5. Podpis
1. Maksymalna ilość znaków, jaką może zawierać podpis/sygnatura Użytkownika wynosi 250.
2. Jego wysokość określana nie powinna być zbyt duża. Nie jest ona jednak ściśle określona. Obowiązuje zakaz dodawania do podpisu/sygnatury grafiki - z wyjątkiem tzw. Userbar'ów.
RE: Sprzęgło
RE: Sprzęgło
Usuń z podpisu obrazek. Łamiesz tym sposobem pkt 2, par. 5 naszego Regulaminu:
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Sprzęgło
Nie wiem co Ci stuka bo u mnie słabo słychać ale jeżeli to sprzęgło nie jest wciśnięte to nie masz luzu między łożyskiem oporowym a dżwigienkami i być może to stuka coś w łóżysku.
RE: Sprzęgło
1. Docisk sprzęgła powinien w czasie spoczynku cofnąć się wraz z łożyskiem oporowym tak żeby nie pracowało owo łożysko. Jeśli się kręci to się grzeje i szybko pada bo w sumie nie ma smarowania. I to ono może grzechotać. Zalecam zastosowanie odpowiednich sprężyn unoszących pedał sprzęgła oraz założenie sprężynki cofającej docisk łożyska oporowego w taki sposób by pracowała bardziej w poziomie.
2. Sprawdź czy tuleja docisku i docisk nie wpadają w jakieś głupie drgania.
3. Wyreguluj "pieski" na sprzęgle.
4. Sprężynki dociskające pieski są zwykle podłej jakości i mogą się odkształcać i drgać w czasie pracy
5. Sprawdź czy we wszystkich kapturkach są dobre sprężyny.
6. Sprawdź czy coś nie wpadło do środka.
7. Zawleczki z gwoździków mogą również drgać.
8. Może wadzi o rozrusznik lub nie całkowicie cofający się bendix.
2. Sprawdź czy tuleja docisku i docisk nie wpadają w jakieś głupie drgania.
3. Wyreguluj "pieski" na sprzęgle.
4. Sprężynki dociskające pieski są zwykle podłej jakości i mogą się odkształcać i drgać w czasie pracy
5. Sprawdź czy we wszystkich kapturkach są dobre sprężyny.
6. Sprawdź czy coś nie wpadło do środka.
7. Zawleczki z gwoździków mogą również drgać.
8. Może wadzi o rozrusznik lub nie całkowicie cofający się bendix.
RE: Sprzęgło
Gdzie ?
Sprężynka - młoteczek -> zero luzu
Poosiowy na bolcu młoteczka -> minimalny aby się tylko swobodnie ruszał
Śruba regulacyjna z kontrą -> taki żeby wysprzęglał i było gdzieś między 1 -2 mm luzu tarcza - lustro.
Sprężynka - młoteczek -> zero luzu
Poosiowy na bolcu młoteczka -> minimalny aby się tylko swobodnie ruszał
Śruba regulacyjna z kontrą -> taki żeby wysprzęglał i było gdzieś między 1 -2 mm luzu tarcza - lustro.
RE: Sprzęgło
A blokada zsynchronizowana ze sprzęgłem (to cięgiełko po prawej).
RE: Sprzęgło
To nie wiem
RE: Sprzęgło
może masz pękniety wałek. Ja tak mialem w 3011 i tez czasem jak załapal to pojechał. Sprawdz
RE: Sprzęgło
No wałek wychodzący ze skrzyni, ten co w tarcze sprzęgłową wchodzi
RE: Sprzęgło
Mechanizm nawrotu ....
RE: Sprzęgło
Lucja:
Zacznij od odkręcenia dekla w dzwonie i sprawdzeniu wizualnym jak to pracuje. Potem wyreguluj luzy na cięgłach.
Regulacja sprzęgła jest długa żmudna i permanentna tzn. nieustająca. *flower*Witam, wczoraj kupiłem Władka i z biegami może dlatego mam problem bo coś jest nie tak ze sprzęgłem. Jak wrzucam biegi to zgrzyta i jak już wrzucę to rwie do przodu nawet jak trzymana na hamulcu co to może być.
Zacznij od odkręcenia dekla w dzwonie i sprawdzeniu wizualnym jak to pracuje. Potem wyreguluj luzy na cięgłach.
RE: Sprzęgło
Witam, to Pan mnie pocieszył bo juz się balem, że kupiłem i remont mnie czeka od razu. A te luzy na cięgnach to jakie powinny byc. pozdrawiam
RE: Sprzęgło
Może nie "Pan" bo tu chłopaki wprowadzili zwyczaj "per Ty", zresztą nie wiadomo kto starszy. *yes*
Pedał powinien stać sztywno opierając się o podłogę.
Sprzęgło powinno brać ok. w 1/3.
Pełne wysprzęglenie ok. 2/3.
Polecam mój patent tzn. wspawanie w cięgło sprzęgła (to długie które idzie do dzwonu) rzymskiej śruby M12 daje to możliwość płynnej regulacji bez potrzeby demontażu czegokolwiek.
PS. Jak kupiłeś z 1979 i chcesz jeździć na pewniaka to mało jest rzeczy których nie trzeba by rozkręcić. *flower*
Mój jest z 1981 i nie rozkręciłem po zakupie:
- rozdzielacza (teraz mnie to czeka),
- zwolnic (naprawiłem tylko dekle i wymieniłem olej),
- pompy wtryskowej (kida się, ale na razie działa poprawnie więc wycieram i na razie nic nie robię).
Pedał powinien stać sztywno opierając się o podłogę.
Sprzęgło powinno brać ok. w 1/3.
Pełne wysprzęglenie ok. 2/3.
Polecam mój patent tzn. wspawanie w cięgło sprzęgła (to długie które idzie do dzwonu) rzymskiej śruby M12 daje to możliwość płynnej regulacji bez potrzeby demontażu czegokolwiek.
PS. Jak kupiłeś z 1979 i chcesz jeździć na pewniaka to mało jest rzeczy których nie trzeba by rozkręcić. *flower*
Mój jest z 1981 i nie rozkręciłem po zakupie:
- rozdzielacza (teraz mnie to czeka),
- zwolnic (naprawiłem tylko dekle i wymieniłem olej),
- pompy wtryskowej (kida się, ale na razie działa poprawnie więc wycieram i na razie nic nie robię).
RE: Sprzęgło
Dziękuję, jutro sprawdzę wyczytam, że luz ma być 2, 3 mm.
Ale ogólnie jesteś zadowolony z maszyny. A i jeszcze jedno dzisiaj odpaliłem ładnie chodzi na wolnych obrotach nie gaśnie tylko wskaźnik temperatury oleju nawet nie drgnął a chodził z 15 minut.
Ale ogólnie jesteś zadowolony z maszyny. A i jeszcze jedno dzisiaj odpaliłem ładnie chodzi na wolnych obrotach nie gaśnie tylko wskaźnik temperatury oleju nawet nie drgnął a chodził z 15 minut.
RE: Sprzęgło
2 - 3 mm to luz między tarczą sprzęgła, a lustrem. Uwaga tarcze bywają podłej jakości i puchną w czasie pracy. Nie mam pojęcia jak odróżnić te dobre od kiepskich.
Jestem zadowolony.
Wskaźnik temperatury to cała historia, niestety one zwykle źle pokazują. U mnie jest tak że po długiej i ciężkiej pracy ledwie zbliża się do zielonego pola. Licznik jest nowy, to samo czujnik, może to wina instalacji ? Choć wątpię bo tez jest nowa (dostosowana od C-360).
Najważniejszy jest wskaźnik ciśnienia oleju !!!
Jestem zadowolony.
Wskaźnik temperatury to cała historia, niestety one zwykle źle pokazują. U mnie jest tak że po długiej i ciężkiej pracy ledwie zbliża się do zielonego pola. Licznik jest nowy, to samo czujnik, może to wina instalacji ? Choć wątpię bo tez jest nowa (dostosowana od C-360).
Najważniejszy jest wskaźnik ciśnienia oleju !!!
RE: Sprzęgło
czyli nie warto bawić sie z ustawianiem tego luzu. Zgrzyta mi na jednej i drugiej dźwigni od biegów dlatego może nie mogę ich rozgryźć. A poziom paliwa jak sprawdzasz.
RE: Sprzęgło
Warto się bawić, ale najpierw trzeba zlokalizować problem.
Może ktoś kto zna się na tych ciągnikach lepiej da Ci inną radę, ale moja jest tak: min. 3 tyś wolnych środków na koncie rozpruć wszystko i poskładać od nowa. Wtedy będziesz pewien co jest.
Do pomiaru paliwa jest linijka w baku. Jak odkręcisz korek to tam jest taka blaszka wyjmujesz, jest na niej wybita podziałka. Nowsze miały wskaźniki paliwa elektryczne.
Może ktoś kto zna się na tych ciągnikach lepiej da Ci inną radę, ale moja jest tak: min. 3 tyś wolnych środków na koncie rozpruć wszystko i poskładać od nowa. Wtedy będziesz pewien co jest.
Do pomiaru paliwa jest linijka w baku. Jak odkręcisz korek to tam jest taka blaszka wyjmujesz, jest na niej wybita podziałka. Nowsze miały wskaźniki paliwa elektryczne.
RE: Sprzęgło
Witam, ok wszystko znalazłem jest linijka i wszystko jest ładne i czyste bylem w szoku po podniesieniu kalpy. Tak jak Pan mówił podciągnąłem sprzęgło łapie na 2/3 i biegi ładnie wchodzą tylko z reduktorem cieżko nie mogę przełączyć na terenowe.