Zetor T 25 z 1951r. remont

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: Ursus »

Tak, dystans musi być - zrób z rurki.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

Czyli najpier wchodzi simering, potem łożysko, następnie dystans, kolejne łożysko ( łożysko powinno być na równo z obudową) i na konieć pokrywka z kolejnym simeringiem, zgadza się?
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
czyzor23
Posty: 158
Rejestracja: 10 paź 2011, 18:08

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: czyzor23 »

cześć brutal tak sie wtrącę bo widzę ze działasz przy bębnach wymieniałeś już może okładziny?? bo tak ściągam wszystkie blachy pomalutku i przydało by sie żebym wymienił okładziny tylko nie wiem czy to jest pracochłonne a dzień jeszcze krótki a tam gdzie stoi mój zetorek to nie mam światła
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: Ursus »

Tak, ale na wałku musi być zabezpieczenie pierścieniem zewnętrznym. Reperaturka - węgielik - musi być dociśnięty sprężyną, ale tak, żeby nie była ona całkiem zaciśnięta.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

u mnie szczęki były tak zawalone olejem że po umyciu wyglądają jak nowe :) A ściągniecie bębnów i szczęk u mnie trwało ok 15 minut tylko bębny nie miały nakrętek...

Masz ktoś może nakrętkę na bęben od strony sprzęgła kłowego?



Oj Paweł teraz to już nic nie zrozumiałem. Może w niedzielę porobię zdjęcia i podeśle to zobaczysz co mam, ok?
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: Ursus »

brutal66 napisał/a:
u mnie szczęki były tak zawalone olejem że po umyciu wyglądają jak nowe :) A ściągniecie bębnów i szczęk u mnie trwało ok 15 minut tylko bębny nie miały nakrętek...

Masz ktoś może nakrętkę na bęben od strony sprzęgła kłowego?



Oj Paweł teraz to już nic nie zrozumiałem. Może w niedzielę porobię zdjęcia i podeśle to zobaczysz co mam, ok?
Ok, podsyłaj.

A nakrętki nie mam. U siebie dorabiałem też.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

Chcę dorobić problem w tym że nie mam żadnej na wzór i muszę przywieźć tokarza żeby sobie wszystko pomierzył, ponieważ inaczej nie zgodził się dorabiać.
Stąd moje pytanie czy ktoś posiada na sprzedaż nakrętkę i sprężyne.
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
felek
Posty: 143
Rejestracja: 23 lip 2006, 21:32

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: felek »

Pompa wodna występowała również z 3 łożyskami.
2 były obok siebie, od strony wiatraka i 1 obok
reperaturki. (str. 58 instrukcji obsługi)
zastanawia mnie zastosowanie simeringu w miejsce
pierścienia oporowego i nie dawanie już innego uszczelnienia.
Takie rozwiązania są w kompletach naprawczych.
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

Panowie na prośbę Grzegorza zamieszczam pytanie, proszę o opinie i podpowiedzi:

"oring 3zł 40/50/5 i kwadring 9zł takich wymiarów założyłem kwadring powiedziano mi że może uszczelniać miejsca gdzie jest ruch obrotowy oring zresztą też włożyłem go do nakrętki prawego bębna tak aby minąć gwint zakładając go wpierw na wałek można by go uszkodzić bo nakrętka na gwincie ma mniejszą średnice i zakręciłem nią bęben po dokręceniu widać rowek na którym powinien być założony seger rozmiar 38 ale po co on tam ma być nie wiem po montażu bębny się obracają jak trzeba"

Pytanie czy można takie uszczelnienia zamontować, czy będą spełniać swoje zadanie?

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
grzegorz
Posty: 109
Rejestracja: 15 sie 2011, 22:28

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: grzegorz »

Tomku masz już nakrętkę ?
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

Cześć Grzegorz, nakrętki niestety nie zdobyłem.

Panowie, ponawiam pytanie: co sądzicie na temat uszczelnienia wykonanego przez Grzegorza?

Pozdrawiam Tomasz



Panowie kolejne pytanie, tym razem termostat, Kupiłem orginalną chłodnicę, w całkiem niezłym stanie zresztą i za dobrą cenę i zastanawiam się nad założeniem termostatu. W Danrolu śa za 30 zł. Wiem że raczej każdy "ucieka " od termostatu z obawy zacięcia i przegrzania silnika. Wiem że część posiada zaślepione pompy i puszkę w chłodnicy. Gdzieś na forum przeczytałem też o zastosowaniu termostatu od C-330 z przewierconym otworem. Myślałem też o zastosowaniu termostatu zewnętrznego stosowanego zakładanego na wąż.
Co myślicie na ten temat, proszę o opinię.
Pozdrawiam Tomasz



Dodam jeszcze, że chcę założyć termostat gdyż silnik jest nioedogrzany,latem po kilku godzinach lekkiej pracy temp myślę ok 60 stopni.
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: Ursus »

Ja termostatu nie mam. Mam zaślepione.

A odnośnie termostatu na wężu - nie wiem czy znajdziesz dla niego dobre miejsce.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

No właśnie miejsca to tam niewiele aby go zamontować... Paweł a jaką masz temeraturę wody?
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
grzegorz
Posty: 109
Rejestracja: 15 sie 2011, 22:28

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: grzegorz »

Witam Tomku zmierz jaki masz gwint jak 51 to powinienem mieć ale wysłał bym ci jak wrócę do domu to poniedziałek lub wtorek będzie pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: Ursus »

brutal66 napisał/a:
No właśnie miejsca to tam niewiele aby go zamontować... Paweł a jaką masz temeraturę wody?
Niedogrzany, tak jak u Ciebie. A teraz to nie wiem - chyba padł mi zegar oryginał - bo silnik wg. macania kadłuba dobrze zagrzany, a na zegarze 40 st.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

Grzegorz co do nakrętki to sprawdzę i dam znać na PW.

Paweł, co do termostatu myślałem o czymś takim, jak by nie patrzeć temperatura pracy silnika to ważna rzecz.

http://moto.allegro.pl/termostat-rover- ... 99882.html
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: Ursus »

Obawiam się, że możesz mieć problem z wpięciem tego w układ.

Jakie średnice są tych podejść?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

Witam wszystkich, dość dawno nic nie dodawałem w moim poście ale prace prą do przodu. Postaram się dodać zdjęcia- traktorek już pomalowny w tej chwili go składam. Oczywiście pojawiło się kilka problemów, proszę o porady.

Czy można podpasować od czegoś końcówki drążka kierowniczego który znajduje się pomiędzy kołami? Stare sam zregenerowałem- wydawało się w porządku ale po założeniu pomimo wszystko wykazują luzy, a szkoda bo reszta jest bez zarzutu. Zastanawiałem się czy ich nie wyciąć i nie wstawić od innych. Proszę o porady.
Pozdrawiam Tomasz





Oto zdjęcia

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I jeszcze trochę czekających na założenie

Obrazek

Obrazek
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: Ursus »

No właśnie, bo drążek masz oryginalny, próbowałeś kasować luz?



W rurce, z której woda wędruje do chłodnicy chyba nie masz wejścia na czujnik temp. , pewnie zgniło i ktoś odciął kawałek rurki. Więc dorób sobie :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

Witam, luz kasowałem.Same głowiczki nie są w złym stanie, źle wyglądają gniazda. Musiałem nawet podcinać nakrętki aby docisnąć głowiczki. Wyglądało dobrze ale po założeniu okazuje się że pomimo wszystko jest luz.
Co do czujnika to faktycznie brak otworu ale może dlatego że mam tablice bez możliwości założnie zegara temp. ( pisaliśmy jużo tym w tym poście na poczatku) stąd mój dylemat dotyczący termostatu.
Dzięki za podpowiedzi
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
ODPOWIEDZ