C330 twarda praca silnika
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:26
C330 twarda praca silnika
Witam, mam do Was takie pytanie,a mianowicie zrobiłem kapitalny remont silnika w c330 łącznie z nowym wałem, tuleje, tłoki itp. praktycznie nowy silnik, również pompa i wtryski po regeneracji i jest tak że silnik tak jakby trochę twardo pracuje a przy gwałtownym dodaniu gazu pojawia się takie jakby dużo głośniejsze klekotanie czy jak by to nazwać. Zapłon ustawiony książkowo, czy może mimo wszystko być trochę za wczesny i spróbować opóźnić, czy może to być jakaś inna przyczyna? Tak na obrotach to już normalnie silnik chodzi tylko właśnie przy gwałtownym dodaniu gazu.
Re: C330 twarda praca silnika
Po pierwsze tak dla jasności, w c330 nie ma zapłonu, tylko kąt wtrysku.
Ale tak patrząc jak mówisz o klepaniu, to tak jakby coś z zaworami mogło być nie tak, lub z kołami rozrządu. Tak patrząc to nawet nie słysząc problemu ciężko może być pomóc, bo może to jest prawidłowa praca, ale tylko tobie się wydaje nie poprawna. Najlepiej by było jakieś nagranie z pracy silnika wysłać, wtedy byłoby łatwiej coś zlokalizować
Ale tak patrząc jak mówisz o klepaniu, to tak jakby coś z zaworami mogło być nie tak, lub z kołami rozrządu. Tak patrząc to nawet nie słysząc problemu ciężko może być pomóc, bo może to jest prawidłowa praca, ale tylko tobie się wydaje nie poprawna. Najlepiej by było jakieś nagranie z pracy silnika wysłać, wtedy byłoby łatwiej coś zlokalizować
Re: C330 twarda praca silnika
Jeśli rozrząd ustawiony prawidłowo to może kąt wtrysku nieco za wczesny? Prawidłowo ustawiony? Wtryskiwacze na jakie ciśnienie ustawione?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: C330 twarda praca silnika
Po kilkunastu mtg powinno się uciszyć. Nowe końcówki wtryskiwaczy, więc ustawione ok 140 bar, podchodzi trochę ,końcówki usiądą ,ciśnienie się obniży i będzie ciszej. Na początek możesz dodać oleju do paliwa w stosunku 1:200- 1:300 będzie pracował bardziej miękko.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:26
Re: C330 twarda praca silnika
Kąt wtrysku ustawiony jak należy idealnie w momencie gdy wpada kołek w pierwszy otwór w kole zamachowym pojawia się delikatne drgnięcie paliwa w kapilarze.Wtryski ustawione są na 145 bar. Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie luzy na zaworach ,są dobre po 0,2 każdy.
Re: C330 twarda praca silnika
To jakis tuning ciapka?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:26
Re: C330 twarda praca silnika
To jakie powinno być ustawione ciśnienie? Ja tego nie ustawiałem tylko zakład który zajmuje się regeneracją.
Re: C330 twarda praca silnika
Według instrukcji powinno być 135+5 kG/cm2.
1 kG/cm2 nie jest równy 1 bar.
135 kG/cm2 = około 132 bar
140 kG/cm2 = około 137 bar.
1 kG/cm2 nie jest równy 1 bar.
135 kG/cm2 = około 132 bar
140 kG/cm2 = około 137 bar.
Re: C330 twarda praca silnika
Te 5 bar żadnej różnicy nie robi...
To, że ustawiłeś rozrząd na kołek wcale nie zaczy, że jest dobrze. Po 1 czy zmieniałeś koła rozrządu?
Jak wymieniałem całość na Skropol i po pomiarach są nieco przesunięte względem oryginalnych.
Jeżeli słyszysz, że twardo klepie to odkręć klapkę pompy wtryskowej i przestaw zapłon lekko w tył. Ustaw to na słuch a nie na kołek. Kołek jest tylko punktem startowym.
Ja jak regenerowałem pompę u specjalisty, który X lat pracował w POMie i jest naprawdę dpbry w tym co robi to sam mówił, że ustawia traktory na słuch.
Ma się dobrze zbierać na obroty i równo chodzić.
A teraz masz okazję sprawdzić zapłon czy dobrze ustawisz, bo masz temperatury w okolicach zera. I przy takiej pogodzie 30tka po prawdziwej kapitalce, jeżeli wszystko jest zrobione wg sztuki i dobrze ustawione to musi zapalić od strzała na zimnym silniku.
To, że ustawiłeś rozrząd na kołek wcale nie zaczy, że jest dobrze. Po 1 czy zmieniałeś koła rozrządu?
Jak wymieniałem całość na Skropol i po pomiarach są nieco przesunięte względem oryginalnych.
Jeżeli słyszysz, że twardo klepie to odkręć klapkę pompy wtryskowej i przestaw zapłon lekko w tył. Ustaw to na słuch a nie na kołek. Kołek jest tylko punktem startowym.
Ja jak regenerowałem pompę u specjalisty, który X lat pracował w POMie i jest naprawdę dpbry w tym co robi to sam mówił, że ustawia traktory na słuch.
Ma się dobrze zbierać na obroty i równo chodzić.
A teraz masz okazję sprawdzić zapłon czy dobrze ustawisz, bo masz temperatury w okolicach zera. I przy takiej pogodzie 30tka po prawdziwej kapitalce, jeżeli wszystko jest zrobione wg sztuki i dobrze ustawione to musi zapalić od strzała na zimnym silniku.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:26
Re: C330 twarda praca silnika
Więc tak, zmieniałem koła rozrządu wszystkie również na te ze Skropolu, zbiera się pięknie na obroty, może czasem troszkę nierówno pracuje zależy ile gazu jej się ustawi, z zapalaniem jutro sprawdzę jak jest. Tylko zastanawia mnie to jakby klepanie czy jak to nazwać tylko przy gwałtownym dodaniu gazu,jak już chodzi na wysokich obrotach czy na niskich to wtedy normalnie.
Majo pisze: ↑26 lis 2023, 11:28 Te 5 bar żadnej różnicy nie robi...
To, że ustawiłeś rozrząd na kołek wcale nie zaczy, że jest dobrze. Po 1 czy zmieniałeś koła rozrządu?
Jak wymieniałem całość na Skropol i po pomiarach są nieco przesunięte względem oryginalnych.
Jeżeli słyszysz, że twardo klepie to odkręć klapkę pompy wtryskowej i przestaw zapłon lekko w tył. Ustaw to na słuch a nie na kołek. Kołek jest tylko punktem startowym.
Ja jak regenerowałem pompę u specjalisty, który X lat pracował w POMie i jest naprawdę dpbry w tym co robi to sam mówił, że ustawia traktory na słuch.
Ma się dobrze zbierać na obroty i równo chodzić.
A teraz masz okazję sprawdzić zapłon czy dobrze ustawisz, bo masz temperatury w okolicach zera. I przy takiej pogodzie 30tka po prawdziwej kapitalce, jeżeli wszystko jest zrobione wg sztuki i dobrze ustawione to musi zapalić od strzała na zimnym silniku.
Re: C330 twarda praca silnika
Opóźnij wtrysk i będzie ok.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:26
Re: C330 twarda praca silnika
Bodajże tak. A nawet jak przestawisz w drugą to usłyszysz, że nie ma poprawy a jest gorzej
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:26
Re: C330 twarda praca silnika
Sprawdziłem jeszcze jak odpala przy tych temperaturach i gdzieś dopiero za czwartym razem załapał nie chciał wkręcić się na obroty, chodził jakby raz na jeden raz na drugi cylinder dopiero po może minucie zaczął w miarę normalnie chodzić, ale cały czas jeszcze chwilę po odpaleniu trochę kopci i chodzi trochę nierówno.Z początkiem wtrysku próbowałem ale chodził tylko gorzej. Sprawdziłem jeszcze ciśnienie sprężania i wyszło po 23 bary na obydwu cylindrach. Wiem że to coś trochę mało ale jaka może być tego przyczyna? Zestawy nowe założone mahle, głowica po regeneracji. Czy może to być właśnie powód tego odpalania i ogólnie pracy?
Re: C330 twarda praca silnika
Jestes w stanie nagrac filmik z pracy silnika i rozruchu?
Re: C330 twarda praca silnika
Nie mam doświadczenia z tymi silnikami, ale silnik diesla ze stopniem sprężania 16,5:1 i ciśnienie 23 bary to lipa i być może źle przeprowadzony test,a jeśli to ciśnienie jest tak niskie to może fazy rozrządu są do bani.
Re: C330 twarda praca silnika
Mi po kapitalce wyszlo bodajze 26bar i lekko musze ruszyc wtrysk i chodzi rakieta.
Jezeli masz stare kola rozrządu to moglbus je sprawdzic z nowymi czy przypadkiem cechy nie sa pomylone ktores...
Jezeli masz stare kola rozrządu to moglbus je sprawdzic z nowymi czy przypadkiem cechy nie sa pomylone ktores...
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:26
Re: C330 twarda praca silnika
Koła rozrządu wychodzi na to że mają w identycznych miejscach znaki mam porobione zdjęcia to wyglada na to że jest dokładnie tak samo.
Re: C330 twarda praca silnika
Takie przebieranie i nierówne obroty przy niskiej temperaturze może świadczyć, że silnik nie chodzi na oba cylindry, a to może być spowodowane tą kompresją, niska jest nieco - ale pytanie na ile prawidłowo zostało to zmierzone i jakim zegarem? Ja kiedyś pożyczyłem taki fajny zegar i przepadł, a te współczesne jak kupiłem to każdy inaczej wskazuje bo mam 2 w tej chwili
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: C330 twarda praca silnika
Przez wiele lat przy określaniu ciśnienia sprężania, przyjmowany był współczynnik 1,8 dla silników diesla,więc ta wartość powinna być w okolicach 30 barów.Oczywiście muszą być spełnione warunki,czyli temp.silnika,temp.otoczenia i prędkość wału w czasie próby.