Zetor 25K - przebieg remontu
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
Może być bez. Będzie ci łatwiej włożyć do samochodu. Ja dzisiaj przesiadziałem w garażu ale na koniec dnia odpaliłem Bombaja i musiałem trochę po wsi pojeździć bo już wiosnę czuje chyba.
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
Dodam jeszcze, że w przekładni kierowniczej zamiast oleju był towot 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
Ale Mardens - ja postanowiłem z tatą spróbować. Narazie nie stać mnie żeby dać 700 zł za komplety naprawcze więc jeśli się uda i na takim patencie wytrzyma chociaż rok to będzie dobrze - potem wymieni się komplety i już będzie dożywotka 
Nowe fotki
Na szczęście panewki i wał są dobre - nie ma luzów. Jeśli chodzi o pierścienie to rzućcie okiem na fotki



Nowe fotki

Na szczęście panewki i wał są dobre - nie ma luzów. Jeśli chodzi o pierścienie to rzućcie okiem na fotki







Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
No ładnie, ładnie, coraz lepiej jest...
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
Tłoki prezentują się na zdrowe a co do pierścionków to jaki powinien być luz maksymalny? Bo na moje prawe oko to troszkę duży....
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
No teraz to jest z 4 mm.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
Troszkę? To jest przepaść. Pierścienie powinny się schodzić a tu taki luz. Chyba ktoś je szlifował przed włożeniem. Pytanko: Czy tuleja nie ma wżerów? Czy nada się?
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
No właśnie coś mi chodzi po głowie luz 0.05mm jako maksymalny...
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
No schodki są, ale tato wierzy, że się nada
A teraz jeszcze jedno. W oleju było pełno wody i się zastanawiamy z tatą skąd. Dwie zaślepki w głowicy są już wybite bo były źle wbite. To też mogło to powodować, ale nie wiadomo. A co jeszcze ciekawsze to ta woda nie była typowo zmieszana z olejem tylko olej był czarny. Może tuleje trzeba wyciągnąć ? Jak myślicie? Pierścienie w tłokach też już bardzo duży luz miały boczny, więc podejrzewam, że te pierścienie od Władymirca wejdą bez podtaczania. Tak jakby nieoryginalne były ? Średnica czopu korbowodowego to 69 mm czyli już po szlifie ale jest bdb.
Układ kierowniczy jest w regeneracji. Konkretnie wałek główny tego układu został oddany do napawania i będzie potem szlifowany i dopasowany - luzu ma nie być w układzie kierowniczym
Na przekór stereotypom 
Niebawem przednie zawieszenie będzie tulejowane. Zwrotnice aż klekotają. Oś lata cała na sworzniu jak w zabawce
Pompa wodna już niedługo będzie jak nowa i można zakładać (taty patent). Mechanizm różnicowy może jeszcze w tym tygodniu będzie wyjęty.
To narazie tyle - jak coś jeszcze chcecie wiedzieć to piszcie

Układ kierowniczy jest w regeneracji. Konkretnie wałek główny tego układu został oddany do napawania i będzie potem szlifowany i dopasowany - luzu ma nie być w układzie kierowniczym


Niebawem przednie zawieszenie będzie tulejowane. Zwrotnice aż klekotają. Oś lata cała na sworzniu jak w zabawce

To narazie tyle - jak coś jeszcze chcecie wiedzieć to piszcie

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
Jak woda jest w oleju to chyba przez wytarcie się oringów pod tuleją. Jak się wysłużą, to się woda miesza z olejem, tzn. woda waltuje do oleju, bo tak jest ostre ciśnienie. I według mnie będizesz musiał wymienić te oringi, cyzli wybić tuleje. A woda ma inna konsystencje niż olej i dlatego, była oddzielona od oleju. Tak mi się tylko wydaje, nie jestem pewny z tymi oringami.
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
Hubert, nie mam przy sobie słownika ale wytłumacz mi co znaczy
to się kiesza ze sobą,
Nie rozumiem za bardzo...
to się kiesza ze sobą,
Nie rozumiem za bardzo...
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
Przepraszam bardzo, za ten błąd, już poprawiony, ale się spieszyłem, chciałem jeszcze odpisać, to już się więcej nie powtórzy!!B)B)
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
Woda nie miesza się z olejem nie dlatego że ma inną konsystencję kolor czy zapach. To już jest sprawa chemii a konkretnie to hydroliza się nazywa
Nie znam się na zetorach ale podejrzewać mogę tylko że to zaślepki.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu
1) jak patent na pompę wody się sprawdzi - rzuć , może nie będzie trzeba wyważac otwartych drzwi
2)co do wody w oleju , to możliwości kilka jest , zaślepki , osłony popychaczy , pęknięta głowica , uszczelnienia tulei , aż do pękniętego bloku włącznie
u mnie akurat i zaślepki i osłony popychaczy były uszkodzone
co do mieszania wody z olejem - jak się tego nie rusza to się nie miesza, ale jak pompa oleju zassa i zmieli wszystko razem - to majonez gotowy , czesto 1 metodą badania kondycji jest odkrecenie korka spustu oleju - najpierw leci woda - jeśli sie dostała
3) pierścienie powinny się zamykać - 4 mm luzu to "nieco za wiele" może są jakieś inne zastosowane niż powinny byc i stare/nowe zetorkowe załatwiłyby temat ?? - to koszt ok 150 zł za komplet - tak słyszałem
nie wierzę , że az tak może byc wyrobiona tuleja żeby zamki na 4 mm się rozeszły
2)co do wody w oleju , to możliwości kilka jest , zaślepki , osłony popychaczy , pęknięta głowica , uszczelnienia tulei , aż do pękniętego bloku włącznie
u mnie akurat i zaślepki i osłony popychaczy były uszkodzone
co do mieszania wody z olejem - jak się tego nie rusza to się nie miesza, ale jak pompa oleju zassa i zmieli wszystko razem - to majonez gotowy , czesto 1 metodą badania kondycji jest odkrecenie korka spustu oleju - najpierw leci woda - jeśli sie dostała
3) pierścienie powinny się zamykać - 4 mm luzu to "nieco za wiele" może są jakieś inne zastosowane niż powinny byc i stare/nowe zetorkowe załatwiłyby temat ?? - to koszt ok 150 zł za komplet - tak słyszałem
nie wierzę , że az tak może byc wyrobiona tuleja żeby zamki na 4 mm się rozeszły
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
No u mnie właśnie ta woda leciała najpierw - i to dużo bo łącznie z olejem było tego ponad stan. Zastanawiam się co robić z ojcem - zaślepki już wybite i nowe będziemy dawać.
Z tymi pierścieniami to też tato miał takie podejrzenia jakby nie były od Zetora. Dziwił się, że on tak chodził w miarę zdrowo
Odnośnie pompy - może to nie jest jakiś tam wielki patent - ot zwykła regeneracja, ale zrobiona przez mojego tatę samodzielnie.
Z tymi pierścieniami to też tato miał takie podejrzenia jakby nie były od Zetora. Dziwił się, że on tak chodził w miarę zdrowo

Odnośnie pompy - może to nie jest jakiś tam wielki patent - ot zwykła regeneracja, ale zrobiona przez mojego tatę samodzielnie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
jak to z pompą się sprawdzi - zrób opis krok po kroku + foto - będzie może jakaś prawdziwa "profi" porada w dziale warsztat:)
głowicę daj do sprawdzenia szczelności na gorąco - w temp ok 80 C w wodzie puszcza się powietrze do toru chłodzenia od1 do 3 atm i wówczas prawda "bąbluje: na wierzch
głowicę daj do sprawdzenia szczelności na gorąco - w temp ok 80 C w wodzie puszcza się powietrze do toru chłodzenia od1 do 3 atm i wówczas prawda "bąbluje: na wierzch
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
Ciekawi mnie ten patent pompy wody ale bez pośpiechu. Mój zetorek kurczę się ślimaczy. Wstyd będzie jak nie zdążę.
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
No Jacek masz konkurenta terazJacek ze Skansena napisał/a:
Ciekawi mnie ten patent pompy wody ale bez pośpiechu. Mój zetorek kurczę się ślimaczy. Wstyd będzie jak nie zdążę.



Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
się w wyścigi bawicie ,widzę
ja po spokoju jak mówią , odebrałem blok z panewkami z roztoczenia , wał mam po szlifie , czekam na panewki korbowe aby roztoczyć do wału i powolutku ,
więcej czasu ( i radochy) daje mi jeżdżenie i znajdowanie gratów po ludziach - tych które mi sa potrzebne - aż uzbieram do kompletu .
ja po spokoju jak mówią , odebrałem blok z panewkami z roztoczenia , wał mam po szlifie , czekam na panewki korbowe aby roztoczyć do wału i powolutku ,
więcej czasu ( i radochy) daje mi jeżdżenie i znajdowanie gratów po ludziach - tych które mi sa potrzebne - aż uzbieram do kompletu .
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
Hehhe ja tam wolę się bawić z remontem
Co kto lubi. Choć i tak tato mnie nie dopuszcza za bardzo do Zetorka - ale może to lepiej - jeszcze bym coś popsuł
Ja jestem od brudnej roboty
Typu skrobanie, czyszczenie, przynieś, wynieś 




Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...