Dzień dobry,
Dzisiaj poważyłem korbowody:
1 - 2240g
2 - 2173g
3 - 2248g
4 - 2240g
Korbowody są jakby z jednego wykonania niestety waga pokazuje, że jeden jest dużo lżejszy. Proszę poradźcie co robić? Szlifować te trzy do wagi 2173g, chociaż to bardzo dużo około 67g?
Dodatkowo kupiłem zestawy naprawcze Andoria Mot i są różnice w wagach 947g, 945g, 920g, i 916g (załączam zdjęcie). Poradźcie co robić z tymi tłokami - frezować?
Wagi korbowodów - C355
Re: Wagi korbowodów - C355
Generalnie z tłokami bym nic nie kombinował. Co do korb - ciężko będzie ze współczesnych znaleźć tak ciężkie, te oryginały ZMU miały pod 2200 g, sam mam takie w C-4011. Ciężko będzie zeszlifować aż tyle, ja bym dokupił jeden lżejszy i sparował je naprzeciw siebie podobne 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Wagi korbowodów - C355
U mnie w 4011 po rozbiórce okazało się że różnica była 30... deko. Jakoś to chodziło. Kupiłem nowe THM, okazało się że waga gra ale owale na stopach po 0,1. Reklamowałam na stopy do skutku ale wage robiłem po hamsku na szlifierce do 10g
Re: Wagi korbowodów - C355
Jak kupowałem np. tanie zamienniki typu Aparts to raz się trafi, że kilkanaście sztuk potrafi mieć rozbieżności 5-15 g, a teraz kupowałem ostatnio komplet i po 30-40 g
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Tomasz3011
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 gru 2021, 12:33
- Lokalizacja: Topczewo, Podlaskie
- Pronar 82A
- Posty: 304
- Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
- Lokalizacja: Opole
Re: Wagi korbowodów - C355
Mam założony jeden lżejszy jakieś 20 lat i nic się nie dzieje, silnik nie wibruje chodzi równo na niskich i na wysokich obr
Re: Wagi korbowodów - C355
Dobry wieczór,
Szlifowałem korbowody i myślę, że jest teraz w miarę dobrze (załączam tabelkę z wagami). Wykonałem takie stanowisko pomiarowe, na którym ważyłem dodatkowo zawieszony korbowód raz waga była po stronie panewek a raz po stronie sworznia tłokowego.
Co do tłoków to te o wadze 947g i 945g udało się doszlifować (usuwałem wew. nadlewy) odpowiednio do 929g i 925g.
Trochę jestem rozczarowany tymi zestawami ANDORIA MOT, że występują tak duże odchyłki wagowe. Zestawy nie najtańsze a dużo problemów przy montażu.
Szlifowałem korbowody i myślę, że jest teraz w miarę dobrze (załączam tabelkę z wagami). Wykonałem takie stanowisko pomiarowe, na którym ważyłem dodatkowo zawieszony korbowód raz waga była po stronie panewek a raz po stronie sworznia tłokowego.
Co do tłoków to te o wadze 947g i 945g udało się doszlifować (usuwałem wew. nadlewy) odpowiednio do 929g i 925g.
Trochę jestem rozczarowany tymi zestawami ANDORIA MOT, że występują tak duże odchyłki wagowe. Zestawy nie najtańsze a dużo problemów przy montażu.