Panowie, aby rozwiać wszelkie wątpliwości postaram się wyjaśnić ten temat najjaśniej jak tylko potrafię.
W latach 1971/1972 stosowano
dwa typy masek.
Pierwszy, umownie nazwany przez nas jako starszy, montowano od początku produkcji w dniu 30 kwietnia 1971 roku (nr. ciągnika 98 285) do ciągnika z numerem 159 999 w 1972 roku. Nie jestem w stanie określić kiedy dokładnie został on wyprodukowany, jednak przypuszczam że był to III lub IV kwartał tego roku.
Pierwszy typ (od nr. 98 285 (1971) do nr. 159 999 (1972)): brak poprzeczki przykręcanej do pierwszej głowicy, poprzeczka usztywniająca znajduje się nad drugą głowicą silnika, nie posiada ona charakterystycznych śrub na których wysokości malowano napis -U-R-S-U-S-.
Drugi typ (od nr. 160 000 (1972 wzwyż)): pojawia się poprzeczka przykręcana do głowicy oraz śruby na bocznych płatach maski, pierwotna poprzeczka usztywniająca zostaje przeniesiona na wysokość pomiędzy drugą a trzecią głowicą.
Wrzucam zdjęcia ciągników zachowanych w oryginale:
1971 rok, stary typ maski:
1972 rok, nowy typ maski:
Wnioski nasuwają się same.
Kolego
@qkohe155, Twój ciągnik pochodzi z 1972 roku. Skoro prawy płat posiada otwory montażowe pod poprzeczkę, oraz jeśli ciągnik posiada numer wyższy niż 160 000, to oryginalnie występowała u Ciebie maska drugiego typu z dwoma poprzeczkami.
Natomiast jeśli kolega
@Majster90 posiada ciągnik z 1971 roku, a mimo to ma w swojej masce otwory montażowe to są dwie opcje - albo zostały one nawiercone w fabrycznej masce po to, aby zamontować drugą poprzeczkę, albo po prostu została ona zmieniona i z fabryką nie ma nic wspólnego. Rok 1971 fizycznie nie miał prawa jeszcze jej mieć.