S320ER + park maszynowy

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
Awatar użytkownika
Karol1990
Posty: 21
Rejestracja: 02 lut 2011, 11:33

S320ER + park maszynowy

Post autor: Karol1990 »

Witam chciałem Wam zaprezentować (jeśli mogę oczywiście) takiego oto "esika" którego zbudował mój tata z dziadkiem ;)
Teraz nadaje się on do remontu w sumie w większości optycznego ;)
Teraz w zimę czeka go malowanie i likwidacja wszelkich luzów, szczególnie w układzie kierowniczym.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A tak to leci:
http://www.youtube.com/watch?v=LaL0oVJ77Js

EDIT:
Sam powstał w roku 1987, wtedy to dziadek kupił nowy silnik Andoria S320.
latem zebrał wszystkie potrzebne części i w zimę go poskładali.
Części z których jest złożony:
-silnik S320 ER z rozrusznikiem i prądnicą.
-przekładnia kątowa dokładnie nie wiadomo od czego, dziadek tylko mówił że od jakiejś dużej maszyny z PGR-u chyba od jakieś snopowiązałki ale dokładnie nie wiem.
-skrzynia Star 66
-most skrócony star 66
-koła tył Autosan, a opony od jakiejś ładowarki
-belka przednia Ursus C-328
-podnośnik hydrauliczny Ursus C-328

I to chyba tyle, teraz jest w opłakanym stanie
pamiętam jak byłem mały to jeszcze światła działały i wszystko było sprawne w stu procentach.
Teraz już zakończyliśmy prace polowe i powoli bierzemy się za remont, trochę to potrwa zanim coś ruszymy ale niestety brak czasu.
Wszystko będę starał się opisywać.

pozdro ;)Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sory że nie widać dokładnie niektórych ale nie chciało mi się ich odstawiać ;)
looney31
Posty: 9
Rejestracja: 25 cze 2010, 17:09

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: looney31 »

niezły łunohod.wymien silnik i bedzie git
Awatar użytkownika
Karol1990
Posty: 21
Rejestracja: 02 lut 2011, 11:33

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: Karol1990 »

No silnik to może w przyszłym roku uda się wymienić
Zastanawiam się tylko na jaki?
Macie jakieś propozycje?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: Bolszewik »

Po co jak dobrze chodzi to niech chodzi. Za dobry silnik trzeba dać ze 3000 zł do tego przeróbki więc dodatkowe koszty. W sumie więc robi się to bez sensu bo za około 5000 zł kupisz coś oryginalnego. No chyba że ktoś Ci da silnik za przysłowiową flaszkę. Lepiej go wyremontuj i na tym poprzestań, ja bym tak zrobił.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Karol1990
Posty: 21
Rejestracja: 02 lut 2011, 11:33

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: Karol1990 »

Bolszewik w sumie masz rację silnik praktycznie bezawaryjny, gdyby tylko miał trochę więcej mocy i tak nim nie trzepało to by było fajnie.
A jak byś tu widział andorie 2ca90 mocniejszy by był czy raczej podobne osiągi mają?
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: baro »

byłby pewnie mocniejszy ale w tych silnikach andori lubiały pękać wały. To już lepiej jakiś silnik wolnossacy z samochodu.
Awatar użytkownika
Karol1990
Posty: 21
Rejestracja: 02 lut 2011, 11:33

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: Karol1990 »

Hmmm no to fakt nie ma nawet co o nim myśleć bo jednak papaj trochę za duży jest a z tego co widziałem ten silnik nie ma dużych gabarytów.
Jeśli skołował bym jakiś silnik z auta to w jaki sposób mógłbym go połączyć ze skrzynią?
looney31
Posty: 9
Rejestracja: 25 cze 2010, 17:09

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: looney31 »

silnik z mercedesa beczki 200D lub 240D i zupełnie inna jazda,tym bardziej jeśli reszta jest bezawaryjna.Kto jezdził tym silnikiem wie że to (oczywiście bez obrazy gdyz miałem andorie 1hc102 to wyjątkowy muł).wymieniaj jak tylko masz chęci odmieni to twoje życie
Awatar użytkownika
Karol1990
Posty: 21
Rejestracja: 02 lut 2011, 11:33

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: Karol1990 »

No taki silniczek to by była bajka ;)
looney31
Posty: 9
Rejestracja: 25 cze 2010, 17:09

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: looney31 »

skrzynia posrednia Star244 albo 660 łaczysz z tylnym mostem i zakładasz silnik ze skrzynia mercedesa albo tą która masz
looney31
Posty: 9
Rejestracja: 25 cze 2010, 17:09

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: looney31 »

2ca90 i łączyc ze skrzynia paskami ???
co do innych propozycji to okreslam to jako zamienianie siekierki na kijek
Awatar użytkownika
Karol1990
Posty: 21
Rejestracja: 02 lut 2011, 11:33

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: Karol1990 »

Ceny 2ca90 na prawdę są kosmiczne.
Poczekam do wiosny jak się trafi okazyjnie jakiś silnik to może coś się zrobi ;)



Tego papajka to nie zamienię na nic innego bo jest z nami odkąd pamiętam, ale silniczek z chęcią bym wymienił.
Ale poczekamy zobaczymy do wiosny daleko ;)
looney31
Posty: 9
Rejestracja: 25 cze 2010, 17:09

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: looney31 »

Zdajesz sobie pewnie sprawe posiadajac tego typu sprzet że jego podstawowa ułomnosc to własni połaczynie na paski klinowe przekładnią kątową
Awatar użytkownika
Karol1990
Posty: 21
Rejestracja: 02 lut 2011, 11:33

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: Karol1990 »

Co masz dokładnie na myśli ?
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: baro »

Rozwiń? ze paski się slizgają i trzeba je wymieniać?
looney31
Posty: 9
Rejestracja: 25 cze 2010, 17:09

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: looney31 »

przekładnia katowa ma max 70% sprawności sama w sobie plus straty na szajbach klinowycccch ,pomyslcie sami ile mocy z tych 15 kuników idzie w powietrze
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: oman7 »

looney31 napisał/a:
przekładnia katowa ma max 70% sprawności sama w sobie plus straty na szajbach klinowycccch ,pomyslcie sami ile mocy z tych 15 kuników idzie w powietrze
Skąd masz informację że do 70% mocy idzie do luftu z przekładni kątowej????To z 15 koni zostaje 3,5 konia mech???


Bo ja bym powiedział że straty na paskach klinowych jest 5% a przekładnia kątowa to 10%.
looney31
Posty: 9
Rejestracja: 25 cze 2010, 17:09

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: looney31 »

a jak to żes wyliczył???70%sprawności to znaczy że 30% idzie sie jebać .wpisz sobie w google "przekładnia kątowa" i czytaj.a paski to zależy od ich napreżenia,czasami tez sporo łykną
Awatar użytkownika
PawOs
Posty: 58
Rejestracja: 20 lut 2011, 18:39

RE: S320ER + park maszynowy

Post autor: PawOs »

Z paskami nie jest tak źle jak Cię tu straszą. Mam możliwość założyć 4 paski ale jak na wiosnę remontowałem sama założyłem tylko 2 i tak całe lato objeździłem. Podstawa to odpowiednia skrzynia i dobrana przekładnia. Moja jest zrobiona z jakiś maszyn przemysłowych i dość dobrze się sprawuje. Faktycznie ten silnik jest toporny a zwłaszcza w temperaturach niskich ale za to jak zmienisz to pamiętaj że inne pożerają dużo więcej paliwa.
Sam-ik jest ok, troszkę czasu mu poświęć i popraw wygląd i ma być ok. Szkoda że nie wiesz od czego ta Twoja przekładnia bo widzę to dość solidnie wygląda.
ODPOWIEDZ