Kilka(naście) pytań odnośnie T25
RE: Kilka(naście) pytań odnośnie T25
panowie ja myślałem o Alternatorze a Wy mówicie o akumulatorze, więc i on może być temu winny? Bo powiem Wam, że przydałoby się to na szybko zrobić.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Kilka(naście) pytań odnośnie T25
Na szybko to nie będę kończył co można zrobić, a tym bardziej jeśli nie masz zielonego pojęcia o elektryce.pisałeś że gotuje ci akumulator,amperomierz non stop na full, jeśli masz możliwość pożyczyć dobre akumulatory,prosty sposób na wykluczenie że one wadliwe są.Szczerze nie spodkałem się jeszcze żeby we"Władku" padł regulator żeby on przeładowywał aku przeważnie jest tak że nie ma wcale ładowaina lub jest bardzo słabe..Ale to nie musi być regułą ..
RE: Kilka(naście) pytań odnośnie T25
Myślę,że temat ładowania był poruszany na forum,ale korzystając z chwili czasu pomogę Ci kilka spraw zrozumieć.Powodem"gotowania"aku prawie zawsze jest winien niesprawny regulator,najszybszym i najlepszym sposobem sprawdzenia jest pomiar napięcia i tę kwestię dokładnie opisał Bolszewik.Jak już Cię poinformowano Wladymirec ma możliwość zwiększania ładowania na zimę(opcja zupełnie w obecnych realiach nieprzydatna).Piszesz,że podłączyłeś amperomierz,ale nie napisałeś jak się on zachowuje,a po takich informacjach moglibyśmy ocenić,czy jest sprawny i tu podam Ci kilka przykładów:
silnik wyłączony,napięcie włączone
-włączanie małych poborów typu STOP,klakson,kierunki powodują minimalne wychylenia wskazówki w kierunku(-)
-włączone światła drogowe,wskazówka wychyla się do połowy skali w kierunku(-)
-włączenie rozrusznika,wskazówka wychyla się na max czyli (-30A)
Teraz uruchamiasz silnik i obserwujesz amperomierz.Zaraz po rozruchu miernik pokazuje max albo prawie max(w zależności od kondycji aku) czyli +30A i w ciągu kilkudziesięciu sekund wskazówka wędruje w okolice prawie "0".Przy ustawieni zimowego ładowania wskaźnik bardzo długo utrzymuje się na wartości ok 15A ponieważ układ ładowania podnosi napięcie na aku do ponad 15v.Mam nadzieję,że w miarę jasno opisałem temat i do wstępnej diagnostyki Ci się przyda.
silnik wyłączony,napięcie włączone
-włączanie małych poborów typu STOP,klakson,kierunki powodują minimalne wychylenia wskazówki w kierunku(-)
-włączone światła drogowe,wskazówka wychyla się do połowy skali w kierunku(-)
-włączenie rozrusznika,wskazówka wychyla się na max czyli (-30A)
Teraz uruchamiasz silnik i obserwujesz amperomierz.Zaraz po rozruchu miernik pokazuje max albo prawie max(w zależności od kondycji aku) czyli +30A i w ciągu kilkudziesięciu sekund wskazówka wędruje w okolice prawie "0".Przy ustawieni zimowego ładowania wskaźnik bardzo długo utrzymuje się na wartości ok 15A ponieważ układ ładowania podnosi napięcie na aku do ponad 15v.Mam nadzieję,że w miarę jasno opisałem temat i do wstępnej diagnostyki Ci się przyda.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Kilka(naście) pytań odnośnie T25
Nie wiadomo czy autor ma jakąkolwiek wiedzę z podstaw elektryki.. *pray*
RE: Kilka(naście) pytań odnośnie T25
Kolega pyta,a my odpowiadamy,starając się pomóc.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Kilka(naście) pytań odnośnie T25
No właśnie dlatego napisałem powyższy post,z wypowiedzi autora wnioskuje iż nie bardzo ma pojęcie o elektryce..