Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Wszystko o naszych Ursusach
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: AndrzejD21 »

Posiada ktoś dokładne dane techniczne silników od c328, c330 i c330M po zmianie głowicy i tłoków? Potrzebuję danych jaka była moc, dawka paliwa i kąt wtrysku, wszystkie dane w internecie różnią się od siebie.
bergman31
Posty: 1258
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: bergman31 »

Dane techniczne dla C-330 z instrukcji obsługi wydanej w 1968 roku:
Moc znamionowa 30KM
Obroty odpowiadające mocy znamionowej 2200 obr/min
Największy moment obrotowy 10,2kG/cm2
Obroty odpowiadające największemu momentowi 1600-1800 obr/min
Kąt początku wtrysku przed GMP 30°
Ciśnienie wtrysku 135+5 kG/cm2
Jarek330M
Posty: 64
Rejestracja: 15 lis 2013, 21:28

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: Jarek330M »

Kąt wtrysku dla pracy (30+/-1)* (opóźniany podczas rozruchu o 10*) - cała rodzina silników s312(pomijając pierwsze egzemplarze)
Ciśnienie otwarcia wtrysku(13,2+0,5)MPa dla 328/330 i (15,0+/-0,5)Mpa dla 330M z płaskimi

Jeżeli chodzi o pompę to tylko takie coś mam:

Obrazek
Marcin25
Posty: 23
Rejestracja: 03 sie 2023, 20:15

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: Marcin25 »

Z jakiej ksiazki jest ta karta prób?
Jarek330M
Posty: 64
Rejestracja: 15 lis 2013, 21:28

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: Jarek330M »

Marcin25 pisze: 04 gru 2023, 22:02 Z jakiej ksiazki jest ta karta prób?



Obrazek
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: AndrzejD21 »

Dziękuje za odpowiedzi, różnicy w pompie pomiędzy c330 a c330m nie ma, numery w katalogach się pokrywają. Zmiana jest w komorze spalania, głowicy i wtryskiwaczu, ciężko znaleźć informacje o dokładnej mocy silnika w c330m, jest mi to potrzebne do decyzji o wyborze zestawu naprawczego do budowy mocniejszego silnika. Źródła podają że zmiana miała na celu zmniejszenie spalania paliwa w ciągnikach c330m i c335m. W dowodzie rejestracyjnym mojej c330 z 1968 roku (stary typ pompy) podana jest moc 22.4kw czyli około 30km, ma ktoś może jak sprawdzić ile jest w dowodzie z c330m? Tylko ciągnik musi być po 89 roku po modernizacji silnika.
Jarek330M
Posty: 64
Rejestracja: 15 lis 2013, 21:28

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: Jarek330M »

Jak chcesz się bawić w podnoszenie mocy to poszukaj tłoków z escorta 450.
Alchemik
Posty: 336
Rejestracja: 15 sty 2019, 16:29

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: Alchemik »

Z ciekawości badał kolega jak temat wygląda dla tłoków i tulei z escorta 450. Zewnętrzne wymiary tulei pasują bez przeróbek? Korbowód pasuje do silnika c330?
Martek
Posty: 366
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: Martek »

AndrzejD21 pisze: 05 gru 2023, 0:48 jest mi to potrzebne do decyzji o wyborze zestawu naprawczego do budowy mocniejszego silnika.
Bedzie tuningowane :D
w jakie moce celujesz? do czego wieksza moc, tractor pulling?
bergman31
Posty: 1258
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: bergman31 »

Escort 450 miał silnik 3 cylindrowy i moc 48KM, więc moc z jednego cylindra jest większa (16KM), czyli jest większą niż w C-330.
Pojemność skokowa silnika w Escorcie 450 wynosiła 3120cm3, czyli na jeden cylinder przypada 1040cm3. Natomiast w Ursusie C-330 i Escorcie 335 pojemność skokowa silnika wynosi 1960cm3, czyli na jeden cylinder przypada 980cm3.

Ktoś wie, czy silnik w Escorcie 450 ma większy skok tłoka, czy też większą średnicę cylindrów?

Czasami różnice w podawanych mocach silników wynikają z różnych norm, według których była badana.
Martek
Posty: 366
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: Martek »

bergman31 pisze: 05 gru 2023, 10:04 Ktoś wie, czy silnik w Escorcie 450 ma większy skok tłoka, czy też większą średnicę cylindrów?

105mm
Alchemik
Posty: 336
Rejestracja: 15 sty 2019, 16:29

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: Alchemik »

Luźne skojarzenie i myśl:
Przypadkiem w dokumentacji do eskorta udostępnionej przez Ursusa nie było tych tłoków 105mm i nie jest to zunifikowany tłok, ten sam co w prototypowej c360 z silnikiem s-43? Tam też tłok ma 105mm.
Miałoby to sens żeby produkować jeden rodzaj do wielu silników i zunifikować produkcję.
Martek
Posty: 366
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: Martek »

Alchemik pisze: 05 gru 2023, 11:11 Luźne skojarzenie i myśl:
Przypadkiem w dokumentacji do eskorta udostępnionej przez Ursusa nie było tych tłoków 105mm i nie jest to zunifikowany tłok, ten sam co w prototypowej c360 z silnikiem s-43? Tam też tłok ma 105mm.
Miałoby to sens żeby produkować jeden rodzaj do wielu silników i zunifikować produkcję.
no to oczywiste, dokumentacja Ursusa zostala przekazana do Indii, a cala rodzina silników S od 2 do 4 cylindrowych 60km była gotowa w latach 60- tych.
"Indianie" tylko wyprodukowali to co wymyslilismy 60 lat temu, ale nie pozwolono tego puscic kosztem licencji z Zetora I M-F.

Alchemik pisze: 05 gru 2023, 11:11 Miałoby to sens żeby produkować jeden rodzaj do wielu silników i zunifikować produkcję.
Dokładnie taki byl pomysl w latach 60. Zamiast tego klepalismy rozne zlepki ktore mega podrazaly caly proces produkcji.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: AndrzejD21 »

W escorcie jest inna głowica, wtryskiwacz, tłok i pompa wtryskowa. Muszę wybrać zestawy pomiędzy zwykłym i m-ką. Ciągnik ma służyć do pracy w polu, w kosiarce sadowniczej czasami brakuje kilku koni, uciągu raczej nie przybędzie bo przy zwykłym silniku często trakcji brakuje. Moc myślę że 40km była by wystarczająca więcej raczej nie uda się wykorzystać w tak lekkim ciągniku.
Martek
Posty: 366
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: Martek »

AndrzejD21 pisze: 05 gru 2023, 11:38 Moc myślę że 40km była by wystarczająca więcej raczej nie uda się wykorzystać w tak lekkim ciągniku.
Do 40km to juz mega przyrost. Jedynie turbo i tez slabo sie tu sprawdzi.
Pozostaje zmiana silnika na perkinsa 3 lub dokupic jakiegos grata 40-50km do ciezszej pracy.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 790
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: pop »

Mocami podanymi przez producenta raczej bym się nie sugerował,bo tak jak wspomniał Bergman normy są różne,a jeśli chodzi o Azję,to na 90% SAE,bo u nich ta norma jest najbardziej stosowana,a to spora różnica do DIN.
bergman31
Posty: 1258
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: bergman31 »

AndrzejD21 pisze: 05 gru 2023, 11:38 Ciągnik ma służyć do pracy w polu, w kosiarce sadowniczej czasami brakuje kilku koni, uciągu raczej nie przybędzie bo przy zwykłym silniku często trakcji brakuje. Moc myślę że 40km była by wystarczająca więcej raczej nie uda się wykorzystać w tak lekkim ciągniku.
Jak potrzeba większej mocy i masy, to sprzedaj C-330 i kup C-360 3p. Paliwa spali niewiele więcej a masa ponad 2 tony i 47KM powinno Ciebie zadowolić.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 790
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: pop »

Można zmniejszyć kosiarę i też będzie git,mój dziadek władek z kosiarką 135 cm radzi sobie doskonale,więc trzydziecha tym bardziej.Zwiększenie mocy może obnażyć inne problemy ,jak np.bezproblemowa skrzynia w tych ciągnikach zacznie niedomagać i zacznie się "łatanie"coraz gorszymi częściami.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: AndrzejD21 »

Bez doładowania silnika na pewno się nie uda osiągnąć tych 40km, skrzynią raczej bym się nie przejmował pierwszy remont miała po 7000mth, powodem remontu była odkręcona nakrętka na wałku pośrednim, koła były praktycznie idealne i łożyska też by sporo jeszcze pochodziły. C360 3p stoi w garażu i używam go do orki i uprawy. Silnik po zwiększeniu mocy zgodnie ze sztuką przy większej mocy spala mniej paliwa i głównie to chcę osiągnąć. Przy pełnym obciążeniu spala dużo więcej paliwa niż przy obciążeniu 3/4. Po zwiększeniu mocy przy 30km silnik nie będzie w pełni obciążony w przeciwieństwie do oryginału. W internecie widziałem sporo filmów z c330 turbo ale nikt nie sprawdzał ile taki silnik ma mocy.
Martek
Posty: 366
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: Moc, dawki paliwa, kąty wtrysku c328 c330 c330m różnice

Post autor: Martek »

uueee to w takiej sytuacji daj se siana. gra niewarta swieczki
ODPOWIEDZ