s301d zawory

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: s301d zawory

Post autor: baro »

Ta komora spalania nie daje mi spać w przyszlym tygodniu targam głowice...
kat wtrysku ustawia sie wyciagajac pompe i pod nią mychrajac srubką?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4857
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: s301d zawory

Post autor: Bolszewik »

A może masz problem z pękniętym tłumikiem i tak drży ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: s301d zawory

Post autor: baro »

Raczej nie.. Powiem jeszcze ze gdy gaszę go dekompresatorem to stuku niema... Sprubuje go rozbujać i wyłączyć mu pompe tzn cofnać sekcje zeby palwia nie podawała... I chwile go ubujać na kompresji.... Strasznie mi sie nie chce po raz 4rty zdejmować głowicy już wtrysk wyciągałem był kapke okopcony uszczelkę pod nim wymieniłem... Moze od tego krecenia głowicą góra doł uszczelki sie odgniotły i faktycznie komora spalania poszla w dol oby nie.... Kurde gdzies na forum pisało jak sprawdzic tzn wyregulowac kont wtrysku sprawdzil bym to najpierw
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s301d zawory

Post autor: oman7 »

Baro uszczelka pod głowice jest jednorazowego użytku no może dwa razy.
Zamów sobie nową uszczelkę bo jak cztery razy ściągałeś głowice to jest do wywalenia.

Co do ustawienia kąta wtrysku był on opisany w takim temacie"Silniki Andorii" ale ten temat został skasowany pisałem i pytałem Bolszewika ale on go nie kasował a było tam wiele pożytecznych rad.Mnie już też się trochę nudzi pisać za każdym razem jak ustawiać kąt wtrysku.

Dla ciebie Baro zrobię wyjątek a więc nad bagnetem masz tabliczkę ze strzałką na kole zamachowym masz nabite dwa znaki GMP i PT2000.
Odkręcasz sobie przewód tłoczący na pompie i montujesz sobie jakiś przeźroczysty wężyk,kręcąc powoli wałem korbowym drgnięcie paliwa musi nastąpić dokładnie na punkcie PT2000 jeżeli drgnięcie następuje wcześniej lub później odkręcasz pompę i na palcu popychacza jest śruba z kontrą to nią regulujesz wkręcając lub wykręcając kąt wtrysku.*tup*
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: s301d zawory

Post autor: baro »

Dzięki... Z ta uszczelką możesz mieć kolego chyba racje wystarczy ze odgniotła się na tyle ze poszła głowica nieznacznie w dol i ztąd te dzwięki ehhh... Ahhh te esy :P ahhh ich czaaar :P
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s301d zawory

Post autor: oman7 »

Baro
Poskładałem dzisiaj swój silnik wał po regeneracji i wszystkie części nowe które były kupione wcześniej w Andorii.
Do czego zmierzam,myślałem że to jest koniec tego trzasku.Odpaliłem silnik a tu tragedia trzask jak był tak jest dalej nic się nie zmieniło.
Rozebrałem silnik z powrotem szukając przyczyny i co się okazało nie uwierzycie kupiłem WADLIWY CYLINDER w sklepie Andorii.Zdarzyło mi się to pierwszy raz.
Okazało się że jest krzywo obtoczony chodzi mi o wysokość cylindra różnica wynosiła 0,45mm.Teraz ustawiając komorę spalania na 0,75mm wychodziła ona z jednej strony faktycznie 0,75 a na drugiej stronie wychodziło 0,30 mm,skorygowałem krzywiznę podkładając połowę podkładki 0,5mm pod krótszą część cylindra poskładałem silnik z powrotem odpaliłem i TRZASK ZNIKNĄ.

Dobra rada dla wszystkich którzy będą zakupować cylindry do S301D sprawdzajcie wysokość cylindrów bo można kupić bubel a zwrotów nie przyjmują.PANOWIE UWAGA!!!
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: s301d zawory

Post autor: baro »

Dziś wruciłem z delegacji w poniedzialek targam czape z ciapusia zamawiam uszczelki i skaldam jak to dobrze ze mam ejszcze orginalny cylinderi i tłok w bdb stanie bo mi się wydaje ze to ejdnak cos z wysokoscia komory spalania bedzie....
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s301d zawory

Post autor: oman7 »

W życiu nie przypuszczałem że "krzywa" komora spalania może dawać taki efekt trzasku.
Pomierz to sobie dokładnie.*tup*
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: s301d zawory

Post autor: baro »

Powiem ci że spać mi to wszystko nie daje ...
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s301d zawory

Post autor: oman7 »

Baro to spać nie możesz po nocach.
Rozbierzesz zobaczysz wszystko się wyjaśni.*tup*

Kurde a dzisiaj byłem w twoich okolicach bo byłem w Bochni.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: s301d zawory

Post autor: baro »

To niedaleko mnie byłeś kolego ja pod Bochnią mam wybrankę serca:P
Ale przejdźmy do konkretów tak więc zdjąłem głowice, zawory nie odbite na tłoku jest dobrze, tłok ukopcony jak to w starym dieslu. Ruszam kołem zamachowym tłok był jeszcze w cylindrze trzymam ręką tłok od góry jakiś luz jest tzn słychać coś, myślę sobie no nie wał? sworzeń? kij wie, targamy cylinder wytargałem cylinder tak nic nie sprawdzę tłok mi wadzi ;/ wyprasowałem śrubą sworzeń biorę korbę do reki prubuję góra dół jakiś minimalny luz jest ale według mnie jest ok wsadzam sworzeń w tulejkę główki korbowodu też zero luzów... troszkę się wkurzyłem bo rozprułem pol silnika i nie znalazłem nic. Zamówie uszczelki w andrychowie i będę składał. Do ustawienia kąta wtrysku teraz mam pytanie, zanim rozprułem górę silnika zacząłem kręcić sobie powoli silnikiem i słuchałem w którym momencie wtrysk podaje paliwo do cylindra na kole zamachowym jest napisane pt 1800 i pod spodem cos jeszcze pisze ale niema żadnej kreski która z strzałka mogla by się zgrywać wtrysk następuje tak z centymetr powyżej tego napisu pt 1800 czyli wtrysk jest zbyt późny? zgodnie z napisem pt 1800 mam usłyszeć momęt wtrysku? bo jest jeszcze znak gmp to wiadomo górny martwy punkt i jest jeszcze jakaś kreska taka nieopisana na kole zamachowym...
harvester
Posty: 111
Rejestracja: 08 lut 2012, 18:32

RE: s301d zawory

Post autor: harvester »

jesli masz minimalny luz na wale wyczuwalny reka to podczas obrotow silnika bedzie wlasnie taki metaliczny odgłos , u mnie tak własnie było myślalem ze zawory mechanik ustawił i dalej to samo i zacząlem rozkręcać głowice cylinder i na koncu wyszło ze wał ma luz
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s301d zawory

Post autor: oman7 »

Baro podaj mi adres twojej wybranki wpadnę na kawę do niej.:p
Poważnie rzecz biorąc masz luz na łożysku rolkowym i do póki nic nie ruszałeś było wszystko OK a teraz się zaczęły schody.
Widzisz ja zregenerowałem wał i trzask nadal pozostał dopiero wyszło że cylinder jest "krzywy" jak skorygowałem (tak to nazwę) krzywiznę na cylindrze a wystarczyło podłożyć połowę podkładki 0,5mm wszystko się uspokoiło.
Podejrzewam że bez regeneracji wału u ciebie się nie obejdzie.
Pozdro.*tup*
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: s301d zawory

Post autor: baro »

Ale luz jest mini minimalny... powiedział bym ze montażowy... tak mały luz robił by takie kuku? Oman7 ile dałeś za regenerację wału?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s301d zawory

Post autor: oman7 »

Płaciłem 350 zł z dopasowaniem sworznia i panewki korbowodu oraz wymianą łożyska na wykorbieniu.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: s301d zawory

Post autor: baro »

a z tym katem wtrysku jak to ma być wtrysk ma nastapić gdy strzałka bedzie an równo z tym napisem pt1800 czy jak?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s301d zawory

Post autor: oman7 »

Tak ten znak musi się równać dokładnie ze strzałką tam gdzie masz zaznaczony PT1800.Dokładniej mówiąc na tym znaku powinno paliwo zaczynać drgać na pompie.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: s301d zawory

Post autor: baro »

czy te tulejki w główke korbowodu z andrychowa trzeba jakoś jakimś rozwiertakiem przystosowywać?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4857
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: s301d zawory

Post autor: Bolszewik »

Jak wymieniałem tłok to pod sworzeń rozwiercałem panewkę.

Części były kupione w Agromie nie żadne podróbki.

Chwila zabawy z rozwiertakiem nastawnym ..... *flower*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: s301d zawory

Post autor: oman7 »

Tak baro musisz panewkę rozwiercać rozwiertakiem.
ODPOWIEDZ