Tłoki i pierścienie w T25A
Tłoki i pierścienie w T25A
Witam. Jak to jest z tymi tłokami i pierścieniami w Władymircu. U mnie są 4 pierścienie na tłok (1987 rok). Jest podział na stary i nowy typ czyli tłoki z podcięciami na zawory ( nowy) i bez podcięć ( stary). Wychodzi na to że tzw. stary typ dzieli się jeszcze na 4 i 5 pierścieni. Wszystkie zestawy naprawcze jakie znalazłem , czyli tuleja,tłok,pierścienie, sworzeń do starego typu są na 5 pierścieni To jest w pełni kompatybilne z wersją 4 pierścieniową w sensie wymiary tłoka ??? Pytam czy mogę to zastosować do mojego.Drugie pytanie, po co była ta zabawa producenta w różną ilość pierścieni? Chodzi o wolniejsze zużycie przy 4 , czy o co?
Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Dodatkowe pierścienie zgarniające były w traktorach wyprodukowanych przed 1980r,później z tego zrezygnowano . Pierścienie były takie same w obu typach.W końcowym okresie produkcji zastosowano świece żarowe umieszczone w głowicach,głowice i tłoki w tych ciągnikach nie są zamienne ze starszym rozwiązaniem.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2024, 18:47 przez pop, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Mój z 1981 miał 4. W czasie remontu wymieniłem całość na 5.
Jako ciekawostkę podam że widziałem T 25 po "półtuningu" tzn. jedna głowica była nowa jedna stara .....
Jako ciekawostkę podam że widziałem T 25 po "półtuningu" tzn. jedna głowica była nowa jedna stara .....
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Czyli jak rozumiem wersja 4 i 5 pierścieniowa w tzw starym typie jest w pełni zamienna i kompatybilna, a tłoki różnią się tylko jednym rowkiem więcej na 5 pierścień, a reszta wymiarów identyczna? Zastanawia mnie fakt czy ja źle szukam, czy zwyczajnie nie ma kompletnych zestawów naprawczych na 4 pierścienie skoro od 1980 je stosowano ( jeśli data prawidłowa) do ok 1990, bo wtedy wszedł nowy typ czyli świeca w głowicy i inne tłoki z podcięciami na zawory.
Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Ja nigdy nie widziałem zestawu kompletowanego na 4 pierścienie,nawet 20-30 lat temu,tłoki na 4 były,ale zestaw pierścieni tylko na 5.Oba tłoki są zamienne ze sobą.Nominał ma 105mm.Dziś jest taka sytuacja,że jak Chińczycy produkują to ,co dostali na wzór od zamawiającego i stary to dla nich ten najstarszy,a nowy to ten z końca produkcji.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2024, 20:17 przez pop, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Jeśli dobrze pamiętam w katalogu pierścieni był kosmetyczna różnica wymiarowa pomiędzy 4 i 5 pierścieniem , zapewne patrząc od góry tłoka cztery pierwsze są takie same w wersjach 4 i 5 pierścieniowych, natomiast 5 jest trochę inny, czyli niezamienny , ale to do weryfikacji...Katalog Prima bodajże z 2008 roku
Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Pierścienie były takie same,jak kupiłeś zestaw na 5,to zostawał ci komplet na przyszłość i to się przydawało,bo oryginalne pierścienie były b,miękkie i szybko się zużywały na honie w okresie docierania.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Sprawdziłem w katalogu Prima i tak ... 4 i 5 różnia się głębokością o 5 setek ( czyli nie różnią
) , a wynika to z faktu że 4 jest chromowany, a 5 nie. Dywagując to nie wiem z czego to wynika że 4 byli łaskawi pochronować, a 5 już nie. Może inni producenci pierścieni robią inaczej , tego nie wiem

Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
To jest tylko moje zdanie nie poparte jakąś wiedzą,ale nie podoba mi się filozofia tego piątego pierścienia.Uważam ,że w zwykłym układzie "szyjka"tłoka suwa się na filmie olejowym,a w tym drugim przypadku olej jest "odcięty" już u dołu tłoka.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Dużo w tym racji, pewnie to było powodem rezygnacji z 5 , podobnie zrobił Perkins z 4 na 3 tylko na stan mojej wiedzy około roku 1985 . Pewnie ten brak chromu powoduje szybsze zużycie w momencie docierania i jakiś tam film zostaje. To moja prywatna teoria spiskowa
Tylko trochę muszę tą teorię dopieścić, gdyż nowy typ tłoka w Władymircu znów ma 5 pierścieni .

Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Jaki powinien być luz tłoka w cylindrze w 20 stopniach Celsjusza?
Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Dzięki wielkie , 0,2 luzu ....kosmos jakiś
Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Jeśli masz doświadczenie z silnikami chłodzonymi powietrzem,to nie powinno Cię dziwić.Fakt ,że dopuszczalne luzy do remontu w przypadku Władymirca to absolutne mistrzostwo świata ,a potrafią pracować ze znacznie większymi.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Dziwi mnie fakt że kupiłem zestaw selekcja A , pasowanie Sp 0,1mm. Nie mierzyłem ile to faktycznie ma, napisałem informacje wybite na tłoku. Pewnie tuleja jest w minusie co łącznie da ok 0,15 mm luzu. Tak mam świadomość że chłodzone powietrzem mają większe wyluzowanie ,ale żeby STD był 0,2 mm nawet nie pomyślałam.
Edit Tabela dotyczy dopuszczalnych luzów , a nie STD , teraz zobaczyłem. Ponawiam pytanie ile wynosi STD w tym silniku luzu pomiędzy tłokiem , a cylindrem
Edit Tabela dotyczy dopuszczalnych luzów , a nie STD , teraz zobaczyłem. Ponawiam pytanie ile wynosi STD w tym silniku luzu pomiędzy tłokiem , a cylindrem
Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Na Twoim miejscu zaczerpnąłbym info od szlifierza w kwestii pasowania.Pewnie masz świadomość,że obecnie produkowane części wcale nie muszą odpowiadać zachowaniem ,tym ori.Ja remontując stare silniki(nie od władka) dorzucałem 2 setki od siebie dla spokojności sumienia
.

Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Korci mnie wywalenie tłoka z zestawu który kupiłem, dokupienie tłoka nowego typu plus dwie głowice nowy typ. Łudząc się naiwnie że dwie świece żarowe po jednej na cylinder plus trzecia w kolektorze dolotowym ( zakładam że stary kolektor ssący oraz wydechowy pasuje) w połączeniu z 10W40 oraz " szybkim rozrusznikiem" spowodują że Władek w zimę odpali. Łabędzi śpiew, ale proszę o konstruktywne zruganie mojego pomysłu.
Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Na zwykłej świecy rusek odpala przy -10 z jednego obrotu,a -20 trzech
tu się nic nie poprawi ,bo jest perfekcyjnie.

Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Masz pozłacane wtryskiwacze i diamentową pompę, czy jak ?
Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Re: Tłoki i pierścienie w T25A
Masz pozłacane wtryskiwacze i diamentową pompę, czy jak ?
Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.