s 301d
s 301d
Witam wszystkich. Mam pytanko... Czy w komorze gdzie jest rozrząd oraz regulator odśrodkowy obrotów znajduje się olej? Mam zamiar zdjąć pokrywę i nie wiem czy spuszczać olej...A czy dawkę paliwa na pompie reguluje się na pracującym silniku? Proszę o pomoc...
RE: s 301d
Tak w komorze rozrządu jest olej aby się nie wylał przechyl silnik w stronę koła zamachowego.
Odradzam ustawiania dawki paliwa na pracującym silniku zostaniesz pochlapany olejem.Wygodniej jest na wyłączonym silniku.
Odradzam ustawiania dawki paliwa na pracującym silniku zostaniesz pochlapany olejem.Wygodniej jest na wyłączonym silniku.
RE: s 301d
Ale tego oleju nie jest zbyt wiele, poza tym z tego co pamiętam mniej więcej pod listwą od pompy wtryskowej jest otworek którym wydostaje się na zewnątrz ewentualny nadmiar oleju.
Ponieważ czasem troszkę się tam sączył olej i dalej skapywał po korpusie, wetknąłem tam rurkę żeby kapał bezpośrednio na ziemię.
Ponieważ czasem troszkę się tam sączył olej i dalej skapywał po korpusie, wetknąłem tam rurkę żeby kapał bezpośrednio na ziemię.
RE: s 301d
Oglądnij sobie ten filmik jest tam wszystko pokazane.
http://www.youtube.com/watch?v=KUDiK0hjyP0
http://www.youtube.com/watch?v=KUDiK0hjyP0
RE: s 301d
Ok. Dzięki wszystkim z pomoc.A czy regulator obrotów a dokładnie ciężarki mają mieć jakiś luz? Może nie same ciężarki tylko blaszka na której są osadzone rusza się trochę w prawo i w lewo.
RE: s 301d
Tak musisz skasować ten luz będzie to wpływało na szarpanie listwy pompy i nie równą pracę silnika.
RE: s 301d
Czyli tak jak myślałem że rozrząd jest do rozbiórki. Wydawało mi sie ze taki luz jest dopuszczalny. Luz ten będzie wynikiem poluzowania się śruby? Pytam bo jeszcze tego nie rozbierałem
RE: s 301d
Po co chcesz rozbierać rozrząd z powodu tej nakrętki?
Po prostu dociągnij ją i zaklep w nowym miejscu podkładkę zabezpieczającą.
Nakrętka może sama od się poluzować z biegiem czasu.
Po prostu dociągnij ją i zaklep w nowym miejscu podkładkę zabezpieczającą.
Nakrętka może sama od się poluzować z biegiem czasu.
RE: s 301d
Oj a ja myślałem że trzeba zdjąć pokrywę. Wiesz patrzyłem dziś do środka i nie widziałem tam żadnej podkładki zabezpieczającej. muszę się dokładniej przyjrzeć. Była tylko tam taka duża podkładka to może o nią chodzi. Ma ona około 4-5cm średnicy.
RE: s 301d
Aaa chodziło ci pokrywę na rozrządzie*rolleyes* ja myślałem że chcesz demontować wałek rozrządu i koło zębate na wale korbowym.
Pokrywę musisz zdjąć że by mieć dostęp do ciężarków jak i tej podkładki.
To jest ta podkładka 4-5cm średnicy.
Pokrywę musisz zdjąć że by mieć dostęp do ciężarków jak i tej podkładki.
To jest ta podkładka 4-5cm średnicy.
RE: s 301d
Tylko że same ciężarki nie mają luzu tylko to ma czym są przymocowane trochę się rusza w prawo i w lewo a na to jest nałożona ta duża podkładka.
RE: s 301d
Dobrze to opisałeś ty tylko dociągasz nakrętkę na podkładce i zaklepujesz w nowym miejscu i od wszystko.
RE: s 301d
Czyli bez zdjęcia pokrywy rozrządu się nie obejdzie?
RE: s 301d
Musisz zdemontować pokrywę inaczej nie zaklepiesz podkładki.
RE: s 301d
No nic trzeba będzie rozebrać. A czy listwa popychacza pompy nie przeszkadza w zdjęciu pokrywy rozrządu bo przecież wystaje do góry?
RE: s 301d
Na listwie pompy masz taki mały bolczyk który wchodzi do widełek i wyciągasz go.(Uważaj nie złam sobie widełek _
Podczas odciągania pokrywy jeszcze będzie cię trzymać sprężyna którą odbezpieczasz na rozginanej zawleczce i pokrywa jest twoja.
Podczas odciągania pokrywy jeszcze będzie cię trzymać sprężyna którą odbezpieczasz na rozginanej zawleczce i pokrywa jest twoja.
RE: s 301d
No wiem że trzeba wyciągnąć ten bolczyk ale chodziło mi o to czy listwa swobodnie przejdzie przez otwór w pokrywie.
RE: s 301d
Ta listwa odejdzie ci razem z pokrywą rozrządu.
RE: s 301d
Ok rozumiem i bardzo dziękuję za cenne zady. Myślę że sobie z tym poradzę.A jak zmierzyć wysokość komory spalania??
RE: s 301d
Plastelina na tłok suwmiarka i jedziesz skręcasz głowice obracasz żeby tłok odgniutł plasteline zdjemujesz głowice mierzysz aż do skutku 
