Witam, czy ktoś może jakos w prosty sposób wytłumaczyć jak podłączyć zegary.
Mam trzy zegary od isuzu i chciałbym je podłączyć do ciągnika wychodzi z nich kostka.
Mam kontrolkę oleju i jak podłączyć wskaźnik ciśnienia oleju
Jak podłączyć
RE: Jak podłączyć
Zacytuję się z podobnego pytania:
Zdjęcia by się przydały też. No i co to za model Isuzu itd.
Poza tym o ile się da, a da się zawsze kwestia ceny to pozostaje pytanie kto poprawnie wyskaluje zegary. No chyba że wymienisz wszystkie czujniki na te z owego Isuzu. Ekonomicznie to bzdura jest.
Pozostaje jeszcze pytanie po co ? Zawsze lepiej i łatwiej kupić oryginały.
Bolszewik napisał/a:
A czy ktoś jest wróżką lub megamózgiem żeby wiedzieć o jaki traktor chodzi ?
Radzę wspomnieć w swoim poście o jaki sprzęt chodzi.
Zdjęcia by się przydały też. No i co to za model Isuzu itd.
Poza tym o ile się da, a da się zawsze kwestia ceny to pozostaje pytanie kto poprawnie wyskaluje zegary. No chyba że wymienisz wszystkie czujniki na te z owego Isuzu. Ekonomicznie to bzdura jest.
Pozostaje jeszcze pytanie po co ? Zawsze lepiej i łatwiej kupić oryginały.
RE: Jak podłączyć
I jeszcze o jaki ciągnik chodzi?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Jak podłączyć
Witam, to jest niemiecki ciągnik i nie ma takich urządzeń pomiarowych a chcę mu założyć.
Zegary ciśnienie oleju
Temperatura wody
paliwo
chciałem obrotomierz bo słyszałem że wystarczy sie podpiąć pod alternator i po kłopocie.
Tak nie ma problemu jak bym założył czujniki od isuzu lepiej podorabiać złączki czyż dać komuś żeby wyskalował zegary. Ok jak zroię zdjęcie to wrzucę a chodziło mi o rozrysowanie co gdzie ma iść
Zegary ciśnienie oleju
Temperatura wody
paliwo
chciałem obrotomierz bo słyszałem że wystarczy sie podpiąć pod alternator i po kłopocie.
Tak nie ma problemu jak bym założył czujniki od isuzu lepiej podorabiać złączki czyż dać komuś żeby wyskalował zegary. Ok jak zroię zdjęcie to wrzucę a chodziło mi o rozrysowanie co gdzie ma iść
RE: Jak podłączyć
Zasada jest taka że zegar z czujnikiem stanowi komplet.
- Masz czujniki ?,
- Masz gdzie je zainstalować ?
- Masz tokarkę lub kogoś kto dorobi ci ewwentualne przelotki do gwintów ?
Ważne jest czasem jaka jest długość przewodów i czy nie ma po drodze w instalacji jakichś dodatkowych urządzeń.
Żeby to zrobić trzeba mieć dokładny schemat od danego modelu Isuzu, komplet zegarów (plus ewentualne urządzenia dodatkowe). Nie ma gwarancji że czujniki nie będą wrażliwe na napięcie jakie jest w instalacji ciągnika. Wystarczy zły regulator napięcia który daje tętnienia i zegary (szczególnie nowego typu) mogą oszaleć.
Po całkowitym montażu trzeba jeszcze to sprawdzić czy pokazuje poprawnie, czyli potrzebny jest jakiś wzornik.
To nie jest robota dla laika, ale dla specjalisty.
Ja bym zalecał jeśli nie ma żadnych zegarów zrobić tak:
1. Ciśnienie oleju - zegar mechaniczny typu T-25
2. Temperatura wody - zegar mechaniczny (chyba zetor taki miał) lub elektryczny od naszego Ursusa w każdym razie jakiś toporny odporny zatem na zakłócenia.
3. Paliwo - odpuść sobie, co wytargasz dziurę w baku i pewnie wspawasz gwint ........ uwaga na możliwe BUM.
4. Obrotomierze są owszem ale te podłączane do instalacji jeśli nie są od dedykowanego pojazdu pokazują co chcą trzeba by go wyskalować.
- Masz czujniki ?,
- Masz gdzie je zainstalować ?
- Masz tokarkę lub kogoś kto dorobi ci ewwentualne przelotki do gwintów ?
Ważne jest czasem jaka jest długość przewodów i czy nie ma po drodze w instalacji jakichś dodatkowych urządzeń.
Żeby to zrobić trzeba mieć dokładny schemat od danego modelu Isuzu, komplet zegarów (plus ewentualne urządzenia dodatkowe). Nie ma gwarancji że czujniki nie będą wrażliwe na napięcie jakie jest w instalacji ciągnika. Wystarczy zły regulator napięcia który daje tętnienia i zegary (szczególnie nowego typu) mogą oszaleć.
Po całkowitym montażu trzeba jeszcze to sprawdzić czy pokazuje poprawnie, czyli potrzebny jest jakiś wzornik.
To nie jest robota dla laika, ale dla specjalisty.
Ja bym zalecał jeśli nie ma żadnych zegarów zrobić tak:
1. Ciśnienie oleju - zegar mechaniczny typu T-25
2. Temperatura wody - zegar mechaniczny (chyba zetor taki miał) lub elektryczny od naszego Ursusa w każdym razie jakiś toporny odporny zatem na zakłócenia.
3. Paliwo - odpuść sobie, co wytargasz dziurę w baku i pewnie wspawasz gwint ........ uwaga na możliwe BUM.
4. Obrotomierze są owszem ale te podłączane do instalacji jeśli nie są od dedykowanego pojazdu pokazują co chcą trzeba by go wyskalować.
RE: Jak podłączyć
Jeżeli silnik niema czujników to może być problem z podłączeniem.Weżmy olej.Gdzie szukać arterii olejowej.Można co prawda podłączyć się w okolicy filtra ,ale wskazania mogą być nieprawdziwe z powodu tego gdyż tylko część oleju może przechodzić przez filtr.Temperaturę wody należy mierzyć w bloku lub w głowicy i to w odpowiednim miejscu bo jeżeli czujnik zamocujesz blisko powrotu wody z chłodnicy to temperatura będzie zaniżona.Poza tym mocując czujnik możesz coś uszkodzić wiercąc otwór lub wywiercić tam gdzie czujnik się nie zmieści.Najłatwiej wykonać obrotomierz. mocujesz do koła pasowego magnes a do bloku lub nieruchomej dodstawy kontaktron.Do tego prosty układ zliczeniowy(podobno przeskalowany licznik rowerowy z opcją liczenia obrotów) i już.Czujnik paliwa zamocujesz wykonując odpowiedniej wielkości otwór w zbiorniku np. wiertarką i mocując do zbiornika za pomocą blachowkrętów .Oczywiście przez miękką olejoodporną uszczelkę.najbezpieczniej zbiornik napełnić wodą ,chociaż wiertarka nie iskrzy.Nie trzeba nic spawać.Co prawda jak napisał Bolszewik to robota dla specjalisty ale NIE ŚWIĘCI GARNKI LEPIĄ.Powodzenia.:p
RE: Jak podłączyć
Jeśli chodzi o spawanie baku to najlepiej i najbezpieczniej sie spawa w osłonie spalin.
Sory za off topic.
Sory za off topic.