Witam. Zaczynam remont Zetor Crystal 8011 z 1981 ostatnie z fabryki w Czeskim Brnie. Ciagnik ma być w orginale wiec moje pytanie czy koledzy wiedza jakie byly orginalne lampy tylnie? Pytań bedzię pewnie więcej, narazie do usunięcia stare błotniki, demontaż elementów do malowania i usunięcie pare ustetech mechanicznych
Ciągnik nabyłem w czerwcu 2017...rok czekał na uruchomienie, brak akumulatorów i tylne opony w koszmarnym stanie, ale Barumki kto wie może były jeszcze fabryczne Zakupiony został od rolnika który miał go od lat 90-tych, on go kupił z Czeskiej Cukrowni gdzie był od nowości- w 90% realny scenariusz patrząc na stan tech. A to że to ma być taki właśnie egzemplarz zniszczony ale orginalny zetor crystal i że to ma być właśnie crystal a nie kolejne wersje zainspirowało mnie to zdjęcie znalezione w necie... https://www.fotosik.pl/zdjecie/ad8591746e2554f1
Mechanicznie wszystko działa, wałek się nie wyłancza jak należy, drobne wycieki z układu paliwowego i szeroko rozumiana kosmetyka i tu jest co robić będą zdjęcia niebawem nowe błotniki już są resztę blacharki regeneruję. Niestety muszę założyć światła robocze przód i tył i chciałbym by było to jak najbliżej wizerunkowi z tamtych lat...więc sugestie mile widziane w którym miejscu i jaki kształt lamp No jak ktoś by wiedział jakie były orginalne lampy tylne byłbym wdzięczny
Tylne lampy i kierunkowskazy na błotnikach powinny być takie jak w Zetorach 50,52,60,62,70,7211/45...szperacze też takie jak w tych modelach nadają się za równo na błotniki z tyłu jak i na kabinę przód-tył.
Wałek ma tam jakąś niedoróbkę projektową. Zazwyczaj źle działają jakieś sprzęgło w kąpieli olejowej, nie pamiętam ....
Znajomy chciał taki kupić, ale zrezygnował właśnie ze względu na uszkodzony WOM.
Pamiętam że za czasów komuny PGR użytkował je w tandemie z C-360 dawał napęd np. na kombajn do ziemniaków, a C-380 trakcję.
Kierunki i pozycja na błotnikach takie jak kolega wymienił tj. Mniejsze zetory, ale lampy tylne to chyba okragle były, ciężko o jakieś zdjęcie z tamtych lat szperacze poszukam okrągłe i przypominające te z epoki, tylko żeby lepiej świeciły tył zamontuje na błotnikach nad światłami, a przód myślalem na tak w połowie kabiny??? Jeszcze zobaczę, ale kabinę do malowania bede szykował, więc dobrze trzeba wszysko zapalanować, by na malowanym nie spawac itp Materiał na podsufitke i fotel zamówiony, termin napięty, moze sie uda pod kukurydzę ziemię uprawiać, jest miesiąc
Okrągłe tylne AutoPal takie przedzielone jak w C-330 to wcześniejsze roczniki i wtedy kierunkowskazy z pozycją są również takie zaokrąglone jak w starych Skodach i jeszcze na dodatek montowane w takim blaszanym daszku.A tu jak kierunkowskazy kanciaste to i lampy z tyłu kanciaste.
Wysłałem do Pawła linki z tymi lampami,o których tutaj mówię pasujących do Twojego ciągnika.
Można piaskować, ale możesz też Nitro i zmyć ten byle jaki podkład - bo trochę szkoda do piasku nową blachę.
Co do pistoletu - kup sobie zwykły HVLP 1,4 dysza - nie ma sensu wywalać kasy na pistolety za setki złotych do takich celów.
Ja jedynie zwracam uwagę na to, żeby zbiornik był metalowy z wciskaną pokrywką. Bo plastikowe są lipne i w dodatku mają u góry gwint z którego nie da się doczyścić idealnie farby.
Takie moje spostrzeżenia... zaczynamy przygodę od zakupu dobrej bazy, najlepiej w orginalne bez żadnej przerubki ma model nowszy, kolejny etap robimy piaskarkę syonową...jesli sami podejmujemy sie prac lakiernuczych, inwestycja ok 500 zł w pistolet lakierniczy, no ten za 100zł to lotetia wiem z
wlasnych doświadczeń, jeden maluje a drugi pluje farba...koszt farb ok 600zł, szkoda by je było naniesć byle jak! Mam stolatnie i kupilem dwa tematy w lidlu, wytrzymały albo i nie jednego testu...nawet na jedna robotę nie kupuję tanich narzędzi lepiej pożyczyć. Spróbuję wytrzeć tą powlokę nitro, tylko nie wiem czy piaskarka szybciej tego noe zrobi, a i pewnośc jest że farba platsmi nid odpadnie
Witam. Czym, jakimi środkami chem myjecie silnik tylny most itp przed malowaniem, ja sprysksłem środkiem do mycia silnikow marki MA , ale po dwóch myciach jest jeszcze trochę 40 letniego oleju z pylem i smarem
Postępy...prace zawiesiłem na prawie rok, jutro mam zamiar ruszyć z tematem, jak miałbym tylko jedno hobby to bym skończył w 2019, jest nadzieja na 2020 wszystkie elementy blacharskie w kolorze "czerwonym" są już pomalowane, teraz silnik mosty kabina-i tu pytanie, warto ściągać,co się wiąże w wymianą instalacji elektrycznej bo ta może nie wytrzymać, a jeśli zdecyduję się na pozostawienie starej instalacji muszę założyć kostki bo się nie połapię hehe Chciałem malować tylko lakierem właściwy (beżowym) bez podkładu bo poza tyłem i silnikiem jest nawet ok. Czy może lepiej podkładem epoksydowym wszystko pomalować, potem lakier właściwy? W przyszłym tygodniu wrzucę fotki pozdrawiam. Mam jeszcze pytanie do kolegi Marian1231973...na zdjęciu profilowym masz zetora crystala, jeśli to twój możesz wrzucić zdjęcie lamp tylnych jeśli są w orginale?