Majorek

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
Tomasz3011

Majorek

Post autor: Tomasz3011 »

Cześć
Chciałbym przedstawić wam Mój traktor, który posiadam od 2020r. ZETOR 3011 z 1962r. bo o nim mowa. Jest to mój pierwszy i mam nadzieje jedyny Ciągnik, którym będę obrabiał ogródek, odśnieżał i jeździł do lasu. Prac w polu nie przewiduje gdyż nie jestem rolnikiem mimo iż posiadam ziemie 1h i mieszkam na wsi. Ogólnie ciągnik jest mi potrzebny a że chciałem mieć pojazd RETRO to całkiem przypadkiem kupiłem MAJORA.
Nabyłem go droga kupna, stan ogólny był średni, ale cena była atrakcyjna . Niestety nie posiadał na tamten czas dokumentów, aczkolwiek dostałem stary dowód rejestracyjny i o dziwo nr ramy się zgadzały.
Największe wady:
- brak dokumentów
- głośny trzeci bieg
- słabe ciśnienie oleju
- opadający podnośnik
- zacinający się układ kierowniczy (pęknięta i spawana kolumna kierownicza,brak informacji od sprzedającego)
Zalety:
- całkiem kompletny egzemplarz na mój pierwszy projekt
- ciągnik jeździł i można było nim wrócić do domu
- niska cena

Wynik z Exela był oczywisty KUPUJE I ROBIĘ

Obrazek

Postaram się opisać parę prac, które wykonałem oraz opisywać przyszłe prace które, będą wykonywane w przyszłości.

W pierwszej kolejności przystąpiłem do małego serwisu, Wymiana oleju, sprawdzenie ślub na korbowodach, wymiana płynu chłodniczego, wymiana oleju w skrzyni i sprawdzenie co tam tak łomoce

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

im dalej w las tym więcej grzybów.....
wałek WOM miał zdegradowana końcówkę tą od strony sprzęgła... więc napawałem i przetoczyłem.
Podjąłem decyzje że go rozpołowie w celu wymiany łożyska na ósemce. Przy okazji skontroluje sprzęgło jak się okazało słusznie....
Do rozpołowienia musiałem szybko ogarnąć jakiś wózek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

To były z grubsza prace wykonane przy serwisie.