RE: Sprzęgło

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Sprzęgło

Post autor: Ursus »

Usuń z podpisu obrazek. Łamiesz tym sposobem pkt 2, par. 5 naszego Regulaminu:
5. Podpis
1. Maksymalna ilość znaków, jaką może zawierać podpis/sygnatura Użytkownika wynosi 250.
2. Jego wysokość określana nie powinna być zbyt duża. Nie jest ona jednak ściśle określona. Obowiązuje zakaz dodawania do podpisu/sygnatury grafiki - z wyjątkiem tzw. Userbar'ów.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Sprzęgło

Post autor: marek »

Nie wiem co Ci stuka bo u mnie słabo słychać ale jeżeli to sprzęgło nie jest wciśnięte to nie masz luzu między łożyskiem oporowym a dżwigienkami i być może to stuka coś w łóżysku.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprzęgło

Post autor: Bolszewik »

1. Docisk sprzęgła powinien w czasie spoczynku cofnąć się wraz z łożyskiem oporowym tak żeby nie pracowało owo łożysko. Jeśli się kręci to się grzeje i szybko pada bo w sumie nie ma smarowania. I to ono może grzechotać. Zalecam zastosowanie odpowiednich sprężyn unoszących pedał sprzęgła oraz założenie sprężynki cofającej docisk łożyska oporowego w taki sposób by pracowała bardziej w poziomie.

2. Sprawdź czy tuleja docisku i docisk nie wpadają w jakieś głupie drgania.

3. Wyreguluj "pieski" na sprzęgle.

4. Sprężynki dociskające pieski są zwykle podłej jakości i mogą się odkształcać i drgać w czasie pracy

5. Sprawdź czy we wszystkich kapturkach są dobre sprężyny.

6. Sprawdź czy coś nie wpadło do środka.

7. Zawleczki z gwoździków mogą również drgać.

8. Może wadzi o rozrusznik lub nie całkowicie cofający się bendix.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprzęgło

Post autor: Bolszewik »

Gdzie ?

Sprężynka - młoteczek -> zero luzu

Poosiowy na bolcu młoteczka -> minimalny aby się tylko swobodnie ruszał

Śruba regulacyjna z kontrą -> taki żeby wysprzęglał i było gdzieś między 1 -2 mm luzu tarcza - lustro.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprzęgło

Post autor: Bolszewik »

A blokada zsynchronizowana ze sprzęgłem (to cięgiełko po prawej).
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprzęgło

Post autor: Bolszewik »

To nie wiem :o
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
kposy
Posty: 125
Rejestracja: 11 wrz 2009, 22:32

RE: Sprzęgło

Post autor: kposy »

może masz pękniety wałek. Ja tak mialem w 3011 i tez czasem jak załapal to pojechał. Sprawdz
kposy
Posty: 125
Rejestracja: 11 wrz 2009, 22:32

RE: Sprzęgło

Post autor: kposy »

No wałek wychodzący ze skrzyni, ten co w tarcze sprzęgłową wchodzi
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Sprzęgło

Post autor: baro »

wałek sprzęgłowy ;-) ?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprzęgło

Post autor: Bolszewik »

Mechanizm nawrotu ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprzęgło

Post autor: Bolszewik »

Lucja:
Witam, wczoraj kupiłem Władka i z biegami może dlatego mam problem bo coś jest nie tak ze sprzęgłem. Jak wrzucam biegi to zgrzyta i jak już wrzucę to rwie do przodu nawet jak trzymana na hamulcu co to może być.
Regulacja sprzęgła jest długa żmudna i permanentna tzn. nieustająca. *flower*

Zacznij od odkręcenia dekla w dzwonie i sprawdzeniu wizualnym jak to pracuje. Potem wyreguluj luzy na cięgłach.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Sprzęgło

Post autor: lucja »

Witam, to Pan mnie pocieszył bo juz się balem, że kupiłem i remont mnie czeka od razu. A te luzy na cięgnach to jakie powinny byc. pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprzęgło

Post autor: Bolszewik »

Może nie "Pan" bo tu chłopaki wprowadzili zwyczaj "per Ty", zresztą nie wiadomo kto starszy. *yes*

Pedał powinien stać sztywno opierając się o podłogę.

Sprzęgło powinno brać ok. w 1/3.

Pełne wysprzęglenie ok. 2/3.

Polecam mój patent tzn. wspawanie w cięgło sprzęgła (to długie które idzie do dzwonu) rzymskiej śruby M12 daje to możliwość płynnej regulacji bez potrzeby demontażu czegokolwiek.


PS. Jak kupiłeś z 1979 i chcesz jeździć na pewniaka to mało jest rzeczy których nie trzeba by rozkręcić. *flower*


Mój jest z 1981 i nie rozkręciłem po zakupie:
- rozdzielacza (teraz mnie to czeka),
- zwolnic (naprawiłem tylko dekle i wymieniłem olej),
- pompy wtryskowej (kida się, ale na razie działa poprawnie więc wycieram i na razie nic nie robię).
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Sprzęgło

Post autor: lucja »

Dziękuję, jutro sprawdzę wyczytam, że luz ma być 2, 3 mm.

Ale ogólnie jesteś zadowolony z maszyny. A i jeszcze jedno dzisiaj odpaliłem ładnie chodzi na wolnych obrotach nie gaśnie tylko wskaźnik temperatury oleju nawet nie drgnął a chodził z 15 minut.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprzęgło

Post autor: Bolszewik »

2 - 3 mm to luz między tarczą sprzęgła, a lustrem. Uwaga tarcze bywają podłej jakości i puchną w czasie pracy. Nie mam pojęcia jak odróżnić te dobre od kiepskich.

Jestem zadowolony.

Wskaźnik temperatury to cała historia, niestety one zwykle źle pokazują. U mnie jest tak że po długiej i ciężkiej pracy ledwie zbliża się do zielonego pola. Licznik jest nowy, to samo czujnik, może to wina instalacji ? Choć wątpię bo tez jest nowa (dostosowana od C-360).

Najważniejszy jest wskaźnik ciśnienia oleju !!!
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Sprzęgło

Post autor: lucja »

czyli nie warto bawić sie z ustawianiem tego luzu. Zgrzyta mi na jednej i drugiej dźwigni od biegów dlatego może nie mogę ich rozgryźć. A poziom paliwa jak sprawdzasz.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprzęgło

Post autor: Bolszewik »

Warto się bawić, ale najpierw trzeba zlokalizować problem.

Może ktoś kto zna się na tych ciągnikach lepiej da Ci inną radę, ale moja jest tak: min. 3 tyś wolnych środków na koncie rozpruć wszystko i poskładać od nowa. Wtedy będziesz pewien co jest.

Do pomiaru paliwa jest linijka w baku. Jak odkręcisz korek to tam jest taka blaszka wyjmujesz, jest na niej wybita podziałka. Nowsze miały wskaźniki paliwa elektryczne.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Sprzęgło

Post autor: lucja »

Witam, ok wszystko znalazłem jest linijka i wszystko jest ładne i czyste bylem w szoku po podniesieniu kalpy. Tak jak Pan mówił podciągnąłem sprzęgło łapie na 2/3 i biegi ładnie wchodzą tylko z reduktorem cieżko nie mogę przełączyć na terenowe.
ODPOWIEDZ