Esiok problem

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Esiok problem

Post autor: Venum »

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy i może dostanę tutaj od was pomoc ;) A mianowicie przejdę do rzeczy o co chodzi... ojczym kupił kiedyś esioka niby w dobrej cenie bo to jak to mówiąc wujek polecił :lol: :lol: wszystko było okej po kupnie jak i z początku... jeździł,odpalał bez problemu a teraz jak stał troszku szlak nagle trafił. Nie odpali nawet na pycha, nowy akumulator, rozrusznik sprawny ,plakiem psiukane i też nic...już brakuje mi pomysłu jak mogę go przełamać :)

a tutaj załączę wam filmik...
https://streamable.com/v0xx3e
piorun1234
Posty: 228
Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55

Re: Esiok problem

Post autor: piorun1234 »

Widzę że silnik 1ca90. Ewidentnie rozrusznik nie kręci, a jak z korby? Przekręcasz przyspieszacz przed startem? Tak bez filtra powietrza jeździsz?
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

Jak był sprawdzany przez mechanika rozrusznik to chyba dobry, korbą ciężko przekręcić że można paluchy połamać, filtr powietrza jest tylko nie widać go.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 788
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Esiok problem

Post autor: pop »

Ale na filmiku słychać ,że na odprężniku rozrusznik zwalnia w pewnym momencie,a po zamknięciu zaworów zatrzymuje się jak wryty.Bardziej to wygląda na zużyte tulejki,jeśli przewody i połączenia są ok.Chyba,że tak mocno odbija,ale to jakiegoś dyma by było widać.
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

Jeśli mowa o rozruszniku to ja nie mechanik to nie wiem :D dam go na serwis do regeneracji i zobaczymy... Tulejki ? :o
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4853
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Esiok problem

Post autor: Bolszewik »

Nie ma siły obrócić. Nawet na odprężniku licho kręci. Do sprawdzenia wszystkie połączenia elektryczne i oczywiści sam rozrusznik (wspomniane tulejki to jedna z możliwości.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

No dokładnie, nie ma siły obrócić 😕
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: Esiok problem

Post autor: marek »

Kolega pisze że na pych też nie odpala,więc rozrusznika bym się nie czepiał. Silnik długo stał. Po każdym długim postoju jest wskazane wlać do każdego cylindra kilka centymetrów oleju. Stary olej ściekł i mogą blokować pracujące na sucho pierścienie.Może uda Ci się wlać przez kolektor wszystko jedno który.Jak nie to wykręć wtryskiwacz.Jak wlejesz to rozprować obracając korbą
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

marek pisze: 25 sty 2024, 8:32 Kolega pisze że na pych też nie odpala,więc rozrusznika bym się nie czepiał. Silnik długo stał. Jak wlejesz to rozprować obracając korbą
Dokładnie, tylko problem jest taki że te korbą ciężko zakręcić odbija na każdym kroku mi, a sposobu jakiegoś nie mam ...
Awatar użytkownika
MARCIN149
Posty: 212
Rejestracja: 04 sty 2015, 11:59

Re: Esiok problem

Post autor: MARCIN149 »

Venum pisze: 25 sty 2024, 9:21
marek pisze: 25 sty 2024, 8:32 Kolega pisze że na pych też nie odpala,więc rozrusznika bym się nie czepiał. Silnik długo stał. Jak wlejesz to rozprować obracając korbą
Dokładnie, tylko problem jest taki że te korbą ciężko zakręcić odbija na każdym kroku mi, a sposobu jakiegoś nie mam ...
1. Nalej oleju na tłok (korek masz na górze pokrywy nad zaworami)
2. Podnieś odprężnik i korbą rusz tłok, niech olej rozprowadzi się po cylindrze
3. Naciśnij gaz i włącz przyśpieszacz (usłyszysz zapadkę po przekręceniu)
4. Na podniesionym odprężniku i z włączonym przyśpieszaczem próbuj odpalać czy na korbę, rozrusznik (jeżeli pokręci) bądź na zaciąg
Awatar użytkownika
MARCIN149
Posty: 212
Rejestracja: 04 sty 2015, 11:59

Re: Esiok problem

Post autor: MARCIN149 »

No i czy akumulator masz sprawny.
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

MARCIN149 pisze: 25 sty 2024, 9:36 No i czy akumulator masz sprawny.

Nowy, a nalej mówisz olej na tłok , czyli gdzie dokładnie ? Przykładowe
https://zapodaj.net/plik-bEb3xX11nM
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

I drugą sprawą jaki olej do tego silnika ?
Awatar użytkownika
MARCIN149
Posty: 212
Rejestracja: 04 sty 2015, 11:59

Re: Esiok problem

Post autor: MARCIN149 »

Venum pisze: 25 sty 2024, 10:17
MARCIN149 pisze: 25 sty 2024, 9:36 No i czy akumulator masz sprawny.

Nowy, a nalej mówisz olej na tłok , czyli gdzie dokładnie ? Przykładowe
https://zapodaj.net/plik-bEb3xX11nM
W pokrywie zaworów na samej górze masz korek, oryginalnie powinien być na łańcuszku. Wyjmij ten korek, jest na wcisk (gwintu on nie ma, bez obawy) Nalej przez otwór pół nakrętki (np z butelki plastikowej po wodzie ) oleju silnikowego Turdus, Superol.
Nie zapomnij o przyśpieszaczu podczas odpalania
Awatar użytkownika
MARCIN149
Posty: 212
Rejestracja: 04 sty 2015, 11:59

Re: Esiok problem

Post autor: MARCIN149 »

Obrazek
Awatar użytkownika
MARCIN149
Posty: 212
Rejestracja: 04 sty 2015, 11:59

Re: Esiok problem

Post autor: MARCIN149 »

Przyspieszacz
Obrazek
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

MARCIN149 pisze: 25 sty 2024, 11:57 Przyspieszacz
Obrazek
Mówisz że
usłyszysz zapadkę po przekręceniu. U mnie Nic nie słychać tylko mam normalnie w prawo.
Awatar użytkownika
MARCIN149
Posty: 212
Rejestracja: 04 sty 2015, 11:59

Re: Esiok problem

Post autor: MARCIN149 »

No dobra, może akurat u Ciebie nie słychać. Ma być zablokowana przed odpaleniem
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

MARCIN149 pisze: 25 sty 2024, 13:50 No dobra, może akurat u Ciebie nie słychać. Ma być zablokowana przed odpaleniem
Dobra zrobiłem jak mówiłeś :D nalałem nakrętkę fajnie weszło, próbowałem korbą nic... chciałem na pycha to paski strzeliły dwa na dodatek w tym miejscu " https://zapodaj.net/plik-Mfo5XZJP7C " gorące tak gorące że jakby " zaciski hamulcowe zapiekło :D "

olej chyba był dolewany superol sae 30 i sprawdzałem to taki jakiś szarawy fest, zlałem go. i myślę na nowo zalać, ale gdzie jest filtr paliwa/oleju ? czy w tym esioku wgl takich rzeczy nie posiada ? :D
Awatar użytkownika
pop
Posty: 788
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Esiok problem

Post autor: pop »

Przy takim przełożeniu na paskach,metoda "na zaciąg"tylko po rozpędzeniu silnika na odprężniku.To że koło się nagrzewa od tarcia paska to raczej "odwieczne prawo natury"cytując klasyka.Silnik ,żeby zapalił musi się obracać po włączeniu kompresji.Jesteś osobą pełnoletnią?
ODPOWIEDZ