t25 4na4
t25 4na4
witam interesuje mnie czy w t 25 można zrobić przedni napęd i czy pod skrzynią biegów jest na napęd specjalne miejsce. Sąsiad mówił że napęd w niektórych wersjach montowany był do miejsca na pszystawkę pasową ale ja nie widzałem jeszcze takiego władka
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 28 kwie 2007, 8:35
RE: t25 4na4
władek T30 jest 4x4
T30-80 miałem ale nie było własnie tej przystawki :/
poza tym ma wspomaganie kierownicy, inną obudowe sprzegła, sprzegło 2-stopniowe, wzmocnione zwolnice, silnik 36KM itd
T30-80 miałem ale nie było własnie tej przystawki :/
poza tym ma wspomaganie kierownicy, inną obudowe sprzegła, sprzegło 2-stopniowe, wzmocnione zwolnice, silnik 36KM itd
RE: t25 4na4
Napęd wyprowadzony jest z pod spodu skrzyni biegów. Działą tylko wtedy gdy wciśniemy blokadę dyferencjału jest więc połączony gdzieś z przekładnią różnicową ciągnika.
Bzdura na temat napędu montowanego do przystawki pasowej powtarza się któryś już raz. Nie wiem kto to wymyślił ale owa plotka ciągle krąży.
Przystawkę montuje się z boku na wałku nawrotu (nowsze wersje mają po prost krótki ten wałek i nie wystaje on z korpusu skrzyni biegów) i otrzymuje ona napęd zależnie od położenia dźwigni nawrotnika (lewe, luz, prawe) prędkość obrotowa wałka zależy od obrotów silnika i wynosi około 1000 obr/min przy około 1800 obr/min silnika. Nie jest więc w żaden sposób zależny od biegu jaki byłby wbity.
Na zdrowy rozsądek prędkość przednich i tylnych kół musi być choćby zbliżona dlatego napęd na te koła musi wychodzić z tego samego miejsca, a potem być ewentualnie zredukowany z uwagi na różnice wysokości opon.
Poza tym gdyby nawet pominąć wszystko co wyżej napisałem to i tak potrzebna by była przekładnia kątowa żeby przekazać napęd wałem na koła przednie. Jakie są jej wady każdy wie ....
Bzdura na temat napędu montowanego do przystawki pasowej powtarza się któryś już raz. Nie wiem kto to wymyślił ale owa plotka ciągle krąży.
Przystawkę montuje się z boku na wałku nawrotu (nowsze wersje mają po prost krótki ten wałek i nie wystaje on z korpusu skrzyni biegów) i otrzymuje ona napęd zależnie od położenia dźwigni nawrotnika (lewe, luz, prawe) prędkość obrotowa wałka zależy od obrotów silnika i wynosi około 1000 obr/min przy około 1800 obr/min silnika. Nie jest więc w żaden sposób zależny od biegu jaki byłby wbity.
Na zdrowy rozsądek prędkość przednich i tylnych kół musi być choćby zbliżona dlatego napęd na te koła musi wychodzić z tego samego miejsca, a potem być ewentualnie zredukowany z uwagi na różnice wysokości opon.
Poza tym gdyby nawet pominąć wszystko co wyżej napisałem to i tak potrzebna by była przekładnia kątowa żeby przekazać napęd wałem na koła przednie. Jakie są jej wady każdy wie ....
RE: t25 4na4
a w którym miejscu skrzyni znajduje się miejsce na napęd przodni