rs09 problem
rs09 problem
witam koledzy mam problem zrobiłem remat kapitalny rs-ka cisnienie ok wtryski ok pompa ok krece dymi na ciemno z obu cylindrów ale nie odpala co moze byc nie tak? jaki ma byc odstep tłoka od głowicy ile podkładek pod tuleje?
RE: rs09 problem
Jak świece nie działają to nie odpalisz za nic w świecie, ten silnik musi mieć grzanie na świecach.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: rs09 problem
to jest silnik 2kvd8svl nie moge go odpalic
3 dni go odpalam i kicha dymi ale nie łapie *rolleyes*
3 dni go odpalam i kicha dymi ale nie łapie *rolleyes*
RE: rs09 problem
Nie zgodze się z kolegi stwierdzeniem. W moim RS'ie nigdy nie było sprawnych świec (na dobrą sprawę to wogóle ich nie ma)i odpalał bez najmniejszych problemów, w największe mrozy nawet (mocny akumulator i troche krecenia). Również po wymianie pompy wtryskowej, odpalił bez problemu, bez jakiegokolwiek jej ustawiania. Tyle z moicj obserwacjiWicher napisał/a:
Jak świece nie działają to nie odpalisz za nic w świecie, ten silnik musi mieć grzanie na świecach.
RE: rs09 problem
Ja osobiście nie mam RSa, ale jest to informacja od mojego ojca. I dokładnie taka sama sytuacja, silnik też po kapitalnym.
Silnik po remoncie kapitalnym nie zachowuje się tak jak ten w pracy, występują trudności z rozruchem i dlatego tak ważne jest każde jego ułatwienie.
Silnik po remoncie kapitalnym nie zachowuje się tak jak ten w pracy, występują trudności z rozruchem i dlatego tak ważne jest każde jego ułatwienie.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: rs09 problem
Silnik po remoncie kapitalnym nie zachowuje się tak jak ten w pracy, występują trudności z rozruchem i dlatego tak ważne jest każde jego ułatwienie.[/quote]
Dokładnie tak, dlatego tak istotne jest przywrócenie wszelkich ustawień fabrycznych silnika (zakładając że żeczywiscie silnik w całości został wyremontowany), tj pompy, wtrysków, zaworów, itp, tak przynajmniej mój zmysł inzynierski mi podpowiada a i skromne doswiadczenie mówi.
Dokładnie tak, dlatego tak istotne jest przywrócenie wszelkich ustawień fabrycznych silnika (zakładając że żeczywiscie silnik w całości został wyremontowany), tj pompy, wtrysków, zaworów, itp, tak przynajmniej mój zmysł inzynierski mi podpowiada a i skromne doswiadczenie mówi.
RE: rs09 problem
koledzy pompa wtryskowa po remacie wtryski głowice nowe wszystko ok ale nie odpala jest to silnik 2kvd 9svl ile ma miec podkładek pod cylindrami?
RE: rs09 problem
Cześć spróbuj psyknąć plaka do tapicerki do filtra powietrza lub troszke samostartu,ja psykałem plaka gdy odpalałem go w zimie i zawsze pomagało przy rozruchu
RE: rs09 problem
Spróbuj na "knota", najprostszy sposób . Do chwili ułożenia się pierścieni może występować zmniejszona kompresja na cylindrach i zwiększone opory tarcia a wtedy bardzo dużą rolę odgrywa stan rozrusznika i ew akumulatora, dlatego ważna jest ich sprawność. Spróbuj też rozbujać go najpierw na odprężniku.
RE: rs09 problem
Piszesz że remontowałeś pompę wtryskową.Czy ustawiłeś poczatek tłoczenia w odpowiednim miejscu?Ustawia się podkładkami pod pompą wtryskową
zakładam że sekcje złożone prawidłowo
głowica remontowana tak że zawory dotarte i nie ma czego tam szukać
Rozrząd jest na tyle prosty że tam nie ma czego pomięszać
zakładam że sekcje złożone prawidłowo
głowica remontowana tak że zawory dotarte i nie ma czego tam szukać
Rozrząd jest na tyle prosty że tam nie ma czego pomięszać
RE: rs09 problem
rozrzad ustawiony a jak ustawic poczatek tłoczenia? głowice z zaworami nowe sa
RE: rs09 problem
Na korpusie powinien być nabity wymiar wzniosu pompy.I można według tego dobrać podkładki pod pompę
Ja ustawiam tak:
1-dokładne odpowietrzenie układu
2-Zakładam adapter na wyjście z pompy .To jest bardzo cienka rurka szklana
3-kręcac ręcznie wałem (powoli)obserwuje kiedy w rurce ruszy poziom paliwa
4-odczytać na kole zamachowym wartość wyprzedzenia.Powinny być wybite znali.
Nie pamiętam jak z odnośnikiem do znaków.
Niestety więcej nie pomogę.Koło soboty będę w kraju to poszukam jakichś danych
Ja ustawiam tak:
1-dokładne odpowietrzenie układu
2-Zakładam adapter na wyjście z pompy .To jest bardzo cienka rurka szklana
3-kręcac ręcznie wałem (powoli)obserwuje kiedy w rurce ruszy poziom paliwa
4-odczytać na kole zamachowym wartość wyprzedzenia.Powinny być wybite znali.
Nie pamiętam jak z odnośnikiem do znaków.
Niestety więcej nie pomogę.Koło soboty będę w kraju to poszukam jakichś danych