Remont C4011

Wszystko o naszych Ursusach
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Remont C4011

Post autor: Przemo »

O CZYM MY TU PANOWIE BĘDZIEM GADAĆ.....ACH....:D
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Remont C4011

Post autor: jacek0106 »

Ta czterdziestka powinna mieć napisy ZETOR na korpusach. Z wyjątkiem silnika bo ten w czasie trwania kooperacji robiliśmy już w Polsce (WOLA). Chyba że tam było coś już podmieniane? Fakt jest taki że te Czeskie skrzynie i mosty były cholernie trwałe. Bardziej trwałe i pancerne były chyba tylko w SUPRZE. Potem kiedy ruszyła produkcja skrzyń do c-355 w Polsce było coraz gorzej z tą trwałością, ale Czesi w serii ciężkiej w latach osiemdziesiątych zakładali nasze skrzynie z napisem URSUS.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Remont C4011

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Remont C4011

Post autor: chrapek3011 »

Lampy w podkładzie i reszta blacharki na swoim miejscu.Teraz już tylko zostanie upiększanie oryginalnymi detalami.
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Remont C4011

Post autor: jacek0106 »

Wszystko macie fajnie w oryginalnych barwach. Więc po co wam ta kontrastująca siatka maski? Wiem, za komuny była taka moda że w kółkach rolniczych malowali sobie te kratki na różne barwy, nawet w nowych traktorach. Ja to przerabiałem i na prawdę ta siatka najlepiej prezentuje się w kolorze zieleni maski. Jest oryginalnie i elegancko pasuje do reszty całości barw C-4011.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Remont C4011

Post autor: chrapek3011 »

Siatka jest tuningowa aluminiowa...wszystkie co mam oryginalne same parchy dziurawe i zgnite więc zrobiłem tak samo jak mam w niebieskim Majorku.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont C4011

Post autor: Ursus »

Jest zajefajnie :) Czekam na fotki na tle np. rzepaku :D
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 885
Rejestracja: 29 sie 2006, 12:31
Lokalizacja: Koszkowo (w PGS :-) )

RE: Remont C4011

Post autor: Marcin125p »

Ursus napisał/a:
Jest zajefajnie :) Czekam na fotki na tle np. rzepaku :D
Też tak sądzę :) A potem do...kalendarza na 2019 rok :D:D
RATUJMY LEGENDY NASZYCH PÓL I DRÓG
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Remont C4011

Post autor: jacek0106 »

chrapek3011 napisał/a:
Siatka jest tuningowa aluminiowa...wszystkie co mam oryginalne same parchy dziurawe i zgnite więc zrobiłem tak samo jak mam w niebieskim Majorku.
Racja. Jeśli te siatki są na wymarciu, to aluminiowa (lepsza). w miejsce oryginalnej będzie najlepiej wyglądać na czysto.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Remont C4011

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Muran001
Posty: 358
Rejestracja: 31 gru 2011, 12:23

RE: Remont C4011

Post autor: Muran001 »

Kiedy należy spodziewać się finiszu? Będzie blaszana kabina? Ta czterdziestka to cudo! *hilarious*
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Remont C4011

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Rafallll360V1
Posty: 320
Rejestracja: 12 cze 2015, 10:16
Lokalizacja: Rzeszów

RE: Remont C4011

Post autor: Rafallll360V1 »

Elegancka robota ale przez te współczesne błotniki to oczy bolą i serce krwawi jak widzą te kółka na bocznych ścianach...*no*
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Remont C4011

Post autor: jacek0106 »

Podejrzewam że Sławek specjalnie użył tych błotników z kółkami, bo są lepszej jakości od tych dostępnych na rynku z oryginalnymi przetłoczeniami. Mam porównanie bo lewy i prawy mam różne. Błotniki z grubej zawijanej na bokach blachy (jak fabryczne c-4011) były nie do zdobycia. Te błotniki dostępne w handlu trzeba po malowaniu dobrze zapryskać w profilach i łączeniach bo kwitną już w sklepie. Przed malowaniem epoxydu nie żałować bo są jakąś marną minią tylko zagruntowane.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Remont C4011

Post autor: chrapek3011 »

Przede wszystkim są lepszej jakości i są takie same lewy i prawy...a po drugie Adam mi takie dostarczył.Nie będę zmieniał czegoś,co ktoś mi sam dostarczył i wydał na to pieniądze.

Błotniki wstępnie zostały zapodkładowane i zakonserwowane jakimś gównem przez nieudolnego fachowca gdzieś tam w rodzinnych stronach Adama.Musiałem to poprawić,wypiaskowałem do czystego,podkład epoksydowy...o resztę zatroszczył się już lakiernik.Profile i środek zagumowany.Efekt jest jak widać na zdjęciach.


Z kolejnych działań to zdążyliśmy już odbyć jazdę próbną...oprócz jakichś drobnych wycieków paliwa...oczywiście tym żałosnym kranikiem i płynu chłodniczego tak samo z kraników...i oleju z pod jednej śruby dekla pod skrzynią biegów ...do poprawki zostało trochę podciągnąć sprzęgło i delikatnie przestawić zapłon,bo spaliny są zbyt gryzące.To tyle.Innych niepokojących objawów brak.Jak usunę te przecieki i dostroję sprzęgło i motor,zabiorę go na dłuższy spacer.

Z detali to pozostało założyć osłony hamulców na moście,klapkę sprzęgła,blaszkę osłaniającą linkę hamulca ręcznego,znaczek na maskę i napisy.Można by rzec,że to już finał.
Awatar użytkownika
Pawell
Posty: 64
Rejestracja: 11 sie 2014, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

RE: Remont C4011

Post autor: Pawell »

Piękna robota gratulacje. Kiedy odbędzie się oficjalna premiera?
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Remont C4011

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Remont C4011

Post autor: chrapek3011 »

Nigdy nikomu już nie uwierzę,jakie to remonty były przeprowadzone.Całe szczęście,że płyn chłodniczy nie poszedł do oleju,tylko sączył się po bloku pod uszczelką...teraz jest poprawione przeze mnie jak wszystko w tym ciągniku co niby było zrobione.

Dopóki był tylko odpalany i gaszony na warsztacie,nic nie ciekło z pod głowic.Jak pojeździliśmy i dostał temperatury zaraz się oszczał.Głowice co prawda były po regeneracji,ale musiały gdzieś długo leżeć bo powierzchnie styku z blokiem strasznie skorodowane.Na głowice po regeneracji zostały założone klawiatury,których ten pseudomechanik nawet nie umył i to samo z deklami.Skoro już się robiło to blok nawet nie został oczyszczony ze starych uszczelek.

Adam zapłacił komuś pieniądze za takie szambo.Nie rozumiem tego.Dotyczy to zresztą całego ciągnika,który później do mnie trafił...niby było robione,ale...przykro mi to mówić,ale taka jest prawda.U mnie co prawda może to długo trwa,ale porządek musi być.Traktor pojedzie do Holandii,więc wizytówka dla mnie nie mała.Więc musi być na już na 300% a nie tylko na 95.

Ciągnik został nagrzany do czerwonego pola na wskaźniku,pojeżdżony...teraz jest tak jak powinno być.Zostały mi tylne obciążniki do polakierowania i kończymy zabawę.
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: Remont C4011

Post autor: bossmann »

Ah... pamiętam swojego po remoncie .... Ale pamiętam też jak jakiś magik tu kamratowi robił i piasek w cylindrach był.
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Remont C4011

Post autor: jacek0106 »

Niedobrze, bo jak silnik w brudzie składany to mogą być potem jakieś jazdy z niedrożnymi kanałami olejowymi , nieoczyszczonymi gniazdami tulei itp. Nikt nie chce już dzisiaj inwestować w C-4011, więc tym bardziej trzymam kciuki aby to wam pięknie chodziło, bo wszystkie te traktory niby po remoncie a są wrakami jeżdżącymi.
ODPOWIEDZ