Witam, mam problem po wymianie pompy wtryskowej w s15 nie mogę ustawić kontu wtrysku, nawet pompa na samej uszczelce bez tych blaszek siedzi to nawet nie pokrywa się ze znakiem pt1800 na kole zamachowym, a podobno dla silnika s15 początek tłoczenia to pt2200.
Przyczyna wymiany pompy starej na nową to taka że zerwało gwint na śrubie gdzie się odpowietrza, a silnik był potrzebny na już więc postanowiłem zamienić na pompę nową ze starych zapasów esa co byłą dodana przy zakupie silnika w latach 80.
Odpalać silnik odpala, pracuje równo ale chodzi trochę twardo i puszcza dymek czarny pod obciążeniem.
Wtrysk rozpyla ładnie, robi mgiełkę..
jakieś pomysły?
Kąt wtrysku 1hc102, pompa wtryskowa.
Re: Kąt wtrysku 1hc102, pompa wtryskowa.
Wg mnie to najpraktyczniej można sprawdzić wkręcając rurkę kapilarną w miejsce wtryskiwacza i ustawić punkt wtrysku . Wcześnie jednak należy wiedzieć w jakim górnym punkcie powinien znajdować się tłok.Jeśli te dwa warunki będą spełnione + kompresja to powinien palić bez problemu.Ja sam mam 2 silniki 1HC102.Używam też przyspieszacza.
Re: Kąt wtrysku 1hc102, pompa wtryskowa.
Na mój rozumek to twarda praca i czarny dym podpowiada zbyt wczesny wtrysk,czyli konieczność podniesienia wtrysku,chyba że z jakiegoś innego powodu podawana jest zbyt dużą dawka,.Nie znam tego silnika i moja podpowiedż to taki ogólnik.