Ciekawe konstrukcje

Ogólnie o ciągnikach
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: Deleted_User »

http://www.obieg.pl/text/ww_traktory_print.php To jest artkuł o takich maszynach, nie złe tam dziwactwa

Obrazek
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12246
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: Ursus »

To się nadaje do działu Samy - tutaj chodzi o dziwne, ale raczej fabryczne konstrukcje a nie wymysły mechaników.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
agrotechnik
Posty: 1052
Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: agrotechnik »

Tyle że to są samoróbki. Nie wiem czy to będzie się zaliczało:
http://mezogeparchivum.fw.hu/Traktorok/ ... _index.jpg
Dziwadło takie oraz:
http://www.djbachu.neostrada.pl/bizon/images/z040..jpg
To jest bizon zo40. Rzadka dziś maszyna, choć była robiona w tym samym czasie co vistula, jednak nie była tak popularna.
Awatar użytkownika
URSUS c 328
Posty: 273
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: URSUS c 328 »

Ursus napisał/a:
Podczas przeszukiwania głębin internetu natrafiam czasami na zdjęcia bardzo ciekawych konstrukcyjnie ciągników. Oto kilka z nich:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Fajnie zrobione ma ten renault gonsiennice.
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: rafal »

szczególnie ciekawi mnie ten Rs. Nie dośc ,że na szczudłach to jeszcze układ siedzenia i dźwigni ma ustawiony do tyłu.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: Deleted_User »

Wygląda jak Bizon :)
Awatar użytkownika
agrotechnik
Posty: 1052
Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: agrotechnik »

Może ma ktoś coś odnośnie innych przeróbek RS-a. No bo tu jest jeden a jeszcze ten górski musi być fajny skoro był 4x4 i byl łamany w połowie.
Awatar użytkownika
Janusz1959
Posty: 170
Rejestracja: 23 lut 2008, 19:16

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: Janusz1959 »

Był i do wiśni.
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: vauxhall »

Nosniki narzedzi z NRD byly produkowane w 2 wersjach:
RS-09-byl to nosnik z 2 cylindrowym silnikiem
oraz model GT-124 -mial zamontowany 36 konny 4 cylindrowy.
oraz ladowacz samobiezny EMPOR mial takze 4 cylindrowy silnik v-4.
W galerii Ursusa znajduje sie ciekawy ciagnik ,prototyp wyprodukowany przez firmy Mercedes i Sendling(obecnie MWM)
Awatar użytkownika
S 60 bombaj
Posty: 91
Rejestracja: 21 lis 2009, 20:48

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: S 60 bombaj »

Niech mi ktoś zdradzi co to za traktorek ten na fotkach chodzi mi o tego zielonego bo mi tak się spodobał że szok:D:D:D.I jak by ktoś miał więcej zdjęć z niego to poprosił bym o zamieszczenie ich .
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12246
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: Ursus »

Chodzi Ci o tego?

http://images20.fotosik.pl/212/38483fbce31b60ee.jpg

To jest Zettelmeyer.

Tu trochę o firmie, ale niestety w języku niemieckim.

http://de.wikipedia.org/wiki/Zettelmeyer
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
S 60 bombaj
Posty: 91
Rejestracja: 21 lis 2009, 20:48

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: S 60 bombaj »

tak o tego właśnie mi chodzi on ma z tyłu koła bliźniaki?Chyba na wzór coś takiego na drugi rok na dożynki zmontuje tak mi się spodobał:D jaki to mogło mieś silnik?
Awatar użytkownika
Rs 09
Posty: 118
Rejestracja: 17 mar 2009, 19:13

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: Rs 09 »

Szczepan-1990 napisał/a:
mam tutaj pytani, czy w Polsce można spotkać RS 09 z 4-cylindrowym silnikiem diesla?To chyba żadkie okazy, jeszcze nie widzialem takiego na żywo
Ja mam z silnikem 4 cylindrowym:bigrazz:
Awatar użytkownika
S 60 bombaj
Posty: 91
Rejestracja: 21 lis 2009, 20:48

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: S 60 bombaj »

Niech mi ktoś zdradzi ile mógł mieć koni silniczek w tym zielonym traktorku?:confused:
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12246
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: Ursus »

U nas te ciągniki nie są spotykane. Ja nie widziałem nigdy takiego na żywo. Postaram się poszukać ile miały mocy itd. Podejrzewam, że budowano je na bazie ciężarówek i jest duże prawdopodobieństwo, że pod maską jakiś 4 lub 6-cylindrowiec siedzi, z jakiejś ciężarówki. Biorąc pod uwagę, że to lata 40-te może nawet benzynowiec.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
S 60 bombaj
Posty: 91
Rejestracja: 21 lis 2009, 20:48

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: S 60 bombaj »

To jak byś mógł to dowiedz się więcej,a tak szczerze to jetem zaskoczony 4-6 cylindrowy jetem w szoku:rol:
Awatar użytkownika
agrotechnik
Posty: 1052
Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: agrotechnik »

Kiedyś nie umiano tak przekazywać mocy jak dziś. W latach '30 auto o mocy 200 km miało pod maską 12, a nawet i 16 cylindrów. Dzisiaj to jest nie do pomyślenia, ale tak było. Albo 4 cylindrowy silnik z Forda T, który miał zaledwie 22 km. Dziś 4-ka ma 80 albo i więcej.
Awatar użytkownika
krypton
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:16

RE: Ciekawe konstrukcje

Post autor: krypton »

Tu nie rzecz w ilości cylindrów a we wskaźniku mocy uzyskiwanej z jednego litra pojemności. Że wtedy ten współczynnik był bardzo mały decydowano się na budowanie monstrualnych silników dużej mocy. Królowały wtedy silniki dolnozaworowe ewentualnie silniki z rożrządem Knighta a to nie pozwalało na bardziej korzystne ukształtowanie komór spalania.Jeszcze nie tak dawno uzyskanie 150KM z silnika 2 litrowego (atmosferycznego) to było bardzo duzo. Dziś to już nikogo nie dziwi.
ODPOWIEDZ