blokada mostu w samie

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
piter7011
Posty: 178
Rejestracja: 28 gru 2009, 0:14

blokada mostu w samie

Post autor: piter7011 »

Czy ktos wie jak w prosty sposób zrobic blokade na dwa koła zeby ciągnął równo bo ostatnio się zakopałem i nie mogłem wyjechac. Od czego to jest most . Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: blokada mostu w samie

Post autor: Bolszewik »

1. Napisz jaki masz most, a najlepiej zrób zdjęcie. W chwili obecnej chyba nikt Ci nie odpowie bo po prostu nikt nie wie.

2. Popraw gramatykę, zdanie zaczyna się dużą literą, a kończy kropką, oraz inne błędy.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: blokada mostu w samie

Post autor: damber »

Najszybciej i najtaniej będzie jak wymienisz cały most na taki, który ma fabryczną blokade np. jeśli masz most z ŻUK-a to wymieniasz na most z np. UAZ-a lub innego terenowego.
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: blokada mostu w samie

Post autor: olowaty »

Uaz fabrycznie nie posiada blokady. Bynajmniej ja nie słyszałem.
Blokady tylnego mostu były fabrycznie w niektórych tarpanach 237.
Tu masz link do opisu blokady w Uazie (w moście żuka podobnie można zrobić):
http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50
Awatar użytkownika
konrad43
Posty: 91
Rejestracja: 29 sty 2008, 22:53

RE: blokada mostu w samie

Post autor: konrad43 »

Jeżeli miał by most od żuka to od tarpana rolniczego jest taki sam, blokada elegancka spuszczasz linkę i masz włączoną, miałem taki most, teraz znajomy zrobił na nim sama.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: blokada mostu w samie

Post autor: damber »

Olowaty masz racje UAZ nie miał blokady.
Dzisiaj się dowiedziałem, że ten UAZ którego kiedyś widziałem miał dorabianą blokade mostu-a myślałem, ża była fabryczna. Mój błąd;)
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: blokada mostu w samie

Post autor: olowaty »

Nie znalazłem żadnej wzmianki w książce od Żuka, że występuje w nim blokada mostu w jakiejkolwiek wersji. W tarpanie a i owszem w niektórych jest. Chyba że źle Ciebie Konrad zrozumiałem. Wieczorkiem wstawię zdjęcia stron z rozrysowaną blokadą.
Awatar użytkownika
konrad43
Posty: 91
Rejestracja: 29 sty 2008, 22:53

RE: blokada mostu w samie

Post autor: konrad43 »

Chodziło mi o most od tarpana odnośnie blokady, a co do żuka to pisałem że ma takie same wymiary i mocowania jak w tarpanie.
piter7011
Posty: 178
Rejestracja: 28 gru 2009, 0:14

RE: blokada mostu w samie

Post autor: piter7011 »

Przepraszam za błędy, będę starał się poprawnie pisać. Więc niedawno kupiłem tego sama ,silnik ma od esa 15,skrzynie od Uaza a most jakiś podobno Niemiecki, ale od czego to poprzedni właściciel tez nie wiedział. Pytam dlatego bo chciałem wyciągnąć samochód ze śniegu a sam się zakopałem i to mnie wkurzyło a miał być taki dobry, a co będzie jak wjadę w pole.



Jeszcze jedno pytanko mam w nim hamulce z pompą od żuka, ale nie ma tam zbiorniczka na płyn i nie działają hamulce. Może mi ktoś podpowie od czego zastosowac taki zbiorniczek aby to dobrze funkcjonowało, i jak to połączyć . Musze to zrobić to może wtedy będzie łatwiej jeżdzić, bo jest tam taki przełącznik i można blokować tylko jedno koło i to podobno zastępuje trochę blokadę.
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: blokada mostu w samie

Post autor: hubert »

Obojętnie jaki zbiorniki płynu, zalezy jaka pompa w tych nowszych były mocowane na pompie bezpośrednio, starsze typy miały osobno i od zbiorniczków wężyki do pompy.

Widać to tutaj:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Mentos22
Posty: 157
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:06

RE: blokada mostu w samie

Post autor: Mentos22 »

[quote]piter7011 napisał/a:
Przepraszam za błędy, bede starał się poprawnie pisac. Więc niedawno kupiłem tego sama ,silnik ma od esa 15,skrzynie od Uaza a most jakis podobno Niemiecki, ale od czego to poprzedni własciciel tez niewiedział. Pytam dlatego bo chciałem wyciągnąc samochód ze śniegu a sam się zakopałem i to mnie wkuzyło a miał byc taki dobry, a co będzie jak wjade w pole.


Może dlatego się zakopałeś bo masz niedociążony tył?? może nie masz łańcuchów na kołach. Ja nie posiadam blokady a wszystko robię to kwestia dociążenia tylnego mostu (kół,ramy)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: blokada mostu w samie

Post autor: Bolszewik »

Piter7011 puki nie dasz zdjęcia nie możemy Ci pomóc bo nie wiemy jak.
Zazwyczaj każdy mechanizm różnicowy da się zablokować kwestia tylko tego czy zrobienie takiej blokady jest wykonalne w warunkach domowych. Względnie opłacalne w warunkach zlecenia na warsztacie. No i oczywiście pasowało by mieć pewność że będzie to działać poprawnie.
Nie przeceniał bym też znaczenia istnienia blokady, Mentos22 słusznie zauważa że to często kwestia łańcuchów, dociążenia i ponad wszystko wprawy i wyobraźni. Ja w swoim SAMie nigdy nie miałem łańcuchów, ani stałego dociążenia. Fakt że miałem 4x4 ale to detal, podstawa to ładowanie np. przyczepy tak żeby dawała docisk. Jeśli było trzeba coś wyrwać to nakładałem na tył jakichś ciężarów i już. Ponadto nie wolno porywać się z motyką na słońce, to kwestia wprawy i doświadczenia.
Większość tego typu pojazdów nie ma blokady i nieźle sobie radzą. Nie zrozum mnie źle nie odradzam Ci zamontowania blokady.
Musisz poznać możliwości swojego pojazdu i nauczyć się je wykorzystywać. To że siądziesz i pojedziesz to nic nie znaczy, ja też pojadę dowolnym pojazdem jeśli znajdę "1" i co z tego ? Zakopie go rozwalę lub uszkodzę przy pierwszej okazji. Wszystkim trzeba się nauczyć posługiwać. Ci co mają doświadczenie łapią temat szybko inni wolniej. Tylko że Ci pierwsi niech nie będą cwani bo też się uczyli.

Zamiast kombinować z blokadą zacznij lepiej od hamulców.
Jeśli masz pompę, a końcówki przewodów nie były zabezpieczone to prawdopodobnie pompa jest zasyfiona piachem itp. Możliwe że nie działa od dawna i nawet szkoda próbować ją naprawiać. Lepiej wymienić na sprawną. Przerobiłem naprawy układów hamulcowych i zazwyczaj próba napraw jest stratą czasu lepiej wymienić elementy na nowe / dobre.

Nie ma czegoś takiego jak "es 15" tylko 1HC102 trzymajmy się choć trochę terminologii fachowej.

PS. Zainstaluj sobie FireFox`a on podkreśla na czerwono błędy.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Mentos22
Posty: 157
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:06

RE: blokada mostu w samie

Post autor: Mentos22 »

Fakt że w zimie to tylko łańcuchy do mniejszych traktorków bo inaczej niema mowy. Ja miałem pierwsze też pompę od żuka i ona miała wbudowany zbiorniczek. Ale osobiście nie polecam tej pompy po każdej zimie musiałem kupować nowy zestaw tłoczków. Szybko siadały teraz mam pompę od mitsubishi to na dyg hamuje :) :)
kombi
Posty: 140
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:31

RE: blokada mostu w samie

Post autor: kombi »

Masz u siebie ,problem z mostem i chcesz to przerabiać .twój problem ,ale pomyśl czy do twojego sama nie mozna wstawić mostu od MULTICARA
ma blokade kół i polega to że linka ją włączysz [tylko po włączeniu blokady na 1 biegu szybkośc do 4-6 km\godz
na 2 do 12km\godz
3i4 bieg nie wolno jezdzic [mam multikara wiem co pisze
[sory za błedy i literówke ,ale wiek i nieobeznanie z kompem ]
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: blokada mostu w samie

Post autor: Deleted_User »

Witam! Mnie też by interesowało dorobienie blokady mam most z ziła czy z zisa nikt nie wie dokładnie z czego to jest oto foty:
[img][IMG]http://img59.imageshack.us/img59/6504/obraz0559.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://img193.imageshack.us/img193/8699/obraz2961.jpg[/img][/img]
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: blokada mostu w samie

Post autor: olowaty »

Mi to wygląda na most od ZIS 157. Co do blokady, to też się zastanawiałem, ale nie kalkuluje się. Będąc w Czechach dowiedziałem się, że można kupić już skrócony most od Pragi z blokadą w cenie 300 do 400 pln. Oczywiście z kołami. Nieskracane mosty chodzą od 150 do 250 pln. Zarówno przednie jak i tylne.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: blokada mostu w samie

Post autor: Deleted_User »

To jakie przeróbki wchodzą w grę??
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: blokada mostu w samie

Post autor: Bolszewik »

Zazwyczaj z tyłu mostu jest takie miejsce gdzie jest blokada lub gdzie można ją założyć. Jeśli tego nie ma to wtedy należy zrobić otwór w korpusie i założyć dźwigienkę która spowoduje zablokowanie mechanizmu.
Jak to technicznie wykonać zależy już od wewnętrznej budowy mostu ilości miejsca itd. Może też być tak że z jakiejś tam przyczyny jest to niewykonalne czy ekstremalnie trudne, co w sumie na jedno wychodzi. Jeśli jednak most fabrycznie nie był przystosowany do założenia blokady może to być dość kosztowne.

Dla przykładu załączam skan mostu ze Stra 200 z mechanizmem blokady dyferencjału:
http://picasaweb.google.pl/Bolszewik3/ ... 0729618642
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: blokada mostu w samie

Post autor: olowaty »

No co ty nie powiesz? To jesteś szczęściarz! ;)
Nie wspomniał nikt o afganach bo:
1. trudno dostępne
2. drogie
Szukałem to wiem. Poniżej 900 za szt nie znalazłem. A tak swoją drogą afgany są o wiele bardziej wytrzymałe.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: blokada mostu w samie

Post autor: Bolszewik »

Jak ktoś ma afgana i robi z niego SAMa to jest po prostu niepoważny. Za komplet takich mostów można kupić całego SAMa, zaś za kompletnego afgana fabryczny traktor do remontu.

Do mostów UAZa można łatwo dorobić blokady, szczegółów nie znam, ale mniejsza z tym są od tego odpowiednie strony. Nowsze modele z lat `90 wychodziły z fabrycznymi blokadami, była to z pewnością wersja na zamówienie.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ