Nie wkręca się na obroty

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
DudzikPL
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2017, 17:38

Nie wkręca się na obroty

Post autor: DudzikPL »

Witam,

składam swojego dzika i mam problem ponieważ silnik odpala ale niestety nie wkręca się na obroty. Testy przeprowadzałem na dwóch gaźnikach więc wydaje mi się że nie po jego stronie leży wina. Próbowałem także zmieniać szczelinę pomiędzy patynkami niestety to też nie przynosi efektu. Kondensator jest nowy.

Macie jakieś rady co mogę jeszcze sprawdzić?
Awatar użytkownika
damian223311
Posty: 250
Rejestracja: 25 lis 2013, 15:57

RE: Nie wkręca się na obroty

Post autor: damian223311 »

Jest tam regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu? Jeśli zapłon będzie zbyt późny wtedy występuje taki objaw jak u ciebie...
DudzikPL
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2017, 17:38

RE: Nie wkręca się na obroty

Post autor: DudzikPL »

właśnie nie ma ponieważ jest to iskrownik wewnętrzny bez regulacji a krzywka ustawiona jest na klinie który znajduje się na wale
condorpapa
Posty: 50
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:13

RE: Nie wkręca się na obroty

Post autor: condorpapa »

[ jest to iskrownik wewnętrzny bez regulacji

Nie może być tak- tam musi być regulacja - w starych silnikach z przerywaczem platynkami - musi być regulacja. Bez regulacji to są silniki wspólczesne z zapłonem elektronicznym, . Popatrz dobrze, płytka na której zamocowany jest zespól zapłonowy tj cewka, przerywacz, kondensator musi mieć możliwość kilku stopni obrotu w kierunku obrotów wału korbowego i w kierunku przeciwnym - wkręty mocujące dociskają poprzez eliptyczne otwory umożliwiające regulację... Do wkrętów dostęp może być utrudniony , bo osłania je koło zamachowe- ale w kole zamachowym są zazwyczaj otwory przez które można wyregulować zarówno odstęp styków przerywacza jak i wyprzedzenie zapłonu - Reasumując -Musi tam byc regulacja i na pewno jest ....
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Nie wkręca się na obroty

Post autor: Ursus »

Dokładnie, tak jak condorpapa mówi :)

Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
DudzikPL
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2017, 17:38

RE: Nie wkręca się na obroty

Post autor: DudzikPL »

Czytałem już tą instrukcje wiele razy niestety jest ona do iskrowników zewnętrznych.

Condorpapa miałeś już doczynienia z tym silnikiem z iskrownikiem wewnętrznym? Pytam ponieważ szukałem teraz jakiejkolwiek regulacji kąta zapłonu niestety nic takiego nie znalazłem. Dzowniłem także do osoby która zajmuje się handlem częsci i składaniem dzików i powiedział mi że jedyna regulacja jest na stykach przerywacza. Były także pokrywy iskrownika z eliptycznymi otworami które dawały możliwość regulacji zapłonu niestety w moim przypadku otwory są okrągłe ;/
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Nie wkręca się na obroty

Post autor: Ursus »

Iskrownik zawsze jest wewnątrz. Ewentualnie przerywacz jest na zewnątrz lub wewnątrz. Wrzuć fotkę swojego silnika - bo to coś mi nie pasuje z tego co mówisz. Instrukcja którą Ci pokazałem jest do silnika S261C a więc z przerywaczem pod pokrywą. Dopiero typ 160 ma na zewnątrz.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
DudzikPL
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2017, 17:38

RE: Nie wkręca się na obroty

Post autor: DudzikPL »

Wieczorem postaram się wrzucić kilka zdjęć. Martwi mnie jeszcze jedna rzecz na wolnych obrotach słychać metaliczny dźwięk w cylindrze tak jakby tłok o coś uderzał. I przy próbie odpalenia pęcherzyki powietrza są widoczne w przewodzie paliwowym tak jakby powietrze cofało się z gaźnika do filtra paliwa. A jak już wkręci się na wyższe obroty to silnik gaśnie i później jest problem z jego uruchomieniem.
ODPOWIEDZ