T-25 kompresja
T-25 kompresja
Witam, zauważyłem, że mam cały cylinder mokry i jak kręcę to słychać jak kompresja ucieka. Od czego zacząć naprawę. Jaka uszczelka co po kolei.
RE: T-25 kompresja
Najpierw sprawdź skąd ucieka Ci tak kompresja.
Jeśli spod głowicy to będziesz musiał ją odkręcić i zapewne wymienić uszczelkę, a może i głowicę.
Jeśli spod puszki pokrywy klawiatury to znaczy że zawór nie trzyma. Zamiast uszczelki od puszki mogło też wypchać uszczelniacz na rurce popychacza zaworów. Taka okrągła gumka na rurce widać je jak zdejmiesz pokrywę wentylatora.
Może masz pęknięty cylinder ....
Pewnie są też inne możliwości ....
Jeśli spod głowicy to będziesz musiał ją odkręcić i zapewne wymienić uszczelkę, a może i głowicę.
Jeśli spod puszki pokrywy klawiatury to znaczy że zawór nie trzyma. Zamiast uszczelki od puszki mogło też wypchać uszczelniacz na rurce popychacza zaworów. Taka okrągła gumka na rurce widać je jak zdejmiesz pokrywę wentylatora.
Może masz pęknięty cylinder ....
Pewnie są też inne możliwości ....
RE: T-25 kompresja
Witam, dzięki za analizę. Jak próbowałem zlokalizować to tak jakby nad cylindrem. Dwa dni wcześniej palił normalnie. Utraty mocy tez nie było czuć. Tylko tyle, że brał olej.
RE: T-25 kompresja
@Bolszewik nie tylko może byś pęknięty cylek ale i też głowica
lucja - Najprawdopodobniej uszczelka
A dużo tego oleju ci wychlapał ?
lucja - Najprawdopodobniej uszczelka
A dużo tego oleju ci wychlapał ?
RE: T-25 kompresja
Cylinder jest mokry ten od kabiny strony. Dużo nie brał oleju.
Ma ktoś książkę żebym mógł popatrzeć na to i w ogóle jaka silą dokręcać śruby głowicy jaki luz na zaworze. a pękniecie głowicy to od czego mogło by być.
Ma ktoś książkę żebym mógł popatrzeć na to i w ogóle jaka silą dokręcać śruby głowicy jaki luz na zaworze. a pękniecie głowicy to od czego mogło by być.
RE: T-25 kompresja
@ lucja nie mam pojęcia od czegło może być pęknięta głowica
Ja kombajnem cofałem i gościowi w tłumnik tyłem wjechałem bo mi podjechał i głowica pękła
a co do książki to ja mam coś pisz na PW
Ja kombajnem cofałem i gościowi w tłumnik tyłem wjechałem bo mi podjechał i głowica pękła
a co do książki to ja mam coś pisz na PW
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19 sty 2010, 17:30
RE: T-25 kompresja
mój władek nie miał typowej uszczelki między cylindrem i głowicą. jeżeli tam dmucha to najszybciej głowica do wymiany.jeżeli syk kompresji słychać przy wolnym obracaniu wału to może przepuszczać pierścieniami w tulei do skrzyni korbowej lub co bardziej możliwe zaworami w któryś kolektor
RE: T-25 kompresja
a u mnie jest metalowa uszczelka
RE: T-25 kompresja
Głowica może być pęknięta z X powodów ....
Najpierw to sobie jeszcze sprawdź czy Ci się odprężnik nie przestawił. Niedomknięty może przepuszczać kompresje ....
A wyciek oleju może być zupełnie inną bajką ....
Najpierw to sobie jeszcze sprawdź czy Ci się odprężnik nie przestawił. Niedomknięty może przepuszczać kompresje ....
A wyciek oleju może być zupełnie inną bajką ....
RE: T-25 kompresja
Wyciek oleju może być spowodowany nieszczelnością
A tak odbiegając od tematu ktoś jest zorientowany jaki koszt jest pierścieni do władka ?
A tak odbiegając od tematu ktoś jest zorientowany jaki koszt jest pierścieni do władka ?
RE: T-25 kompresja
Ok tylko muszę zlokalizować tą nieszczelność.
Tu są pierścienie.
http://rolniczeczesci.bazarek.pl/opis/1 ... -t-25.html
26 zł.
Tu są pierścienie.
http://rolniczeczesci.bazarek.pl/opis/1 ... -t-25.html
26 zł.
RE: T-25 kompresja
Witam,
Jeśli masz nieszczelne połączenie głowica-cylinder to poczujesz sprężone powietrze jeśli przyłożysz w to miejsce palec. Oczywiście na uruchomionym silniku.
W moim ciągniku nie ma uszczelki pod głowicą; w takim wypadku trzeba docierać do siebie oba elementy, tak jak dociera się gniazda zaworowe.
Pozdrawiam
wlodecki
Jeśli masz nieszczelne połączenie głowica-cylinder to poczujesz sprężone powietrze jeśli przyłożysz w to miejsce palec. Oczywiście na uruchomionym silniku.
W moim ciągniku nie ma uszczelki pod głowicą; w takim wypadku trzeba docierać do siebie oba elementy, tak jak dociera się gniazda zaworowe.
Pozdrawiam
wlodecki
RE: T-25 kompresja
Chciałbym widzieć jak tańcujesz z głowicom po bloku
RE: T-25 kompresja
Witam,
Nie po bloku tylko po cylindrze. *yes*
Gdzieś czytałem - chyba na forum Agrofoto.pl - że zadowalający efekt przynosi docieranie ręczne oczywiście przy użyciu pasty do docierania zaworów.
Pozdrawiam
wlodecki
Nie po bloku tylko po cylindrze. *yes*
Gdzieś czytałem - chyba na forum Agrofoto.pl - że zadowalający efekt przynosi docieranie ręczne oczywiście przy użyciu pasty do docierania zaworów.
Pozdrawiam
wlodecki
RE: T-25 kompresja
Ok a to nie można jej wymienić. Bo to stało się z dnia na dzień zacząłem słyszeć na wolnym kręceniu rozrusznikiem, że syczy.
Witam, dzisiaj sprawdzałem, którędy ucieka kompresja. Od strony wentylatora sucho od strony pompy syczy spod głowicy. W jakiej cenie są takie uszczelki to rocznik 1979r.
Witam, dzisiaj sprawdzałem, którędy ucieka kompresja. Od strony wentylatora sucho od strony pompy syczy spod głowicy. W jakiej cenie są takie uszczelki to rocznik 1979r.
RE: T-25 kompresja
Głowica idzie bezpośrednio na cylinder.
Pomyliłem się. *yes*
Tam nie ma żadnej uszczelki, głowica jest z aluminium, a cylinder z żeliwa i uznano że styk tych materiałów da odpowiednią szczelność.
Uszczelki są ale pomiędzy cylindrem, blokiem.
Można spróbować dokręcić głowice, ale raczej to nic nie da, lub pomoże tylko na krótko. Trzeba będzie chyba zdjąć głowicę i wtedy będzie widać czy i jak jest ona uszkodzona.
Chyba że ktoś ma lepszy pomysł.
Jesteś na 100% pewien że syczy z pomiędzy cylindra i głowicy ?
Pomyliłem się. *yes*
Tam nie ma żadnej uszczelki, głowica jest z aluminium, a cylinder z żeliwa i uznano że styk tych materiałów da odpowiednią szczelność.
Uszczelki są ale pomiędzy cylindrem, blokiem.
Można spróbować dokręcić głowice, ale raczej to nic nie da, lub pomoże tylko na krótko. Trzeba będzie chyba zdjąć głowicę i wtedy będzie widać czy i jak jest ona uszkodzona.
Chyba że ktoś ma lepszy pomysł.
Jesteś na 100% pewien że syczy z pomiędzy cylindra i głowicy ?
RE: T-25 kompresja
Tak bo na słuch to w górnej części syczy i tam tez jest osad z olejem. A można głowicę frezować czy to nic nie da bo cylinder też jest już odkształcony.
RE: T-25 kompresja
Ja bym najpierw spróbował dokręcić.
Jak nic nie da to odkręcił i zobaczył jakie są uszkodzenie. Jeśli są wżery to po prostu kup sobie nową głowicę. Kosztuje ok. 160 zł kompletna (zawory prowadniki itd.), za sam odlew może mniej. Wątpię czy jakiś zakład zrobi to za mniej niż 100 zł i nikt nie da gwarancji za efekt.
Jeśli odkręcisz głowice to sprawdź czy tłok nie bił w nią. Jeśli tak było to możliwe że trzeba dać podkładki między cylinder, a blok.
Jak nic nie da to odkręcił i zobaczył jakie są uszkodzenie. Jeśli są wżery to po prostu kup sobie nową głowicę. Kosztuje ok. 160 zł kompletna (zawory prowadniki itd.), za sam odlew może mniej. Wątpię czy jakiś zakład zrobi to za mniej niż 100 zł i nikt nie da gwarancji za efekt.
Jeśli odkręcisz głowice to sprawdź czy tłok nie bił w nią. Jeśli tak było to możliwe że trzeba dać podkładki między cylinder, a blok.
RE: T-25 kompresja
Tam nie ma uszczelki ale w sklepach z częściami takie mają cienkie miedziane.Ja na jesieni zmieniałem jedną bo gniazdo zaworowe było wybite ale uszczlki nie dawałem.