Przeróbka złącza pneumatyki C-355

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Przeróbka złącza pneumatyki C-355

Post autor: SEBRIGHT »

Jak sądzicie, sprawdzi się przewód tekelanowy na połączeniu zaworu hamulcowego ze złączem pneumatyki? Rezygnuję z oryginalnej rurki łączącej gdyż będę przenosił złącze z dość niefortunnego fabrycznego miejsca na nowe nad wyjściami hydrauliki aby był dobry dostęp.
Do standardowego złącza miękkiego planuję przykręcić taką złączkę:
Obrazek
drugie złącze przy zaworze i połączenie tekelanem fi12mm
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Marcin25
Posty: 23
Rejestracja: 03 sie 2023, 20:15

Re: Przeróbka złącza pneumatyki C-355

Post autor: Marcin25 »

Moze lepiej zeby od strony tekalanu bylo zlacze na tulejke zaciskana, bo takie to potrafi sie wyrobic od drgan no i jest plastikowe. Bajlepiej w jakims sklepie z czesciami do ciezarowek cos dobrac.
Awatar użytkownika
Borekk17
Posty: 388
Rejestracja: 09 gru 2018, 22:30
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: Przeróbka złącza pneumatyki C-355

Post autor: Borekk17 »

SEBRIGHT pisze: 04 lut 2024, 16:57 Jak sądzicie, sprawdzi się przewód tekelanowy na połączeniu zaworu hamulcowego ze złączem pneumatyki? Rezygnuję z oryginalnej rurki łączącej gdyż będę przenosił złącze z dość niefortunnego fabrycznego miejsca na nowe nad wyjściami hydrauliki aby był dobry dostęp.
Do standardowego złącza miękkiego planuję przykręcić taką złączkę:
Obrazek
drugie złącze przy zaworze i połączenie tekelanem fi12mm
wszystkie ciężarówki i nowe ciągniki całą pneumatykę mają na tekalanie także śmiało i bez obaw możesz go zastosować
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Awatar użytkownika
Damian88
Posty: 141
Rejestracja: 23 lis 2022, 15:19
Lokalizacja: Witkowo

Re: Przeróbka złącza pneumatyki C-355

Post autor: Damian88 »

Dokładnie, byle go dobrze przeprowadzić żeby przez drgania nigdzie nie obcieral. Wytrzymują z powodzeniem większe ciśnienia i trudne warunki
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Re: Przeróbka złącza pneumatyki C-355

Post autor: SEBRIGHT »

Dzięki za odpowiedzi :)
No to będzie tekalan. W miejscach narażonych na przecieranie zakładam kawałek gumowego przewodu paliwowego i problem z głowy ;)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 844
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

Re: Przeróbka złącza pneumatyki C-355

Post autor: Majo »

Ja mam pneumatykę zrobioną na wężu 40bar gumowym. Na razie ok roku pracuje więc zobaczymy jak długo pożyje😉
ODPOWIEDZ