problem z odpaleniem s301d

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4855
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Silnik w dobrym (dobrym nie ideał) stanie, a za taki mogę uważać ten który miałem odpalał przy dużym mrozie wspomagany "strzykawką" oleju.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lukasz99i
Posty: 4
Rejestracja: 23 paź 2013, 18:16

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: lukasz99i »

Dziękuje za pomoc*rofl* ja to go jeszcze raz rozbiorę i sprawdzę komorę spalania być może jest za duża i dlatego nie pali. Mam drugi taki silnik w ciągniku i pali nawet na mrozach i jemu też by się przydał remont bo przez wydech rzuca olejem*no*
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Mam drugi taki silnik w ciągniku i pali nawet na mrozach i jemu też by się przydał remont bo przez wydech rzuca olejem
Sprawdź mu rurkę odpowietrzającą zabudowaną na głowicy,to jest taka rureczka między zaworami i na końcu jest zgnieciona.
djhavay
Posty: 118
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:53

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: djhavay »

Koledzy dołączę się do tematu,potrzebuje zakupić właśnie tą strzykawkę do oleju ,wkręcaną do głowicy, miałem taką ,ale przy remoncie głowicy urwałem ją przy zakręcaniu i teraz mam zwykłą śrubkę, a przydałoby się to do zimowych zapłonów. Dawniej używałem samostartu,ale teraz silnik mam po kapitalnym remoncie i nie chce go już na początku katować. Jeśliby ktoś miał takie coś to proszę o kontakt bo w andorii ani w żadnym sklepie już tego nie dostanie.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Zleć to najbliższemu w okolicy tokarzowi nie weźmie dużo.
Później podam Ci wymiary.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Ja narazie nie mysle o zamianie mojego traktorka s7 musze się nacieszyć duzo pracy włożyłem w niego a teraz szykuje sie do zimy buduje pług do odśnieżania a ty oman7 sprzedałeś swój silnik?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

O który silnik Ci chodzi?
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

s301d?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Nie sprzedałem i nie jest na sprzedaż.
lukasz99i
Posty: 4
Rejestracja: 23 paź 2013, 18:16

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: lukasz99i »

Witam
Zrobiłem w końcu ten mój silnik choć siedziałem długo przy nim i miałem go już na złom oddać*no*
Zmieniłem cylinder na lepszy niż był i pompę gość mi źle złożył ale już pracuje teraz tylko dopasować do ramy i jeździć :p
Pozdrawiam
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Witam.panowie mam takie pytanko w moim traktorku s301d silnik ma falujące obroty co nalezało by zrobic by silnik pracował na jednych obrotach??I jeszcze jedno w którym punkcie PT2000 czy GMP powinno nastapić drgnięcie paliwa??
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4855
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Najpierw sprawdź czy nie masz nadmiernego luzu na listwie która współpracuje z pompą wtryskową.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Myslę ze zmieniłem kąt wtrysku ponieważ wyciągałem palec popychacza i regulowałem sruba dla tego pytam w którum punkcie powinno nastąpić drgnięcie paliwa??By sprawdzić kąt.A jeżeli listwa ma zbyt duże luzy jak to usunąc??
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Drgnięcie paliwa powinno nastąpić w punkcie PT2000.
Pod małą okrągłą pokrywką (na pokrywie rozrządu) jest śruba na płaski śrubokręt i tam regulujesz dawkę paliwa podawaną przez sekcję tłoczącą ustawiasz to tak długo aż "falowanie"na wolnych obrotach ustanie przy okazji ustawiasz dawkę paliwa.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Dziekuje!Najpierw zagladne pod pokrywe rozrządu pokrece tą śruba zobaczymu jaki efekt bedzie(Ogladałem twój filmik).Jeżeli nieda to efektu sprawdze kat wtrysku to tez moze byc przyczyną falowania obrotow.Ale jeszcze zapytam-Np jezeli kręcąc kołem drgnięcie nastąpi przed PT2000 to wtrysk jes za wczesny więc należy śrubę z kontrą wkręcić??By PT2000 pokryło się ze znakiem na bloku silnika.A jezeli wtrysk jest za puzny śrubę należy wykręcić?? by PT2000 się pokryło ze znakie na bloku silnika.Z góry jeszcze raz dzieki.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Kąt wtrysku nie ma wpływu na "falowanie"
To zależy ile przed PT200 drgnie paliwo.Ustawiaj tak kąt wtrysku że drgnięcie ma nastąpić dokładnie w punkcie PT2000
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Przeczytaj wczesniejsz moja wiadomosc a z tym wkrecaniem lub wykręcaniem jak jest?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Jak wkręcasz śrubę na palcu popychacza to opóźniasz wtrysk.
Jak wykręcasz to przyspieszasz wtrysk.
Miłej zabawy.*tup*
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Witam.Koledzy z takim poradzeniem do was mianowicie mam zamier zrobić sobie przyczepkę jedno-osiową do mojego s301d.A pytanie mam takie gdzie umiescic sobie oś na środku ramy? +dyszel i będzie wystarczający nacisk na tylne koła traktorka.Lub cofnąc oś do tyłu ramy by był większy nacisk na koła?(NO TEŻ PRAWDA ODPALANIE A PRZYCZEPKA NIC WSPÓLNEGO)racja bolszewik.

A co to ma do odpalania ?
Napisz swoje pytanie w odpowiednim temacie.




Witam.Jak wiecie atakują nas mrozy stąd też ma pytanie-dziś odsnieżałem moim s301d problem był taki że aż mnie ręka zabolała od kręcenia korbą zapalił za 12 razem.A moje pytanie co można by zrobić by łatwiej palił?Czy słyszałem wlej trochę denaturatu do baku co o tym myślićie?A wasze propozycje z łatwiejszym odpalaniem??z gory dzięki pozdr pawlo.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4855
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Ja miałem zawsze dobre paliwo. Przed odpaleniem gdy był duży mróz na pół godziny przykręcałem drutem farelką przy cylindrze (akurat pasowała wymiarem). Kręciłem kilka razy korbą przy podniesionym odprężniku i wciśniętej pompie paliwa żeby rozbełtać olej. Lałem olej do strzykawki i kręcenie ile sił. Zwykle ze trzy próby były.

Wcześniej zamiast farelki stawiałem puszkę z ropą i podpalałem pod silnikiem, ale farelka lepsza. Po pierwsze nie trzeba stać i pilnować, po drugie silnik nie okopcony po trzecie ropa droga.

Na początku był czas że nie miałem strzykawki oleju. Wtedy zapalaliśmy silnik przy pomocy knota. Drut ze szmatką umoczoną w oleju i podpaloną. Kłopotliwe, smrodliwe, niebezpieczne (dla silnika i otoczenia - garaż był koło stodoły), czasochłonne i zupełnie bez sensu jak jest strzykawka.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ