Class Europa

Wszystko o starych maszynach żniwnych ...
DoTu
Posty: 3
Rejestracja: 07 kwie 2013, 10:50

Class Europa

Post autor: DoTu »

http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3086910702

http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 86910702_4

Używa/używał ktoś takiego kombajnu, z takim silnikiem? Co to w ogóle za silnik?

Zastanawiam się nad kupnem tego właśnie egzemplarza kombajnu.
Nie wiem co to za silnik, jak z częściami do niego itp.

Proszę o opinie na temat tego kombajnu, czy warto go kupić i za ile :)
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Class Europa

Post autor: Ursus »

Kolego, założyłeś już jeden temat o tym - nie rób bałaganu na forum od samego początku ;)

Nad rozrusznikiem masz jakieś odlane logo, chyba, że to tylko datownik odlewu.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
svecla
Posty: 206
Rejestracja: 06 lip 2011, 23:20

RE: Class Europa

Post autor: svecla »

silnik perkinsa 4 - 42 km jak dobrze pamiętem (w columbusie był 34 km), heder 2,1
Bardzo dobre kombajny, sam mam właśnie mniejszego bliźniaka columbusa.

Silnik jeśli w dobrym stanie to bezawaryjny, spalanie około 6l/godz. Jeśli silnik zmęczony to można bez problemu wymienić na każdy inny o podobnej mocy, np. u mnie jest silnik majora (3011) - spalanie około 5l/godz.

Jeżeli kombajn jest sprawny, to zboża nie puszcza w pole, gorzej z czyszczeniem, ale lepiej mieć gorzej wyczyszczone, ale nie mieć zboża w polu posianego za kombajnem.

Jeżeli maszyna ma chodzić na małym areale, a egzemplarz jest sprawny, to można śmiało polecić, niezależność jest warta b. dużo, a np. u mnie kombajn się zwrócił w 1 roku.

Przy zakupie dobrze jest posprawdzać: przyśpieszacz, koła napędowe i łańcuch napędu motowidła, cepy, wytrząsacze (panewki).

Części praktycznie wszystkie dostępne, ale dość drogie (właściwie to niedrogie, tylko części lubią mieć wartość np 1/3 wartości maszyny).

Tego typu kombajny chodzą po około 4-6 tyś. zł, choć bywa różnie, ja columbusa kupiłem poniżej 2000*yes*
Awatar użytkownika
claas
Posty: 569
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:44

RE: Class Europa

Post autor: claas »

Również polecam, bo mam columbusa :p Silnik przy Europie jest bardzo oszczędny, części do silnika nie są problemem. Często spotykałem uszczelki oraz pierścienie szukając innych części. Jest też łatwo zaadaptować inny silnik. Mój zboże trochę gubi na wysiewaczu pod młocarnią od strony kierowcy, ale planujemy zrobić remont wytrząsacza, bo się na koniec żniw zerwał.
Cały kombajn jest łatwy w naprawie.
Ta Europa to widać starszy typ.
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Class Europa

Post autor: Wicher »

Taki sprzęt się szybko odrobi... jak masz do koszenia u siebie z 5 hektarów to w sezon odbijesz.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: Class Europa

Post autor: GMalec »

ja tez posiadam claas-a columbusa z 66r swietny kombajn kupiłem go 2 lata temu za 2500zl i w pierwsze zniwa zarobiłem około 5000zł zero awari czesci dostepne polecam!!!
DoTu
Posty: 3
Rejestracja: 07 kwie 2013, 10:50

RE: Class Europa

Post autor: DoTu »

Czy ten silnik na zdjęciu to na pewno jest Perkins 4? Właściciel twierdzi że to jest silnik Forda, ale nie jest pewny, bo po prostu kupił Europe z nim. Na pewno silnik ten posiada dekompresator (ma taką dźwignię, od dekompresji), i nie znalazłem w google żadnego Perkinsa choć troszkę podobnego do niego :/
Awatar użytkownika
claas
Posty: 569
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:44

RE: Class Europa

Post autor: claas »

Jednak masz rację i ten silnik Fordsonowy
http://img79.imageshack.us/img79/91/engine1xg.jpg
bardzo podobny typ, jednak identycznego znaleźć nie mogłem. Ale silnikiem się nie przejmuj. ten padnie to zamienisz na łatwiej dostępny :p
DoTu
Posty: 3
Rejestracja: 07 kwie 2013, 10:50

RE: Class Europa

Post autor: DoTu »

Dziękuję za wszystkie rady, spróbuje mocno zbić cenę, i kupię ten kombajn.

Jak by ktoś miał chęć coś mi doradzić odnośnie jego użytkowania itp. to bardzo będę wdzięczny :)

A może ktoś ma książkę serwisową, lub coś takiego?

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ