Na początek pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów. Stałem się właścicielem C328 z silnikiem c330 i chciałem go trochę odnowić w związku z czym będę miał kilka pytań. Na początek zdjęcie ciapka z już zdemontowaną osią:

reszta elementów:

Problemy zaczęły się już podczas demontażu osi - sworzeń osi zablokował się w tulei a ta z kolei w osi - w efekcie nie szło ruszyć i konieczne było nawiercanie i wycinanie po kawałku:




Finalnie udało się wyjąć oś z wspornika i usunąć tuleję z sworzniem. Ale podczas demontażu urwała się śruba mocująca drążek reakcyjny do osi

Po godzinach męczenia materiału tyle zostało z śruby:

I teraz pytania:
1. Zwrotnice są jeszcze z czasów komunistycznych wiec przypuszczam, że oryginał - są w średnim stanie tzn. wieloklin -ok, niestety musi być napawany pod tulejki (ponoć już był jakiś czas temu) - czy ma to sens czy lepiej wymienić? (mam gościa , który robi takie rzeczy).
Głównie chodzi mi o jakość nowych części - jeśli tak to z jakiej firmy polecacie zwrotnice?

2. Jakiej firmy polecanie panewki - planuje wymienić wszystkie w ciapku (przekładnia kierownicza, podnośnik itp)?
3. Wcześniej ciągnik miał problem podczas skrętu w prawo koło przednie "stawało dęba" tzn przekręcało się za bardzo - czy przyczyną tego mogły być rozbite gniazda na dole osi które ograniczają ruch? Czy ktoś wie jaki powinien być prawidłowy kąt ruchu zwrotnicy:


Lub rozbity ogranicznik na zwrotnicy:


4. Czy dobrym pomysłem jest napawać i doszlifować ten ogranicznik?
5. Czy to gniazdo drążka reakcyjnego jest wybite - czy je napawać i doszlifować?

6. Podobnie czy gniazdo pod wąsem też jest wytarte? Czy warto je napawać i doszlifować do poziomu, który widać dookoła?



7. Rozbite są również gniazda łożysk na dole osi (łożysko oporowe zwrotnicy) - czy to napawać i frezować czy zostawić?


8. W jednym z wąsów jest rozbite gniazdo pod gałkę - z tego co się orientuję z c330 nie podejdzie - jak więc uratować wąsa - jeśli będzie odpowiedni frez stożkowy to oczywiście napawać i frezować ale co jeśli nie - szukać zamiennika (jakość) czy kombinować z obcięciem i dospawaniem samej końcówki z C330 ?


9. W jaki sposób skasować luzy na gnieździe drążków reakcyjnych - w instrukcji są do tego dedykowane podkładki o różnej grubości ale tutaj pomimo braku podkładek luz jest za duży - czy ktoś praktykował np szlifowanie przylgni gniazd - wtedy zbliżą się do siebie i teoretycznie skasują luz?



10. Czy ktoś ma dostęp do reperaturek wsporników reflektora? Były na olx ale zniknęły bezpowrotnie:

Na szybko stworzyłem coś takiego ale wymaga jeszcze dopracowania kształtu:


11. Czy ktoś wie z czego podejdą dekielki łożyska na przednią oś - mocowanie na 4 śruby :

Z góry dzięki za odpowiedzi i zapewniam że pytań będzie więcej
Mariusz