Remont supra
Remont supra
Witam ile by kosztował remont silnika z robotą do zetor 50 super?.Dziękuję z góry i pozdrawiam. :p
RE: Remont supra
Tak na full serwis czyli panewki, zestawy naprawcze itd. To blisko 10 tys. trzeba szykować. Jak coś to dzwoń.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Remont supra
Jeszcze wszystko uzależnione od ceny robocizny. Trzeba pamiętać że nowe panewki trzeba wyosiować w bloku do wału a to też wcale tanie nie jest i jeszcze musi być warsztat z maszyną na którą można założyć tak długi blok (przynajmniej w moich stronach dużo warsztatów zjeździłem zanim znalazłem odpowiedni).Ursus napisał/a:
Tak na full serwis czyli panewki, zestawy naprawcze itd. To blisko 10 tys. trzeba szykować. Jak coś to dzwoń.
Powodzenia w remoncie
RE: Remont supra
Ja napisałem ok. 10 tys na same części
- panewki 2000 zł
- szlif + osiowanie 1800 zł
- zestawy naprawcze - 1200 zł
- zawory - 320 zł
- reg. głowic - 600 zł
- prowadnice zaworów - 400 zł
- remont pompy wtryskowej - 400-600 zł
- pompa wodna - 250 zł
- końcówki wtrysków - 160 zł
- uszczelki pod głowicę i inne drobne ok. 200 zł
To tak to co pamiętam wypisałem na szybko.
- panewki 2000 zł
- szlif + osiowanie 1800 zł
- zestawy naprawcze - 1200 zł
- zawory - 320 zł
- reg. głowic - 600 zł
- prowadnice zaworów - 400 zł
- remont pompy wtryskowej - 400-600 zł
- pompa wodna - 250 zł
- końcówki wtrysków - 160 zł
- uszczelki pod głowicę i inne drobne ok. 200 zł
To tak to co pamiętam wypisałem na szybko.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Remont supra
@Ursus panewki są takie drogie? Czemu?
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Remont supra
Tak jak z dziełami sztuki, im starsze tym droższe.
RE: Remont supra
Pawell napisał/a:
@Ursus panewki są takie drogie? Czemu?
Bo albo występują w czechach albo sprzedaje jeden importer DANROL i jest monopol ,tak samo masz z panewkami do ZETOR 25 1200ZŁ*rolleyes*o_O
RE: Remont supra
Pełne wariactwo. *rolleyes*
RE: Remont supra
Powodem tej ceny nie jest ani importer ani nic - zobaczcie na konstrukcję panewki. Teraz to są listki a nie panewki W Zetorach 25 i innych starszych konstrukcjach występują panewki kołnierzowe, grubości ok 1 cm jak dobrze pamiętam. Dziś to jest może 3 mm.
Inna sprawa to fakt, że nie jest to robione w takich ilościach jak np. C360 i dlatego cena jest wyższa.
Niestety takie są realia. Wiem coś o tym, bo remont Supra mam jeden za sobą, a drugi zaczynam powoli. Generalka Supra - zakładając że robimy dużo rzeczy sami, ale z założeniem na full oryginał praktycznie - to od ruiny do fabrycznego stanu ok. 15 tys. Nie licząc kosztów zakupu ciągnika, robocizny własnej (poza jakimś toczeniem, szlifem wału). Jak doliczymy blacharza, mechanika, lakiernika to podejrzewam, że 25 tys przekroczy w moment
Mało kto to rozumie. Bo jak kupuje się ciągnik i oferuje np. 3000 zł za trupa. A potem wycenia się ciągnika np na 35-40 tys. to ludzie oczy robią
Niestety jak się robi remont do ostatniej śrubki i z detalami oryginalnymi to tak to wygląda.
Inna sprawa to fakt, że nie jest to robione w takich ilościach jak np. C360 i dlatego cena jest wyższa.
Niestety takie są realia. Wiem coś o tym, bo remont Supra mam jeden za sobą, a drugi zaczynam powoli. Generalka Supra - zakładając że robimy dużo rzeczy sami, ale z założeniem na full oryginał praktycznie - to od ruiny do fabrycznego stanu ok. 15 tys. Nie licząc kosztów zakupu ciągnika, robocizny własnej (poza jakimś toczeniem, szlifem wału). Jak doliczymy blacharza, mechanika, lakiernika to podejrzewam, że 25 tys przekroczy w moment
Mało kto to rozumie. Bo jak kupuje się ciągnik i oferuje np. 3000 zł za trupa. A potem wycenia się ciągnika np na 35-40 tys. to ludzie oczy robią
Niestety jak się robi remont do ostatniej śrubki i z detalami oryginalnymi to tak to wygląda.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Remont supra
Należy może tutaj dodać, że panewki tego rodzaju raz dopasowane do wału już w praktyce nie nadają się na kolejne remonty. W przypadku ursusa dostaniemy panewki na wymiar wału a w przypadku supra wymiar panewki dopasowujemy pod wał (panewka jest surowa - do wytoczenia). Piszę o tym by uświadomić kolegów chętnych zakupić supra z uszkodzonym silnikiem... Problem znam bo remont supra ojca praktycznie był na mojej głowie i sam szukałem wszystkich potrzebnych części.Ursus napisał/a:
Powodem tej ceny nie jest ani importer ani nic - zobaczcie na konstrukcję panewki. Teraz to są listki a nie panewki W Zetorach 25 i innych starszych konstrukcjach występują panewki kołnierzowe, grubości ok 1 cm jak dobrze pamiętam. Dziś to jest może 3 mm.
Inna sprawa to fakt, że nie jest to robione w takich ilościach jak np. C360 i dlatego cena jest wyższa.
Niestety takie są realia. Wiem coś o tym, bo remont Supra mam jeden za sobą, a drugi zaczynam powoli. Generalka Supra - zakładając że robimy dużo rzeczy sami, ale z założeniem na full oryginał praktycznie - to od ruiny do fabrycznego stanu ok. 15 tys. Nie licząc kosztów zakupu ciągnika, robocizny własnej (poza jakimś toczeniem, szlifem wału). Jak doliczymy blacharza, mechanika, lakiernika to podejrzewam, że 25 tys przekroczy w moment
Mało kto to rozumie. Bo jak kupuje się ciągnik i oferuje np. 3000 zł za trupa. A potem wycenia się ciągnika np na 35-40 tys. to ludzie oczy robią
Niestety jak się robi remont do ostatniej śrubki i z detalami oryginalnymi to tak to wygląda.
Póki co aktualnie posiadam swojego supra o którym pisałem w temacie który kiedyś założyłem, silnik w nim uruchomiłem i nawet słomę z pola pozbierałem, jednak z braku funduszy stoi sobie i na nie czeka. Ważne że posiada dokumentacje i opłacone OC A jeśli miałbym rozpocząć remont to wiem że pierw musi być w kieszeni ta przysłowiowa "góra grosza" bo bez tego to można tylko rozebrać i nic dobrego z tego nie wyniknie - a przeważnie takie projekty później są wystawione na portale ogłoszeniowe a w ostateczności lądują po złomowiskach niestety.
RE: Remont supra
No tak. Istotna uwaga. Tu panewki (zresztą do Zetora 25 także) nie występują w opcjach R1, R2 itd. Są z nadwymiarem i trzeba je indywidualnie dotaczać. Dlatego zdarza się, że Supry były robione z minimalnie inną średnicą na poszczególnych panewkach korbowodowych - bo w bloku osiowane są pod jeden wymiar zawsze.
Reasumując. Nie jest to tania rzecz i prosta jak remont C-360. Przebrnąłem przez jeden remont Supra i brnę w drugi, więc co nieco wiem.
Aaaa istotna jest też kwestia pompy olejowej. W Suprze 50 (35 ma inne rozwiązanie) jest pompa olejowa zintegrowana jako dolna pokrywa panewki głównej - pierwszej od rozrządu. Napędzana również od wału kołem zębatym. Zatem jeśli zamierzamy ją wymienić - to bezwzględnie trzeba to zrobić przed ewentualnym osiowaniem bloku.
Istnieje możliwość jej regeneracji poprzez zakupienie nowych trybików. Jeśli nie trzeba planować obudowy to da się to fajnie zrobić. Tulejki też można dać nowe dorobić.
W praktyce udało mi się kosztem ok. 200 zł zrobić regenerację pompy, która w parze z nowymi panewkami bez problemu uzyskuje na gorącym silniku ciśnienie na wolnych obr. 3 atm.
Reasumując. Nie jest to tania rzecz i prosta jak remont C-360. Przebrnąłem przez jeden remont Supra i brnę w drugi, więc co nieco wiem.
Aaaa istotna jest też kwestia pompy olejowej. W Suprze 50 (35 ma inne rozwiązanie) jest pompa olejowa zintegrowana jako dolna pokrywa panewki głównej - pierwszej od rozrządu. Napędzana również od wału kołem zębatym. Zatem jeśli zamierzamy ją wymienić - to bezwzględnie trzeba to zrobić przed ewentualnym osiowaniem bloku.
Istnieje możliwość jej regeneracji poprzez zakupienie nowych trybików. Jeśli nie trzeba planować obudowy to da się to fajnie zrobić. Tulejki też można dać nowe dorobić.
W praktyce udało mi się kosztem ok. 200 zł zrobić regenerację pompy, która w parze z nowymi panewkami bez problemu uzyskuje na gorącym silniku ciśnienie na wolnych obr. 3 atm.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Remont supra
Niestety czym więcej garów w silniku tym droższy remont. A przy Zetorkach ceny podnosi też (nie)dostępność części, więc z kosztami remontu np Ursusa nie ma co porównywać...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Remont supra
Troszkę może źle to sformułowałeś, ponieważ jak się poszuka to wszystko można znaleźć, inna sprawa jest taka że zetor nie jest polski a to co trzeba sprowadzać zawsze jest obarczone dodatkowymi kosztami. Jak szukałem części do zetora ojca to w opavie powiedziano mi w sklepie że wszystko czego szukałem jest dostępne (choć nie zawsze na miejscu ale było) a cena w przeliczeniu była zmienna w zależności od ceny korony w kantorze.SEBRIGHT napisał/a:
Niestety czym więcej garów w silniku tym droższy remont. A przy Zetorkach ceny podnosi też (nie)dostępność części, więc z kosztami remontu np Ursusa nie ma co porównywać...
Porównywać niema czego bo jakby nie było w Polsce zawsze więcej było ursusów a co za tym idzie więcej centrali (składów) z częściami zamiennymi i firm produkujących czy dorabiających części (kiedyś dorabiano wszystko jeśli tylko był chętny, dziś już niekoniecznie). Mało tego do dziś dnia można dostać sporo podzespołów wyprodukowanych jeszcze w starych czasach i przechowywanych na zapas w co drugim większym gospodarstwie.
RE: Remont supra
Mój błąd - pisząc poprzedniego posta miałem na myśli dostępność części w Polsce, nie biorąc pod uwagę poszukiwań za granicą.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Remont supra
Nic się nie stało, wolałem o tym napisać żeby jednak nie zniechęcać całkowicie kolegów do remontów zetora...SEBRIGHT napisał/a:
Mój błąd - pisząc poprzedniego posta miałem na myśli dostępność części w Polsce, nie biorąc pod uwagę poszukiwań za granicą.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Remont supra
Zdziaszek może coś zaproponujesz względem panewek do Supra? Gdzie i za ile można kupić pomijajac np. Danrol.
RE: Remont supra
Jacku ja akurat większość części kupowałem w Agroserv Hlucin (jak się nie mylę to to jest ich strona: http://www.agroservishlucin.cz/ ) Czego nie mieli na miejscu to załatwiali bezpośrednio z brna lub innych swoich sklepów z terenu CZ. Minusem było to że przez telefon to raczej nic się z nimi nie załatwiło a na miejscu to nieraz trzeba było szukać po obrazkach czy schematach z różnych ciągników żeby się dogadać - ale dla chcącego nic trudnego. Jeśli już nie miałem czasu jechać po jakąś pierdółkę to wtedy danrol wchodził w grę. Jedynym problemem przy moim remoncie pierwszego supra był wał - który jednak znalazłem oryginał nowy stan magazynowy w okolicach poznania i stamtąd go przywiozłem od miłego starszego Pana. To by w skrócie było na tyle na temat części...Jacek ze Skansena napisał/a:
Zdziaszek może coś zaproponujesz względem panewek do Supra? Gdzie i za ile można kupić pomijajac np. Danrol.
Pozdrawiam