Ursus 4011 - wyrzuca ropę przez wydech

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
mikolajbielinski
Posty: 4
Rejestracja: 09 paź 2023, 16:05

Ursus 4011 - wyrzuca ropę przez wydech

Post autor: mikolajbielinski »

Dzień dobry. Otrzymałem Ursusa 4011 z roku 1970. Nie jestem rolnikiem, nie posiadam ziemi pod uprawę. Ciągnik stoi na podwórku pod domem. Nie znam jego historii, nie wiem co miał robione, co wymieniane. Nie chcę się go pozbywać, a nie chcę też by był zaniedbany i gdzieś w krzach by marniał. Chciałbym jednak powoli, własnymi siłami doprowadzić go do - myślę, że idealnego stanu. Nie spieszy mi się, nie będę go nigdy używał w terenie, stąd nie mam ciśnienia, by zrobić to teraz, zaraz. Teraz proszę o poradę - walczę z ropą, która wycieka z wydechu, wręcz wylewa się z niego. Czarna wydzielina, która według mnie nie jest olejem. Jest to ropa zabarwiona sadzą. Oplute wszystko pod wydechem - zbiornik powietrza od kompresora, blok silnika, etc. Wymieniłem wtryskiwacze na nowe, zamontowane bez podkładek - brak efektu, nadal tak samo. Może ktoś z was by mnie naprowadził na jakiś trop? Być może jest to powiązane ze strasznym dymieniem na niebiesko-biało. Odpala ładnie, bez problemu, zarówno zimny jak i ciepły. Problemem jest jednak ten niebiesko-biały, gryzący mocno w nos dym - nawet na wolnych obrotach oraz ta ropa, która wycieka z wydechu. Pompa wtryskowa? Jakaś regulacja? Czy remont kapitalny i dopiero spodziewać się jakiegokolwiek efektu?
Ostatnio zmieniony 09 paź 2023, 18:08 przez mikolajbielinski, łącznie zmieniany 1 raz.
szubinska
Posty: 519
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: Ursus 4011 - wyrzuca ropę przez wydech

Post autor: szubinska »

Jak możesz to dodaj jakieś zdjęcia ciągnika
Martek
Posty: 366
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: Ursus 4011 - wyrzuca ropę przez wydech

Post autor: Martek »

A do jakiego stanu chcesz doprowadzic ten ciagnik?
Zeby jako tako dalo sie orac? Czy do igielki?