problem z odpaleniem s301d
RE: problem z odpaleniem s301d
Witam. Czy ktoś mógłby mi napisać w jaki sposób oczyścić filtr powietrza w s301d oraz czy po pokrywa klawiatury jest jakaś uszczelka?
RE: problem z odpaleniem s301d
Odkręcasz wkładasz do puszki z benzyną i bełtasz. Potem delikatnie zwilżasz olejem silnikowym i zakładasz.
Jest, chyba nawet mam gdzieś taką.
Ja leje olej to najpierw sprawdź odpowietrznik, puki jest zatkany uszczelka nic nie da *yes*
Jest, chyba nawet mam gdzieś taką.
Ja leje olej to najpierw sprawdź odpowietrznik, puki jest zatkany uszczelka nic nie da *yes*
RE: problem z odpaleniem s301d
Dziękuję bardzo Bolszewik. Wiem że zadaje pytania bardzo banalne ale nigdy nie byłem posiadaczem esa. Olej już wymieniłem parę dni temu tylko że lałem go bezpośrednio do miski po odkręceniu tej śruby pod bagnetem. Po prostu nie wiedziałem że leje się przez klawiaturę. Ciekaw jestem w jakim stanie jest ta uszczelka bo na nowa mnie chwilowo nie stać a chciałbym podłubać tym drucikiem w tej rurce.
RE: problem z odpaleniem s301d
Ujdzie
Przyślij adres to jutro Ci wyślę.
Przyślij adres to jutro Ci wyślę.
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: problem z odpaleniem s301d
Filtr powietrza umyj porządnie i przedmuchaj.osusz. Uszczelkę możesz zrobić nawet z dętki,chociaż nie będzie olejoodporna jakiś czas wytrzyma.Oleju nie musisz koniecznie lać przez klawiaturę,nie jest to warunek.
RE: problem z odpaleniem s301d
Ja lałem olej przez gniazdo bagnetu za pomocą starego emaliowanego lejka (Znaleziony gdzieś w pokrzywach, pewnie pamięta wojnę, ale do oleju służy do dziś).
Pamiętaj by od czasu do czasu przekręcać filtrem szczelinowym.
Przy wymianie oleju, szczególnie jak kupiłeś traktor powinieneś go wyjąć i umyć.
Pamiętaj by od czasu do czasu przekręcać filtrem szczelinowym.
Przy wymianie oleju, szczególnie jak kupiłeś traktor powinieneś go wyjąć i umyć.
RE: problem z odpaleniem s301d
Filtr szczelinowy dokładnie umyłem w ropie i założyłem go na sylikonie. Zauważyłem że była tam też uszczelka która się urwała podczas wyciągania filtra więc dorobilem nowa z tektury. Myślę że do następnej wymiany oleju wytrzyma.
RE: problem z odpaleniem s301d
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/024 ... 7c94e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80e ... be984.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d68 ... f2feb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b95 ... fa8b3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/867 ... 40e24.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34e ... 594a1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfc ... 5d8fa.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... f8b28.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 28.html-to mój traktorek po modyfikacji i przyczepką zrobioną przezemnie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80e ... be984.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d68 ... f2feb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b95 ... fa8b3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/867 ... 40e24.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34e ... 594a1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfc ... 5d8fa.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... f8b28.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 28.html-to mój traktorek po modyfikacji i przyczepką zrobioną przezemnie.
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: problem z odpaleniem s301d
Ładny ten Twój Samik, przyczepka też niczego sobie.U kol. Leśnika niepokoi mnie brak podłogi,trochę strach,a o wypadek nietrudno.
RE: problem z odpaleniem s301d
Panowie mam problem z rozruchem s301d gdy jest zimny. Ciepły pali bez problemu, mocy mu nie brakuje. Kopci na czarno tylko pod obciążeniem i to dużym. Jednak kiedy zimny to i ogień na filtr powietrza nie bardzo pomaga. Przed chwilą go paliłem i zapalił po kilku próbach ale tylko dlatego że wyciągalem mu ten bolec co jest na widełkach przy pompie. Dochodzę więc do wniosku że chyba ten bolec jest za mało wysunięty przy zimnym silniku i es nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa przy rozruchu. Można to jakoś naprawić samemu czy może pompa do regeneracji?
RE: problem z odpaleniem s301d
Tak wystrugaj sobie patyk i wtykaj go tak by dociskał pedał gazy przy rozruchu.
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: problem z odpaleniem s301d
A widzisz,ręczny gaz załatwiłby sprawę.
RE: problem z odpaleniem s301d
Posiadam ręczny gaz ale nawet kiedy podniesiony na maksa to i tak te widełki nie wyciągają mi na odpowiednią odległość listwy. Dopiero kiedy palcami mocniej wyciągnę listwe silnik zapala.
RE: problem z odpaleniem s301d
No to masz za duży luz w widełkach listwy.
Też tak miałem.
Rozwiązanie: Drucik miedziany 0,5 mm i owinąć śrubkę za którą ciągnie listwa.
Oczywiście można wymienić bolec lub widełki. W każdym razie nie próbuj ich sklepywać itp. bo mogą pęknąć.
Ja owinąłem pracowicie drucikiem i było dobrze, pewnie lepiej by było dorobić jaką tulejkę ....
Też tak miałem.
Rozwiązanie: Drucik miedziany 0,5 mm i owinąć śrubkę za którą ciągnie listwa.
Oczywiście można wymienić bolec lub widełki. W każdym razie nie próbuj ich sklepywać itp. bo mogą pęknąć.
Ja owinąłem pracowicie drucikiem i było dobrze, pewnie lepiej by było dorobić jaką tulejkę ....
RE: problem z odpaleniem s301d
Jest dość duży luz na tych widełkach. Wiem że tam ma być trochę luzu ale u mnie widocznie jest za duży. Jutro rano zabiore się za to i napisze o efektach. Nie chce za bardzo grzebac przy tym silniku bo mocy mu nie brakuje więc nie ma co szukać na siłę awarii...
RE: problem z odpaleniem s301d
Witam.Koledzy mam problem poniewaz chcę w moim samie s301d zrobić palenie na rozrusznik i ładowanie akumulatora kurde jak mam to podłączyć który kabel z którym i gdzie????pewnie to proste ale jak ktos nigdy przy tym nie majstrował co mam zrobić.dziękuje.
RE: problem z odpaleniem s301d
Zrób zdjęcie alternatora to dostaniesz schemat.
RE: problem z odpaleniem s301d
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f49 ... 990a2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/143 ... d082b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/33b ... db077.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/448 ... a4a4a.html
Cześć Bolszewik dzięki za pomoc, to moje fotki.rozrusznik koło zamachowe od fiata 126p alternator nazwa (elmer) Made in Poland tak jak pisałem chodzi mi o zapalanie i ładowanie akumulatora.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80e ... be984.html
Linki umieszczamy w znacznikach .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/143 ... d082b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/33b ... db077.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/448 ... a4a4a.html
Cześć Bolszewik dzięki za pomoc, to moje fotki.rozrusznik koło zamachowe od fiata 126p alternator nazwa (elmer) Made in Poland tak jak pisałem chodzi mi o zapalanie i ładowanie akumulatora.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80e ... be984.html
Linki umieszczamy w znacznikach .
RE: problem z odpaleniem s301d
No to tak:musisz założyć akumulator,minus z akumulatora podłączasz grubym kablem (minimum 16mm2 ) z obudową ciągnika. Plus akumulatora podłączasz takim samym kablem do zacisków śrubowych na automacie rozrusznika (tam gdzie masz dwie śruby M8 z jednej wychodzi kabel do rozrusznika,a do drugiej podłączasz plus bezpośrednio z akumulatora). Następnie również plus podłączasz do alternatora pod zacisk śrubowy M6 (pod tą śrubę z nakrętką). Można to zrobić cieńszym kablem np. 6mm2. Te plusy idą bez zabezpieczeń tzn. nie stosuje się na nich żadnych bezpieczników z uwagi na duże prądy nimi płynące. Teraz musisz sobie założyć przycisk startera ,do którego podłączysz plus przez jakiś bezpiecznik ,np 20A a z tego przycisku po jego naciśnięciu plus zostanie podany na cewkę automatu (podłączasz tam gdzie czerwony kabel na rozruszniku).
Następnie musisz założyć kontrolkę ładowania na desce rozdzielczej ,do której z jednej strony podłączysz plusa po stacyjce,a z drugiej strony na tą wolną wsuwkę w alternatorze oznaczona D+. (Ważne -kontrolka musi być na zwykłą żarówkę żarową -nie led,gdyż w przeciwnym razie alternator się nie wzbudzi,ponieważ przez kontrolkę podawany jest plus na wzbudzenie altka).
No i w zasadzie po takim podłączeniu powinno wszystko hulać aż miło (kontrolka powinna świecić po zapłonie i gasnąć po odpaleniu silnika) Obawiam się że w twoim przypadku trzeba będzie zwiększyć koło pasowe na wale silnika ,bo przy obrotach S301D to będziesz musiał go trzymać na obrotach żeby alternator zaczął ładować. A przy większym kole będzie ładował już na wolnych obrotach. ( Z własnego doświadczenia minimalna średnica koła na silniku to 170 mm )
Powodzenia przy pracy.
Następnie musisz założyć kontrolkę ładowania na desce rozdzielczej ,do której z jednej strony podłączysz plusa po stacyjce,a z drugiej strony na tą wolną wsuwkę w alternatorze oznaczona D+. (Ważne -kontrolka musi być na zwykłą żarówkę żarową -nie led,gdyż w przeciwnym razie alternator się nie wzbudzi,ponieważ przez kontrolkę podawany jest plus na wzbudzenie altka).
No i w zasadzie po takim podłączeniu powinno wszystko hulać aż miło (kontrolka powinna świecić po zapłonie i gasnąć po odpaleniu silnika) Obawiam się że w twoim przypadku trzeba będzie zwiększyć koło pasowe na wale silnika ,bo przy obrotach S301D to będziesz musiał go trzymać na obrotach żeby alternator zaczął ładować. A przy większym kole będzie ładował już na wolnych obrotach. ( Z własnego doświadczenia minimalna średnica koła na silniku to 170 mm )
Powodzenia przy pracy.
RE: problem z odpaleniem s301d
bolszewiczku widziałes fotki o które prosiłeś?pozdr pawlo.
djhavay też wezne pod uwagę twoj opis podłaczenia dzieki.
djhavay też wezne pod uwagę twoj opis podłaczenia dzieki.