kombajn sam rozsiał poplon co teraz?

Rozmowy nie na temat
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

kombajn sam rozsiał poplon co teraz?

Post autor: Esiok »

być może za dużo wiatru ustawili i teraz na polu miejscami zrobiło się zielono,jak sobie z tym poradzić,bo mam zamiar posiać pszenice i nie chce żeby mi się wymieszała z owsem ,czy jak przyoram to co wzeszło to nie wybije się ponownie na wierzch,jak przyjdą kiedyś tam mrozy to powinno go chyba wyeliminować :|
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: kombajn sam rozsiał poplon co teraz?

Post autor: marek »

Nie jestem rolnikiem choć urodziłem się i mieszkam na wsi, ale z moich obserwacji uprawy działki przydomowej, jedyne co odbija po przeoraniu, przekopaniu czy jakiejkolwiek próbie choćby niewielkiego zniszczenia np. przydeptania jest niestety zielsko.Możesz być pewien że nic innego Ci nie wzejdzie.Przecież specjalnie sieje się np. rośliny poplonowe by użyźnić czy spulchnić glebę bez obawy że później zmiesza się z tym co ma rosnąć pożytecznego.A po koszeniu kombajnem zawsze jakaś część koszonego zboża zostaje na polu/ Kwestia mniej czy więcej.Wydaje mi sie że koło mnie na polach gdzie skoszono rzepak gdy wzejdzie to co zostało to jest przecinane specjalnym agregatem i pozostaje na przyszły rok bez konieczności siania nowego. Ale to moje niepodparte dowodami spostrzeżenie. Po prostu opisuję to co widzę.
Awatar użytkownika
Albercik
Posty: 464
Rejestracja: 27 wrz 2012, 21:14

Re: kombajn sam rozsiał poplon co teraz?

Post autor: Albercik »

Poślad jaki wyleci z kombajnu i na przyczepie nie stanowi wartości handlowej też wzejdzie. Jaka uprawka była po kombajnie? czy dalej nic?
ryzyko jest zawsze ale jeśli to owies a ma być pszenica ozima to nie powinno być z nim problemu - przemarznie co wzejdzie. Bardziej możesz się obawiać owsika (owsa głuchego) jeżeli był w uprawie owsa może odbić (nawet 7 lat później).