Witam
Ostatnio zauważyłem że mój s320 ma pewną przypadłość której nie obserwuje w innych esach.
Podczas pracy cały silnik podskakuje.
Zastanawiam się czy jest to kwestia źle wywarzonego koła zamachowego, czy może jakieś łożyska na wale są już wytłuczone.
Niestety nie wiem jak dokładnie ułożyskowany jest wał.
Moje pytanie jest następujące, czy da się w jakiś w miarę prosty sposób (nie rozbierając silnika) sprawdzić co jest przyczyną bicia ?
Jeśli okaże się że koło zamachowe jest źle wyważone to jakie są metody jego wyważania ?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
S320 bicie koła zamachowego
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
RE: S320 bicie koła zamachowego
Koło zamachowe to oryginał od tego silnika ?
Nie wiem jak w tym esie ale w s-60 na jak i silniku C 330 są na wale korbowym ( w środku skrzyni korbowej ) przykręcane przeciwwagi które wyważają wał i może masz nie oryginalne lub nie masz ich w cale .
Wał jest na panewkach ,luz możesz sprawdzić nawet łomem zapierając o podłoże a koło zamachowe .
Nie wiem jak w tym esie ale w s-60 na jak i silniku C 330 są na wale korbowym ( w środku skrzyni korbowej ) przykręcane przeciwwagi które wyważają wał i może masz nie oryginalne lub nie masz ich w cale .
Wał jest na panewkach ,luz możesz sprawdzić nawet łomem zapierając o podłoże a koło zamachowe .
RE: S320 bicie koła zamachowego
Koło zamachowe jest oryginalne ale dodatkowo nakręcone jest na nie koło pasowe na 3 paski toczone z aluminium.
Możliwe że to koło pasowe jest nie wyważone.
Czyli rozumiem że koło zamachowe wyważa się ciężarkami na wale ?
Wypadało by zajrzeć do środka i to sprawdzić ?
Pytanie czy da się nie ściągając koła zamachowego sprawdzić z której strony bije ?
Pozdrawiam
Możliwe że to koło pasowe jest nie wyważone.
Czyli rozumiem że koło zamachowe wyważa się ciężarkami na wale ?
Wypadało by zajrzeć do środka i to sprawdzić ?
Pytanie czy da się nie ściągając koła zamachowego sprawdzić z której strony bije ?
Pozdrawiam
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
RE: S320 bicie koła zamachowego
Koło pasowe jak centrycznie , bez bicia zamocowane to nie ma na to raczej wpływu . Tymi ciężarkami wywarza się cały wal ,a kolo zamachowe ma swoje osobne niewarzenie przez wiercone w nim otwory ale to raczej fabrycznie wyważane są. Z tylu silnika jest okragly dekiel ,odkręć i sprawdź te przeciwwagi.