tacho mam tylko dla siebie
a ja bym polecił na auto lawetę MAN , 22 lata prowadzę ciężarówki i z mojej praktyki mogę doradzić MAM 220 koni
ja mam busa 3500 dmc i laweta 2500 dmc razem 6 dmc tacho mam tylko dla siebie
a ja bym polecił na auto lawetę MAN , 22 lata prowadzę ciężarówki i z mojej praktyki mogę doradzić MAM 220 koni
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Dziś już jestem po psychotestach i badaniu lekarskim. Teraz profil kierowcy i do szkółki.
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Powodzonka 
Tak mi się przypomniało, jak 6 lat temu robiłem kurs na solówkę, jeszcze na poczciwym Starze 1142 bez wspomagania i raz miałem 3 godziny placu na raz. Tyle się okręciłem kierownicą, że później przez zakwasy z napiciem się herbaty miałem problem *flower*
Eh... bardzo miło i z sentymentem wspominam ten kurs

Tak mi się przypomniało, jak 6 lat temu robiłem kurs na solówkę, jeszcze na poczciwym Starze 1142 bez wspomagania i raz miałem 3 godziny placu na raz. Tyle się okręciłem kierownicą, że później przez zakwasy z napiciem się herbaty miałem problem *flower*
Eh... bardzo miło i z sentymentem wspominam ten kurs

Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Star 1142 bez wspomagania? 8-O Były takie?
Pozdrrrawiam! :)
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
SEBRIGHT dzięki 
W sumie to jestem właściwie sprecyzowany Mercedes 814 roczniki 1985-1993 rok ewentualnie jak się trafi to 808, 813 roczniki 1975-1984. Docelowo planuję go puścić na żółte tablice.
Star 1142 to już formalnie spełnia definicje pojazdu zabytkowego, w przypadku aut wyprodukowanych do 1991 roku
Wszystkie moje maszyny do garażu zwykle przyjeżdżały właśnie Starem 1142 z HDSem.

W sumie to jestem właściwie sprecyzowany Mercedes 814 roczniki 1985-1993 rok ewentualnie jak się trafi to 808, 813 roczniki 1975-1984. Docelowo planuję go puścić na żółte tablice.
Star 1142 to już formalnie spełnia definicje pojazdu zabytkowego, w przypadku aut wyprodukowanych do 1991 roku

RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
A na pewno autami ciężarowymi na żółtych wolno transportować towar, nawet na własny użytek? Czy opłaca się pojazd specjalny robić na żółte?
Star 1142 musiał mieć wspomaganie, tylko pewnie było zepsute.
Star 1142 musiał mieć wspomaganie, tylko pewnie było zepsute.
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Czy opłaca się pojazd specjalny robić na żółte?
brak obowiązku wykonywania corocznych badań, brak obowiązku posiadania OC jak stoi, w przypadku szkody koszty rozliczane są niezależnie od wartości pojazdu (brak szkody całkowitej). Dziś zrobienie rysy na aucie o wartości np. 2000zł powoduje "szkodę całkowitą", brak tacho, brak podatku drogowego.
Podatek drogowy za zestaw to może być kilka tyś rocznie, a tak nie płacisz złotówki. Hipotetycznie kupuje Jelcza z naczepą, po to by jeździć z traktorkami na Wilkowice. Koszt stania z tytułu podatku od środków transportu około 3000zł rocznie, plus OC - rynkowe.
brak obowiązku wykonywania corocznych badań, brak obowiązku posiadania OC jak stoi, w przypadku szkody koszty rozliczane są niezależnie od wartości pojazdu (brak szkody całkowitej). Dziś zrobienie rysy na aucie o wartości np. 2000zł powoduje "szkodę całkowitą", brak tacho, brak podatku drogowego.
Podatek drogowy za zestaw to może być kilka tyś rocznie, a tak nie płacisz złotówki. Hipotetycznie kupuje Jelcza z naczepą, po to by jeździć z traktorkami na Wilkowice. Koszt stania z tytułu podatku od środków transportu około 3000zł rocznie, plus OC - rynkowe.
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Tak, ale trzeba się liczyć z tym, że pojazdy zabytkowe mają zakaz wykonywania pracy - a transport jest zakazem. W wielu krajach królują takie zestawy stara ciężarówka + stary traktor - ale u nas jest gdzieś taki przepis, że nie można takim pojazdem wykonywać przewozu. Jak to potem będą urzędnicy czy drogówka albo ITD interpretować - tego nie wiem.
Kaziu tak jeździ Starem - może warto podpytać.
Kaziu tak jeździ Starem - może warto podpytać.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Może było padnięte, ale w 'celach marketingowych' żeby nie robić złęgo wrażenia ściemniali że nie ma :pzbiegusek napisał:
Star 1142 bez wspomagania? 8-O Były takie?
W każdym razie w czasie jazdy kierownica jakoś chodziła, ale na placu trzeba było ciągnąć jak kota za ogon żeby raczył skręcić *sarcasm*
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Dzwoniłem do itd, później byłem w oddziale ITD i możesz wozić zabytkowym ładunek. Ursus na Waszych filmikach jest Scania 112 albo 113 z naczepą idealny zestaw do wożenia zabytków. Ta Scania dosłownie spełnia wszelkie wymagania stawiane zabytkowym pojazdom.
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
No... I tak właśnie myślałem.SEBRIGHT napisał/a:Może było padnięte, ale w 'celach marketingowych' żeby nie robić złęgo wrażenia ściemniali że nie ma :pzbiegusek napisał:
Star 1142 bez wspomagania? 8-O Były takie?
W każdym razie w czasie jazdy kierownica jakoś chodziła, ale na placu trzeba było ciągnąć jak kota za ogon żeby raczył skręcić *sarcasm*


Pozdrrrawiam! :)
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Scania 113H. Była pożyczona od znajomego - niestety w tej chwili już jej nie ma. Plusem w niej był napęd 4x4, gdyż woziła koparki po budowach - to się przydawało, a w Wilkowicach na polu też można byłoby nią bez strachu jeździć. Do tego skrętna naczepa. W tej chwili gość ma chyba Scanię 124 i albo tą samą naczepę, albo zmienił na nowszą.marek_79 napisał/a:
Dzwoniłem do itd, później byłem w oddziale ITD i możesz wozić zabytkowym ładunek. Ursus na Waszych filmikach jest Scania 112 albo 113 z naczepą idealny zestaw do wożenia zabytków. Ta Scania dosłownie spełnia wszelkie wymagania stawiane zabytkowym pojazdom.
Tu jest film z 2013
https://www.youtube.com/watch?v=eQttX_fMImo
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
No właśnie o tej Scanii pisałem, swoją drogą 113 prawie już nie ma na drogach. Idealny kandydat na retrotransport.
Rozmawiałem z pracownikami ITD, przewóz na potrzeby prywatne do 7,5 t jest lekki, łatwy i przyjemny. Kierowca wtedy rejestrować czasu pracy, nie musi mieć kwalifikacji zawodowych. Przekroczenie magicznych 7,5 tony powoduje wymóg posiadania kwalifikacji zawodowych. Ewidencja czasu kierowcy. Jedyny ratunek to żółte papiery dla auta.... Cała podstawa prawna to rozporządzenie 561/2006.
A ja jestem już po 6 godzinach nauki jazdy jutro kolejne plus 2h...
Rozmawiałem z pracownikami ITD, przewóz na potrzeby prywatne do 7,5 t jest lekki, łatwy i przyjemny. Kierowca wtedy rejestrować czasu pracy, nie musi mieć kwalifikacji zawodowych. Przekroczenie magicznych 7,5 tony powoduje wymóg posiadania kwalifikacji zawodowych. Ewidencja czasu kierowcy. Jedyny ratunek to żółte papiery dla auta.... Cała podstawa prawna to rozporządzenie 561/2006.
A ja jestem już po 6 godzinach nauki jazdy jutro kolejne plus 2h...
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Też rozważam właśnie kurs C, a następnie C+E. Może się kiedyś przydać, a nie musiałbym B+E robić, które już teraz by mi się często przydało 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
jak zdam C od razu ide na E i na koniec na kurs kwalifikacji
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Skoro zamierzasz jeździć tylko na własne potrzeby autem do 7,5 dmc to po co Ci kurs? Nie szkoda robić żeby się "przeterminował"?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Jak zepnę 7,5 tony z dowolną przyczepą potrzebuje wiadomo C+E oraz kursu. Co 5 lat badania psychotechniczne plus lekarz, plus wtedy okresowe szkolenie.
Dziś 17 Lutego 2016 za pierwszym razem zdałem teorię na C
6 minut i po teście. Pytania z moim zordzie były z PWPW. W Poniedziałek praktyczny...
Dziś 17 Lutego 2016 za pierwszym razem zdałem teorię na C

- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Autolaweta pomoc drogowa DMC 7490kg do wożenia Ursusa c4
Marek Ty to masz wszystko w jednym paluszku. Pamiętam jak na Zlocie ktoś wspomniał, ze właśnie Doktorat zrobiłeś . A inny zapytał "z Traktorów" Rób od raz na autobusy bo za chwilę się okaże, że możesz kupić autobus ale kto nim będzie kierował. Trzymam kciuki Marek!