Sam s301d-Problem z silnikiem.

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

A czy tym przyrządem jest próbnik wtryskiwaczy ?
Ogólnie to esiok kopci na szaro czy to jest olej czy ropa ?
Ogólnie silnik kompresje ma bardzo dobrą korbą nie da rady przeskoczyć kompresji więc wątpię żeby silnik był zużyty czy za wczesny zapłon może być przyczyną takiego kopcenia ?
Na niskich troszkę kopci ale na wysokich to trochę się po gazuje to duży garaż zakopcony.
Ja stawiam końcówka wtrysku lub za wczesny zapłon a wy ?



Wie ktoś ?
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

Moja diagnoza: Dawka Paliwa, u dołu silnika od strony rozrządu jest śruba z kontrą do ustawiania dawki paliwa, resztę opisuje film:
https://www.youtube.com/watch?v=KUDiK0hjyP0
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Dawka paliwa to nie jest ponieważ regulowałem najmniejszą jaką się da ustawić aby silnik jako tako chodził.Oglądałem ten filmik.A mam drgnięcie paliwa ok 6 cm przed punktem pt2000 czy przez to może kopcić ?
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

No to jest za wczesny wtrysk paliwa, jak tego się nie ustawi to nawet nie ma co grzebać, potem jak będzie idealne w pt2000, zmniejszona dawka, silnik będzie miał moc i nie będzie za nim czarno. :p *flower*
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Ok dzięki za pomoc bo gdy ustawiłem dawkę 4-5 mm to silnik odpalić nie chciał nawet.
Więc opóźnię wtrysk na pt2000.Aby opóźnić trzeba wkręcać śrubę ?
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

Zrób tak jak na filmie, próbuj na początek przekręcać śrubę o mniej jak pół obrotu, minimalne ruchy mogą znacząco przestawić początek wtrysku.
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Ustawiłem kąt wtrysku idealnie na pt2000,listwa zębata porusza się ok 10 mm jak dam mniej to zgaśnie.Silnik kopci dalej.



Mam takie pytanie czy te ciężkie żelastwo przy tylnym moście to jest obciążnik ? (Do tego co jest koło przykręcone.)
Jeśli tak to jak go ściągnąć ?
Chodzi o to co jest za felgą.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

To musi być wyeksploatowany, albo wtrysk zużyty.
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Wtrysk po naprawie czyli góra silnika do wymiany/regeneracji.Na razie robić tego nie będę.



Nikt nie wie czy te żelastwo to obciążnik i jak go ściągnąć ?



Bo odkręciłem tą dużą nakrętkę i 4 śruby na klucz 19 młotkiem próbowałem zbić ten obciążnik ale ani nie drgnie wie ktoś jak je ściągnąć.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: Bolszewik »

Zdjęcie daj ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Obrazek

Obrazek
Adasiek123
Posty: 437
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: Adasiek123 »

Obciążnik,bez wątpienia.Pewnie bez ściągacza nie zdemontujesz.Od czego jest skrzynia biegów,nie jest to przypadkiem C308?
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: marek »

Zrób sobie ściągacz. Weź gruby kawalek metalu i wywierć w nim trzy otwory .Dwa do zamocowania do śrób mocujących kolo a jeden po środku tak żeby śruba wlożona w otwór oparla się na walku gdzie byla duża nakrętka.Możesz środkowy otwór nagwintować lub dać od spodu nakrętkę.Wystarczy solidny kątownik lub gruby plaskownik.Wkręcasz środkową śrubę i musi zejść.To najprostszy rodzaj ściągacza do wykonania w parę minut.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

Tylko nie zmasakruj osi, głównie gwintu i nie tłucz młotem bo łożyska będziesz mógł wyrzucić.
Nie rozumiem ludzi którzy wszystko młotkiem tłuką bo nie umieją używać ściągacza, jeżeli masz możliwość użycia palnika na propan-butan to śmiało, tylko więcej jak 200*C nie grzej.
Wystarczy że naciągniesz mocno ściągacz i jak nie zejdzie to podgrzej element ściągany, tak aby oś była chłodniejsza. Musi zejść.
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Ok tak zrobię jak mówicie.
Adasiek123
Posty: 437
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: Adasiek123 »

Inaczej się niestety nie da.Odpowiem sobie sam na pytanie...przeglądnąłem temat od początku i wiem,że to Ursusik C308.
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Zacząłem remontować silnik z sama i mam takie pytanie jak wymienia się gniazda zaworowe w głowicy ?



I w którą stronę wybijać prowadnice zaworów ?
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: marek »

Prowadnice wybijasz od strony komory spalania. Jak wybijesz prowadnice to poprzez powstały otwór zobaczysz gniazda zaworów i wybijasz w stronę grzybków.
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Jest taki problem ciężko wybić te gniazdo dojście jest ciężkie jednak chyba wymienie tylko prowadnice i zawory.



To tak :
-Wymieniłem końcówkę wtrysku
-Ustawiłem wtrysk na 120 bar ok
-Wymieniłem sekcje
-Ustawiłem początek wtrysku na pt2000
-Wymieniłem prowadnice zaworów
-Wymieniłem pierścienie
Silnik dalej kopci,cylinder bez rys sprawdzany,
Dawkę paliwa też ustawiłem ale jeśli ustawie skok listwy zębatej mniej niż 12 mm silnik zgaśnie a czytałem że ma być max 4 mm skoku więc co z tym robić.
Oleju na 100 % nie bierze sprawdzane.Kopci na szaro/czarno.
Stawiam że dostaje za dużo paliwa.
Czy sekcja była by o 180 stopni źle założona to mógł by nie podawać paliwa na 3-4 mm skoku listwy ?
Jeszcze dodam gdy wcisnę max listwę zębatą to ten rowek cienki na trzpieniu sekcji jest po stronie cylindra.



Nikt nie wie co może być przyczyną ?



Nie dawno sprawdzałem kąt wtrysku jest ok jak i reszta.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

Może sprawdzić rzecz najbardziej oczywistą czy paliwo do pompy dolatuje, ja u kolegi wczoraj robiłem ten silnik i okazało się że kranik się zapchał po wyczyszczeniu wszystko pracuje jak się należy.
ODPOWIEDZ