Brak ciśnienia oleju po remoncie c328
Brak ciśnienia oleju po remoncie c328
Witajcie, skończyłem mini remont mojego 328 z 64 roku.
Przed remontem miał 4 bary ciśnienia na zimnym a na ciepłym 2. Chciałem na początku wymienić tylko głowicę i pierścienie ale przy okazji zobaczyłem panewki i były w strasznym stanie ale wał bez najmniejszych rys. Wymieniłem więc głowice, pierścienie, drążki popychaczy zaworowych bo na 2 był już taki malutki ostry czubek na końcu i panewki. Pojechałem do pobliskiego sklepu rolniczego i jak się okazało panewki korbowodowe były od c 330 z oznaczeniem N025 więc kupiłem takie same z bimetu. Panewki główne były oryginalne od c 328 z oznaczeniem P2 ale z bimetu są już praktycznie niedostępne więc kupiłem jakiś Indyjski zamiennik z tym samym oznaczeniem. Wymiana przebiegła bezproblemowo jednak po złożeniu ciągnika z 4 bar zrobiły się 2. Myślałem że to wina pompy oleju więc kupiłem nową z hylmetu ale po założeniu ciśnienie dalej utrzymuje się na zimnym na poziomie 2 bar. Gdy założyłem nową pompę usłyszałem takie jakby miałczenie jakby miała okropnie ciężko pchać. Brzmiało to jak pompa hydrauliczna która ma duży ciężar do podniesienia. Z góry mówię że nie ruszałem zaworu od regulacji ciśnienia oleju który znajduje się w środkowej podporze wału korbowego ponieważ ciśnienie było w porządku przed remontem. Szczelność kulki również sprawdziłem zalewając ją naftą i po kilku godzinach ubyło troszeczkę. Panowie pomóżcie bo już brakuje mi pomysłów co to może być
Przed remontem miał 4 bary ciśnienia na zimnym a na ciepłym 2. Chciałem na początku wymienić tylko głowicę i pierścienie ale przy okazji zobaczyłem panewki i były w strasznym stanie ale wał bez najmniejszych rys. Wymieniłem więc głowice, pierścienie, drążki popychaczy zaworowych bo na 2 był już taki malutki ostry czubek na końcu i panewki. Pojechałem do pobliskiego sklepu rolniczego i jak się okazało panewki korbowodowe były od c 330 z oznaczeniem N025 więc kupiłem takie same z bimetu. Panewki główne były oryginalne od c 328 z oznaczeniem P2 ale z bimetu są już praktycznie niedostępne więc kupiłem jakiś Indyjski zamiennik z tym samym oznaczeniem. Wymiana przebiegła bezproblemowo jednak po złożeniu ciągnika z 4 bar zrobiły się 2. Myślałem że to wina pompy oleju więc kupiłem nową z hylmetu ale po założeniu ciśnienie dalej utrzymuje się na zimnym na poziomie 2 bar. Gdy założyłem nową pompę usłyszałem takie jakby miałczenie jakby miała okropnie ciężko pchać. Brzmiało to jak pompa hydrauliczna która ma duży ciężar do podniesienia. Z góry mówię że nie ruszałem zaworu od regulacji ciśnienia oleju który znajduje się w środkowej podporze wału korbowego ponieważ ciśnienie było w porządku przed remontem. Szczelność kulki również sprawdziłem zalewając ją naftą i po kilku godzinach ubyło troszeczkę. Panowie pomóżcie bo już brakuje mi pomysłów co to może być
Re: Brak ciśnienia oleju po remoncie c328
Panewki do pomiaru. Jest bałagan w panewkach jeśli chodzi o oznaczenia, powinny być kolejno od nominału P1, P2, R1, R2 itd.
Niektóre firmy równolegle stosują oznaczenia N 00 i potem R1, R2, R3.
W tym wypadku stare R1 nie odpowiada wymiarom R1 wg tej błędnej numeracji. Stąd mogą być te problemy należałoby zmierzyć panewki i wał jaki faktycznie powinien być rozmiar.
Od C-330 są na korbowodach, bo pewnie korbowody od C330 co oczywiście niczemu nie szkodzi. Tam raczej w numeracji szlifów problemów nie było.
Inna sprawa, że panewki główne czasem są tak wykonane (raz się spotkałem), że otwór olejowy mijał się w 60-70% z otworem w bloku.
Niektóre firmy równolegle stosują oznaczenia N 00 i potem R1, R2, R3.
W tym wypadku stare R1 nie odpowiada wymiarom R1 wg tej błędnej numeracji. Stąd mogą być te problemy należałoby zmierzyć panewki i wał jaki faktycznie powinien być rozmiar.
Od C-330 są na korbowodach, bo pewnie korbowody od C330 co oczywiście niczemu nie szkodzi. Tam raczej w numeracji szlifów problemów nie było.
Inna sprawa, że panewki główne czasem są tak wykonane (raz się spotkałem), że otwór olejowy mijał się w 60-70% z otworem w bloku.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Brak ciśnienia oleju po remoncie c328
Mój kolega kilka miesięcy temu,też przechodził przez ten temat i też miał taki problem jak Ty,panewki wg.rozmiarówki były zbyt luźne i postanowił zrobić remont mimo,że wał był w dobrej kondycji.
Re: Brak ciśnienia oleju po remoncie c328
Zainwestować w plastic guage i będzie do posprawdzania pasowania
Re: Brak ciśnienia oleju po remoncie c328
Tutaj akurat plastic się nie sprawdzi,bo zamawiasz panewki te które były na taki sam rozmiar ,tylko nowe i jest lipa.
Re: Brak ciśnienia oleju po remoncie c328
Wystarczy zmierzyc srednice czopa i wiadomo juz jaki rozmiar panewek zamowic...
Re: Brak ciśnienia oleju po remoncie c328
Myślę, że sprawdzi się Bo pomieszana jest rozmiarówka. Wiem, że autor już zmierzył - ale na razie same połówki panewek bo silnik siedzi w ciągniku - ale już teraz wyszło (choć to pomiar niedokładny) ok. 0,20 różnicy, a obydwa komplety mają oznaczenie P2.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Brak ciśnienia oleju po remoncie c328
Tak ogólnie to się mieścił w tolerancji 1.7-3.5 bar na max obrotach, więc nie wiem po co było szukać problemu na siłę.
Teraz to już pewnie porysowało czopy że trzeba robić szlif, z resztą to i tak jedyne sensowne wyjście.
Teraz to już pewnie porysowało czopy że trzeba robić szlif, z resztą to i tak jedyne sensowne wyjście.
Re: Brak ciśnienia oleju po remoncie c328
Ale dawało to możliwość sprawdzenia luzu na starych panewkach i oceny jak to wygląda.
Po zamówieniu nowych zamiast dowiedzieć się w momencie uruchomienia, że ciśnienie jest niskie, to poprostu sprawdziłby w momencie składania jak wygląda luz. Wiedziałby odrazu, że dostał inny rozmiar.
Lepsze byłyby profesjonalne przyrzady pomiarowe, ale nie każdego stać. Tu kawałkiem plastikowego pręcika można zweryfikować luz.
Re: Brak ciśnienia oleju po remoncie c328
Generalnie chodziło mi o to,że plastic pozwala nam sprawdzić pasowanie,a tutaj jak się okazuje problem jest inny,bo mamy powiedzmy drugi szlif i kupujemy panewki R2,czy 0,50 i okazuje się,ze są one na inny szlif,więc plastic nam tylko potwierdzi,że 5 stów wydaliśmy na darmo.
Re: Brak ciśnienia oleju po remoncie c328
Jest bałagan z tymi panewkami składam swoją 28 mam to samo
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512