Łamanie dźwigienek zaworowych c360 3p

Wszystko o naszych Ursusach
Patryk_77
Posty: 4
Rejestracja: 06 lip 2023, 13:20

Łamanie dźwigienek zaworowych c360 3p

Post autor: Patryk_77 »

Dzień dobry, mam problem po remoncie kapitalnym silnika pękają mi dźwigienki zaworowe na pierwszym cylindrze. Rozrząd ustawiany na znaki, luzy zaworowe jak z instrukcji dzieje się to po około 20 motogodzinach od założenia, trzeci raz już mi pękły dwa razy od ssącego raz wydechowy. Glowica była regenerowana zawory nowe sprężyny zaworowe tez. Dzieje się to tylko na pierwszym cylindrze. Dodam ze ciągnik nierówno pracuje na wolnych obrotach, myślałem ze to problem z pompą wtryskowa bo tez była regenerowana, na wyższych obrotach wszystko jest w porządku, ma ktoś pomysł co to może być ?
Alchemik
Posty: 336
Rejestracja: 15 sty 2019, 16:29

Re: Łamanie dźwigienek zaworowych c360 3p

Post autor: Alchemik »

Po regeneracji zawory nie wystają zbyt dużo z gniazd zaworowych?
Może przycina się zawór na prowadnicy, albo popychacz?
Patryk_77
Posty: 4
Rejestracja: 06 lip 2023, 13:20

Re: Łamanie dźwigienek zaworowych c360 3p

Post autor: Patryk_77 »

Wizualnie jak patrzalem po zdjęciu głowicy to zawory wygladaly tak samo jak na pozostałych cylindrach, jak ręka naciskam to chodzą dobrze, glowica tez regenerowana była zakładzie, ale chociaż mam już jakiś trop, dodam ze na jednym tłoku właśnie w tym pierwszym cylindrze tłok na samym krańcu u góry nie był obkopcony, ale nie wiem czy to z tym może mieć coś wspólnego. Dzięki za podpowiedź
Patryk_77
Posty: 4
Rejestracja: 06 lip 2023, 13:20

Re: Łamanie dźwigienek zaworowych c360 3p

Post autor: Patryk_77 »

Dodam zdjęcie jeszcze bo u mnie dźwigienka zaworowa nie wypada na środku zaworu tylko trochę obok
Obrazek

Nie wiem nawet czemu jest tak przesunięta, może ktoś podpowie ?
Awatar użytkownika
pop
Posty: 790
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Łamanie dźwigienek zaworowych c360 3p

Post autor: pop »

Ze zdjęcia wynika,że cała klawiatura jest lekko przekręcona w prawo.Zmierz odległość od wałka dźwigienek do trzonka zaworu to będziesz pewny ,czy tak jest na prawdę.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1545
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: Łamanie dźwigienek zaworowych c360 3p

Post autor: marek »

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zbyt twarde sprężyny zaworowe. Przesunięcie dźwigienki bez znaczenia.Zdejmij dekiel zaworów i pokręcając wolno wałem korbowym obserwuj jak zamykają i otwierają się te zawory.Poprzez włożony w otwór wtryskiwacza np. śrubokręt obserwuj w jakim położeniu jest tłok.Czy grzybki zaworów odbiły się na tłoku? Mogło by to świadczyć o skręconym wałku krzywkowym. Gdyby problem występował na wszystkich cylindrach to źle ustawiony rozrząd , ale jest tylko na jednym to może to skręcenie Trochę to dziwne że nie zgina się popychacz tylko pękają dźwigienki.Zgięte popychacze widziałem , ale pękniętych dźwigienek nie. I to pękające tak seryjnie.Coś robi duże naprężenia na samych dźwigienkach.Może uderzające denko tłoka gdy zawór wydechowy zamyka się zbyt późno a zawór ssący otwiera się za wcześnie na koniec suwu wydechu. Może głowica była za mocno splanowana.Uszczelka za cienka. Przyczyn może być wiele, ale że to tylko na jednym cylindrze to ogranicza podejrzenia.
wojtek12321
Posty: 284
Rejestracja: 01 sie 2014, 22:11

Re: Łamanie dźwigienek zaworowych c360 3p

Post autor: wojtek12321 »

A może sprężyny zaworów są ze zbyt grubego drutu i po ich ściśnięciu stawiają opór ("grubość" ściśniętej sprężyny jest większa niż skok dźwigni)?
Patryk_77
Posty: 4
Rejestracja: 06 lip 2023, 13:20

Re: Łamanie dźwigienek zaworowych c360 3p

Post autor: Patryk_77 »

Na tłoku nie było widać odbitych zaworów, tylko rant tłoka był nie okopcony, dodam zdjęcie bo znalazłem, tak było jak zdejmowałem głowice po pierwszym złamaniu dźwigienki bo myślałem właśnie ze tłoki się z nimi spotykają, na początku w szlifierni wypuścili mi tłoki 5 setek ponad blok, poprosiłem żeby mi je skrócili żeby były równo z blokiem i tak niby zrobili chociaż wydawało mi się ze i tak delikatnie wystawały, dla pewności założyłem najgrubsza uszczelkę głowicy grubość około 1,5 mm,
Tak jak teraz sobie przypomniałem to jeden popychacz wszedł mi z lekkim oporem na początku ale jak go przepchnąłem do końca chodził dobrze bez zacięć, jedyne co mnie trochę zastanawiało to to ze gdy silnik chodzi i patrząc na szpilki trzymające cała klawiaturę wydaje mi się ze lekko pracują to znaczy delikatnie się bujają od strony tłumika do sprężarki, możliwe ze te sprężyny są za twarde
Obrazek
Awatar użytkownika
Pronar 82A
Posty: 260
Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
Lokalizacja: Opole

Re: Łamanie dźwigienek zaworowych c360 3p

Post autor: Pronar 82A »

Szpilki nie mają prawa się bujać, więc albo tylko Ci się wydaje, albo masz coś z płaszczyzną klawiatura/głowica, bądź szpilka się wykręciła przy wykręcaniu a przy przykręcaniu już z powrotem się nie wkręciła i górny gwint nie pozwala na dokręcenie, co powoduje bujanie, ale co najważniejsze-brak smarowania dźwigienek=większy opór=pękanie.
ODPOWIEDZ