Problem z pompą paliwa

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
Awatar użytkownika
S 60 bombaj
Posty: 91
Rejestracja: 21 lis 2009, 20:48

Problem z pompą paliwa

Post autor: S 60 bombaj »

Witam wszystkich którzy interesują się starymi silnikami.Mam takie pytanie jak naprawić pompę paliwa z silnika S 60(problem tkwi w tym że pompa nie ma ciśnienia podaje za małe ciśnienie do wtryskiwacza co jest efektem silnego kopcenia z rury wydechowej i silnik po prostu zalewa.)Ja jestem w tym laikiem i proszę o pomoc co z tym mogę uczynić czy mam wymienić całą pompę czy co i gdzie w ogóle można dostać taką kupić bo to raczej antyk?Proszę o pomoc:confused::confused:.Pozdrawiam:):)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: Bolszewik »

Napisz lepiej w dziale Silniki Stacjonarne bo sprawa jest o silnik nie ma znaczenia czy stoi na wózku czy jest zamontowany gdzie indziej.

Drandrzej ma chyba taki silnik.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
MarekSkansen
Posty: 73
Rejestracja: 27 sie 2008, 9:37

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: MarekSkansen »

Sekcja pasuje od pompy do esa 320 możesz ją dostać jak będziesz miał problem to ci to mogę załatwić
Awatar użytkownika
S 60 bombaj
Posty: 91
Rejestracja: 21 lis 2009, 20:48

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: S 60 bombaj »

A gdzie to dostał bym kupić:confused:
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: Bolszewik »

Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: hubert »

Najlepiej jest do nich zadzwonić: 033-876-22-93 albo wysłać e-mail: centrumhandlowe@andoria-mot.com.pl

Jak zamówisz, wyślą ci kurierem, za przesłaniem. Producentem elementów tłoczących do "esów" jest chyba WUZETEM, można też tam "uderzyć", wiem, że w Tarnowie jest jakiś magazyn, hurtownia, firma, wytwórnia, mniejsza o to, stamtąd ściągają też sekcje do pomp.
Awatar użytkownika
S 60 bombaj
Posty: 91
Rejestracja: 21 lis 2009, 20:48

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: S 60 bombaj »

Ok sprawdzę ten adres tej strony serdecznie dziękuję.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
MarekSkansen
Posty: 73
Rejestracja: 27 sie 2008, 9:37

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: MarekSkansen »

Piotrków Trybunalski był producentem pomp do wszystkich esów jak będziesz miał problem to załatwimy sprawę .
Awatar użytkownika
S 60 bombaj
Posty: 91
Rejestracja: 21 lis 2009, 20:48

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: S 60 bombaj »

Ok jak by coś to się odezwę,a taką pompę można jakoś naprawić czy to są pompy jedno razowe ?:confused:
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: hubert »

Jak kadłub pompy jest dobry, to można naprawić poprzez wymiane elementu tłoczącego (sekcji), zaworku ciśnieniowego.
Awatar użytkownika
S 60 bombaj
Posty: 91
Rejestracja: 21 lis 2009, 20:48

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: S 60 bombaj »

Tak kadłub jest dobry,a gdzie dostane kupić taką sekcję teko elemętu tłoczącego?:confused:
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: hubert »

Wyżej sa namiary do Andori, z tego co stwierdził Marek, element pasuje od S-320. Mozesz spróbowac napisać do Tarnowa, ale nie pamietam nazwy tego zakładu, z tym, że w zakładach produkujących skecje najlepiej jest znać model, pod wieczór sprawdze czy nie mam w książkach modelu, jak coś dam znać.

P.S. Pamietąj, żeby nie kupować części ze wschodu, indjskich, chińskich, kosztują taniej, ale ja się już kilka razy na tym przejechałem. Są poprostu wykonane z gorszych materiałów, dla porównania końcówka wtryskiwacza do 1 HC 102: polska - 45 zł (WUZETEM), 20 zł - indyjska (indyjska rozpylała przez 1 rok, polska działa bez zarzutu już 1,5 roku. Tak samo jest ze wszystkimi innymi częsciami.
Awatar użytkownika
S 60 bombaj
Posty: 91
Rejestracja: 21 lis 2009, 20:48

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: S 60 bombaj »

Tak z tym to się zgodzę na 100% już się tak samo przekonałem czekam do wieczór a do Andrychowa napiszę .Pozdrawiam
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: hubert »

Przeprasza, ale nie mogę znaleźć tej pmpy w tabeli.
Awatar użytkownika
S 60 bombaj
Posty: 91
Rejestracja: 21 lis 2009, 20:48

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: S 60 bombaj »

O to nie dobrze a może mi Pan powiedzieć jak się nazywają fachowo te sekcje do tej pompy paliwa bo na stronie z Andrychowa jest tam kilka części do tej pompy tylko nie wiem które to mają być:confused:Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: Bolszewik »

Poszukaj w ich sklepie:

http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/

Jeśli pompa jest taka sama to możesz kupić ostatecznie całą:

http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/?pi ... _pageNo=19
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: hubert »

http://sklep.andoria-mot.pl/?pid=produc ... ocid=11860

Odrazu dobrze byłoby wymienić sprężyne i zawór ciśnieniowy. Co to zamawiania, to bardziej polecam przez e-mail. Szybciej i bezpieczniej, kilka osób już narzekało na ten sklep. Dobrze by było oddać jeszcze wtrysk do sprawdzenia, ew. wymiany końcówki.

P.S. Prosiłbym bez Pana:)
Awatar użytkownika
S 60 bombaj
Posty: 91
Rejestracja: 21 lis 2009, 20:48

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: S 60 bombaj »

Końcówka wtrysku już jest wymieniona a cały wtryskiwacz już sprawdzony i ustawiony.Pozdrawiam:)
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: hubert »

Dobre wieściB)B)B)

Wczoraj jeszcze raz przekopałem książki wieczorem i znalazłem:D Otóż pompy w S60 i S320 są identyczne:

- Oznaczenie elementu tłoczącego: A505-2z
- Średnica tłoka e. tłoczącego: 8,0 mm
- Skok krawędzi sterującej e. tłoczącego: 20 mm
- Oznaczenie zaworu tłoczącego: A505-3z
- Średnica i skok grzybka zaworu: 6/1,73
- Objętośc odciążenia: 50 mm^3

Książka to poradnik użytkownik cz.II "Aparatura paliwowa silników wysokoprężnych - NAPRAWA" Wydawnictwa Komunikacji Łączności Warszawa 1978 (str. 69)
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Problem z pompą paliwa

Post autor: Jacek ze Skansena »

Hubert wydaje mi się, że nie są takie same.
ODPOWIEDZ