Wał 2ca90
Wał 2ca90
Cześc, mam taki problem z moim 2ca90, ponieważ w trakcie jazdy chwyciło mi wał korbowy, po rozebraniu okazało się że ten stojak co trzyma panewki był obluzowany, nie wiem czy wał jest prosty *hmm* Mam pytanie czy wie ktoś jak ściągnąc koło zębate, środkowe które siedzi na wale??
RE: Wał 2ca90
Jeżeli zakleszczyło Ci wał podczas jazdy to jest skrzywiony.Jedynym sposobem żeby stwierdzić w jakim stopniu jest skrzywiony to musisz wrzucić wał na tokarkę i zmierzyć jego skrzywienie za pomocą czujnika mierzącego wychył w miejscu gdzie wał był podtrzymywany przez ten "stojak"
Dopiero po zmierzeniu tego skrzywienia wału można coś powiedzieć.
Koło zębate regulatora obrotów ściągasz za pomocą tych dwóch śrub które tam masz wkręcone albo ściągaczem.*tup*
Dopiero po zmierzeniu tego skrzywienia wału można coś powiedzieć.
Koło zębate regulatora obrotów ściągasz za pomocą tych dwóch śrub które tam masz wkręcone albo ściągaczem.*tup*
RE: Wał 2ca90
Ten silnik chodził dobre 20 lat u mnie w gospodarstwie praktycznie bez problemowo, szkoda że ma taką poważną awarie*bye* A z tym kołem zębatym to właśnie tata wkręcił te śrubki i tak chciał ściągnąc ale sie obawiał że może coś pęknąc bo to odlew.
RE: Wał 2ca90
Mam pytanie czy ktoś coś kiedyś robił przy tym silniku?
Pytam bo na śrubach "stojaka" podtrzymującego wał powinna być blaszka która jest zagięta na łbach od śrub żeby się samo czynnie nie odkręcały.
Czy miałeś taką blaszkę?
Co do koła zębatego dociągasz śrubki do pewnego oporu "klupniesz"lekko młotkiem w koło i koło powinno zejść bez większych problemów.
Pytam bo na śrubach "stojaka" podtrzymującego wał powinna być blaszka która jest zagięta na łbach od śrub żeby się samo czynnie nie odkręcały.
Czy miałeś taką blaszkę?
Co do koła zębatego dociągasz śrubki do pewnego oporu "klupniesz"lekko młotkiem w koło i koło powinno zejść bez większych problemów.
RE: Wał 2ca90
Przy silniku nie było nigdy nic robione, po za drobnymi naprawami, pierścienie i wtryskiwacze. Na tym stojaku było zabezpieczenie drutem i tak musiało byc w oryginale bo nie było nigdy nic ściągane. A koło zębate było już próbowane ściągac sposobem którym napisałeś ale za nic nie chce zejśc.
RE: Wał 2ca90
Śruby były zabezpieczone tym drutem czyli były przewiercone łby i przez te dziury był przeciągnięty drut?
Co do koła zębatego wyciągnij wałek rozrządu i zdemontuj pompę olejową i zastosuj ściągacz.
Co do koła zębatego wyciągnij wałek rozrządu i zdemontuj pompę olejową i zastosuj ściągacz.
RE: Wał 2ca90
Łby mają dziury i drut był przewlecony przez nie. Jest taka sytuacja że wał się kręci normalnie lekko, jak zakręciłem podparcie na środku to ciężko, ale jak podparcie obrócilem o 180 stopni i zakręciłem to wał się kręci lekko, więc może uda się uratowac, zobaczymy:)
RE: Wał 2ca90
Jeżeli było zabezpieczone to dziwne że się poluzowało.
Ale różne są przypadki.Jeżeli założyłeś panewki i wał pasował jako tako to jest szansa go uratować jeżeli tylko chcesz?
Skontaktuj się z tym Panem coś Ci doradzi.
On ma warsztat w Inwałdzie,czyli nie daleko od Ciebie.
http://www.diesel-mot.pl/park.php
Ale różne są przypadki.Jeżeli założyłeś panewki i wał pasował jako tako to jest szansa go uratować jeżeli tylko chcesz?
Skontaktuj się z tym Panem coś Ci doradzi.
On ma warsztat w Inwałdzie,czyli nie daleko od Ciebie.
http://www.diesel-mot.pl/park.php
RE: Wał 2ca90
Silnik już poskładany, jak na razie chodzi i nic mu się nie dzieje:)
RE: Wał 2ca90
Zapytam tak?
Podtrzymkę środkową zakręciłeś tak aby wał kręcił się lekko ale skąd masz pewność że panewka jest nie zagnieciona lub w jakimś stopniu uszkodzona.
Na razie silnik pracuje ale jeśli został jakiś minimalny zadzior lub panewki są za ciasne to będą sie grzały a jeżeli będzie za luźna to pompa olejowa nie utrzyma prawidłowego ciśnienia oleju i też się zatrze nie tylko środkowa ale i główne na wale.
Sprawdzałeś czy też ta panewka nie jest jajowata?
Podtrzymkę środkową zakręciłeś tak aby wał kręcił się lekko ale skąd masz pewność że panewka jest nie zagnieciona lub w jakimś stopniu uszkodzona.
Na razie silnik pracuje ale jeśli został jakiś minimalny zadzior lub panewki są za ciasne to będą sie grzały a jeżeli będzie za luźna to pompa olejowa nie utrzyma prawidłowego ciśnienia oleju i też się zatrze nie tylko środkowa ale i główne na wale.
Sprawdzałeś czy też ta panewka nie jest jajowata?