t25 kabina własnej konstrukcji
t25 kabina własnej konstrukcji
Witam szanownych forumowiczów.
Mam zamiar zrobić kabinę do mojego t25, ponieważ te używane są strasznie drogie 1800 ,2000 za oryginał w dobrym stanie. Paranoja! Myślałem nad kabinką od c330, ale rurkowa nie bardzo mi się podoba, a kwadraciaki od 1000 które i tak trzeba przerobić.
Także zrobię ją sam i tu prośba do Was może ktoś z Was już ten temat przerabiał i może udzielić jakichś cennych wskazówek typu: jaki kontowniczek pod uszczelki dać ,jakie uszczelki do szyb ,czy z jakiego profilu najlepiej wykonać (podobno 40x40?) Będę w pn zamawiał szyby, tylko jeszcze nie zdecydowałem jakie? Może macie na swoich t25 jakieś pospolite kabinki? chętnie bym zobaczył zdjęcia jak one wyglądają na traktorze. Mój t25 w dowodzie ma oznaczenie A1 ,coś tam miał montowane ,ale raczej nie kabinę.
Jeśli nie ten dział, proszę moderatora o przeniesienie.
Mam zamiar zrobić kabinę do mojego t25, ponieważ te używane są strasznie drogie 1800 ,2000 za oryginał w dobrym stanie. Paranoja! Myślałem nad kabinką od c330, ale rurkowa nie bardzo mi się podoba, a kwadraciaki od 1000 które i tak trzeba przerobić.
Także zrobię ją sam i tu prośba do Was może ktoś z Was już ten temat przerabiał i może udzielić jakichś cennych wskazówek typu: jaki kontowniczek pod uszczelki dać ,jakie uszczelki do szyb ,czy z jakiego profilu najlepiej wykonać (podobno 40x40?) Będę w pn zamawiał szyby, tylko jeszcze nie zdecydowałem jakie? Może macie na swoich t25 jakieś pospolite kabinki? chętnie bym zobaczył zdjęcia jak one wyglądają na traktorze. Mój t25 w dowodzie ma oznaczenie A1 ,coś tam miał montowane ,ale raczej nie kabinę.
Jeśli nie ten dział, proszę moderatora o przeniesienie.
RE: t25 kabina własnej konstrukcji
Za dwa tysie masz gotową kabinę do T-25.
Da się zrobić lepszą kabinę, ale:
1. Trzeba mieć umiejętności.
2. Trzeba mieć narzędzia.
3. Trzeba mieć dostęp do tanich materiałów.
Skoro pytasz się jak - znaczy nie masz umiejętności i wiedzy.
Nie sądzę byś miał warsztat wyposażony ponad standard (wiertarka, spawarka, szlifierka).
Dostępu do tanich surowców też nie masz bo jesteś detalistą.
Zatem zrobisz jakiegoś kulfona.
Jeśli chcesz zrobić sobie kabinę pod swój gust i była ona porządna to koszt wyniesie nie 1000 tylko 3-4.
Kolega remontuje w swojej firmie drezyny kolejowe. Oprócz mechaniki, elektryki itd. naprawiają też kabiny. I tu jest największy problem bo często trzeba docinać szyby na wymiar, szukać uszczelek których nikt nie robi od 20 lat itd.
PS. Wersja A1 miała stelaż z daszkiem chroniącym od słońca.
Da się zrobić lepszą kabinę, ale:
1. Trzeba mieć umiejętności.
2. Trzeba mieć narzędzia.
3. Trzeba mieć dostęp do tanich materiałów.
Skoro pytasz się jak - znaczy nie masz umiejętności i wiedzy.
Nie sądzę byś miał warsztat wyposażony ponad standard (wiertarka, spawarka, szlifierka).
Dostępu do tanich surowców też nie masz bo jesteś detalistą.
Zatem zrobisz jakiegoś kulfona.
Jeśli chcesz zrobić sobie kabinę pod swój gust i była ona porządna to koszt wyniesie nie 1000 tylko 3-4.
Kolega remontuje w swojej firmie drezyny kolejowe. Oprócz mechaniki, elektryki itd. naprawiają też kabiny. I tu jest największy problem bo często trzeba docinać szyby na wymiar, szukać uszczelek których nikt nie robi od 20 lat itd.
PS. Wersja A1 miała stelaż z daszkiem chroniącym od słońca.
RE: t25 kabina własnej konstrukcji
Ja też szukałem do mojego T25 kabiny, oryginalne to zaporowa cena , nowe też drogie. Udało mi się znaleźć tanią (400zł) prawie kompletną kabinę do C330 "Chojnów". Zrobiłem dodatkowe mocowania kabiny do ciągnika. Tak ,że kabina została praktycznie bez przeróbek , ale musiałem skrócić drzwi i dodać dodatkową szybkę z przodu. Dopasowałem ją od C360. Ale jak pisał kolega Bolszewik trzeba mieć spawarkę , mocną szlifierkę i wiertarkę stołową. Podstawowe umiejętności i dość dużo czasu. Nie liczyłem ile godzin pracy zajęło mi wykonanie mojej kabiny,ale trochę ich było. Nie opłaca się robić samemu kabiny od podstaw, materiały wychodzą bardzo drogo, same szyby to 250-300 zł a gdzie materiał na ramę , uszczelki , zawiasy, zamki, blacha na dach itp. I wykonanie dość skomplikowane elementy ramy muszą być pospawane pod różnymi kątami , nie są to kąty proste. Nie chcę Cię zniechęcać ale szukaj taniej używki. Tu jest coś do obejrzenia.
http://olx.pl/oferta/kabina-wladimir-t- ... 4b57b1d4d8
Powodzenia
http://olx.pl/oferta/kabina-wladimir-t- ... 4b57b1d4d8
Powodzenia
RE: t25 kabina własnej konstrukcji
Wiem ile kosztuje nowa i wiem,że da się zrobić samemu za połowę ceny. W moim przypadku nawet nie,bo kształtowników różnej maści mam, blachy 2, 3mm też, także koszty to : szyby i uszczelki ok500 zł. Czasu mam w brud. W warsztacie spawarkę, migomat, WS15 ,szlifierki. Co Twoim zdaniem potrzeba więcej??? Po co wsadzać 20-letnie uszczelki??? http://www.e-szyby.pl/pol_m_akcesoria_u ... 10549.html Nie chcę robić tego masowo kolego Bolszewik.Ogólnie jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia w temacie to daj się wypowiedzieć innym.
rycho711 wiadomo,że nic nie ma za darmo. a ta z linku to rurkowa jakaś przeróbka. Też się rozglądałem. Znalazłem za 420 rurkową do ruska. No nie bardzo rurkowa pasi.
rycho711 wiadomo,że nic nie ma za darmo. a ta z linku to rurkowa jakaś przeróbka. Też się rozglądałem. Znalazłem za 420 rurkową do ruska. No nie bardzo rurkowa pasi.
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: t25 kabina własnej konstrukcji
Skoro masz dużo czasu to jest do zrobienia, a satysfakcja, bezcenna. Pamiętaj, że kabina też chroni podczas wywrotki.
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 03 lis 2011, 19:55
RE: t25 kabina własnej konstrukcji
Najlepiej zamów komplet oryginalnych szyb do kabiny i pod ten wymiar powycinaj szablony i dopiero spawaj ramę na kabinę profil 40x40 o ściance 3mm lub nawet 50x50 x3 mm a ramki drzwi można dać mniejsze *hilarious*
RE: t25 kabina własnej konstrukcji
Kolego bitels01 postawiłeś sobie zadanie trudne ale wykonalne. jeżeli czujesz się na siłach buduj kabine do twojego ruska. Szkielet musi być solidny żeby chronił traktorzyste w razie wywrotki. Niemniej warto czasami posłuchać starszych kolegów, tym bardziej kol. Bolszewika, człowieka który zawsze jest pomocny w rozwiazywaniu problemów z Władimircami, niż rugać go jako nowicjusz za to że sceptycznie odniósł się do twojego projektu. Trochę szacunku kolego harison, sorry beatles do kolegi który jeździł na traktorze jak Ty na chleb mówiłeś beb, a na muchy ptypty. Szanujmy się wzajemnie.
RE: t25 kabina własnej konstrukcji
Powiem Wam,że dla osób które mają dużo wolnego czasu to fajna sprawa taką kabinkę zrobić. Ja tak średnio miałem czas, czasem godzinkę ,czasem dwie, a czasem dwa tygodnie nic nie robiłem. Koszt materiałów czyli: szyby, uszczelki, profil 40x40x3 plus 30x20x2 farba i elektrody to ok 800 zł własnej pracy nie liczę. A efekt taki jak widać. Dla mnie efekt zadowalający i chyba nie oszpeciłem ciągnika?!
www.fotosik.pl/zdjecie/7f0bb8713f79dfa7
www.fotosik.pl/zdjecie/afeb7363617b1616
www.fotosik.pl/zdjecie/7f0bb8713f79dfa7
www.fotosik.pl/zdjecie/afeb7363617b1616
RE: t25 kabina własnej konstrukcji
kabino dobro bo szcylna je ni wije wiatrym ani ni pado dyszcz na glowe.
Popraw byki ....
Popraw byki ....
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: t25 kabina własnej konstrukcji
Dobra robota, a szyby od jakiej kabiny.
RE: t25 kabina własnej konstrukcji
Fajna kabinka *tup*
RE: t25 kabina własnej konstrukcji
No kabina niczego sobie, tylko czy ja dobrze widziałem że kierownica. Od auta?
RE: t25 kabina własnej konstrukcji
Zgrabna Ci wyszła ta kabina - widząc gdzieś na drodze nawet nie pomyślał bym że to samoróbka
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: t25 kabina własnej konstrukcji
Dzięki panowie. Szyby są od kabiny T25 A2 c330 CIECHANÓW. Co do kierownicy to dobrze widziałeś kolego wisera. Kiera od opla vectry b, ale to wcześniejszy projekt .Przy zakładaniu wspomagania musiałem też zmienić kierownicę, a ta akurat leżała w garażu ,więc dostała drugie życie:p
Re: t25 kabina własnej konstrukcji
Witam,
Czy ktoś z forum może próbował przerobić kabinę typu orzeszek by pasowała do T25?
Czy ktoś z forum może próbował przerobić kabinę typu orzeszek by pasowała do T25?
Re: t25 kabina własnej konstrukcji
Widziałem takie przeróbki ale to nie wyglądało dobrze. Jest sporo elementów do przerobienia. Kabinę trzeba wyżej unieść, bo w T25 siedzi się wysoko nad skrzynią biegów i należy czymś wypełnić przerwę między kabiną pod bocznymi szybami a błotnikami. Przegrodę pod przednią szybą, też należy całkiem przerobić, bo w T25 jest w tym miejscu szeroka skrzynka na akumulatory.
Lepiej już założyć kabinę rurkową od C-330 do T25.
Lepiej już założyć kabinę rurkową od C-330 do T25.
Re: t25 kabina własnej konstrukcji
Dzięki za informację.bergman31 pisze: ↑31 gru 2021, 15:55 Widziałem takie przeróbki ale to nie wyglądało dobrze. Jest sporo elementów do przerobienia. Kabinę trzeba wyżej unieść, bo w T25 siedzi się wysoko nad skrzynią biegów i należy czymś wypełnić przerwę między kabiną pod bocznymi szybami a błotnikami. Przegrodę pod przednią szybą, też należy całkiem przerobić, bo w T25 jest w tym miejscu szeroka skrzynka na akumulatory.
Lepiej już założyć kabinę rurkową od C-330 do T25.
Re: t25 kabina własnej konstrukcji
Można to zrobić lepiej lub gorzej, ale dobrze się nie da.
Za dużo przeróbek, a ergonomia kabiny "orzeszka" słaba. Jeśli masz ją za darmo, nie masz dużych wymagań i umiesz posługiwać się narzędziami można to zrobić.
Jeśli używasz ciągnika do pracy (a nie jak np. ja 20-30 mth na rok) to kup coś fabrycznego.
Za dużo przeróbek, a ergonomia kabiny "orzeszka" słaba. Jeśli masz ją za darmo, nie masz dużych wymagań i umiesz posługiwać się narzędziami można to zrobić.
Jeśli używasz ciągnika do pracy (a nie jak np. ja 20-30 mth na rok) to kup coś fabrycznego.
Re: t25 kabina własnej konstrukcji
Nigdy nie miałem większej styczności z T-25, ale dla mnie to najlepiej wygląda z oryginalną kabiną. Ma ona ogrzewanie, nie wiem jak działa ale jest I nawet jako - takie proporcje zachowuje. Bo przy orzeszku to trochę karykaturalnie wygląda