Zgadza się. Chodzi mi o to że luz zaworów ustala się tylko w GZP tłoka.Jeżeli nie ruszałeś pompy wtryskowej to wykorzystaj ją do ustawienia luzu zaworów. Odkręć od niej przewód wysokiego ciśnienia który idzie do cylindra na którym chcesz ustawić luz zaworów.Obracając wolno wałem korbowym obserwuj króciec wystający z pompy z którego odkręciłeś przewód. Gdy paliwo w przewodzie drgnie to w tym ustawieniu wału ustawiaj zawory.Tłok jest wtedy w GZP.
Jeżeli pod cylindrem nie było podkładek ( w miejscu gdzie cylinder wchodzi do korpusu) to nic nie zmienisz bo każde dodanie podkładki będzie podnosić cylinder czyli zwiększać komorę spalania.A gdyby były , tylko nie zauważyłeś to ujmuj podkładki ale tylko do momentu gdy tłok zrówna się z cylindrem, bo jak zacznie wystawać nad cylinder to będzie uderzał o głowicę i nieszczęście gotowe.Jak masz zdjętą głowicę to zobacz czy tłok w najwyższym położeniu równa się z płaszczyzną cylindra.Cylinder wciśnięty do końca.
brak kompresji w cylindrze
RE: brak kompresji w cylindrze
Tak ustawiasz odleglosc tloka od plaszczyzny glowicy ktora ma wynosic 0,35 do 0,40 dajesz podkladki pod cyinder miedzy blok a cylinder
RE: brak kompresji w cylindrze
Jak miałem 3 podkładki ,ale założyłem tylko jedną delikatnie przekręciłem wałem nic nie blokowało więc tak zostawiłem ,ale nie mierzyłem tej odległości tłoka od płaszczyzny głowicy. Pytanie jak ją zmierzyć ?
A tak już wiem przepraszam nie doczytałem dokładnie, mierzymy odległość denka tłoka do końca płaszczyzny cylindra.
A tak już wiem przepraszam nie doczytałem dokładnie, mierzymy odległość denka tłoka do końca płaszczyzny cylindra.
RE: brak kompresji w cylindrze
a pierscienie jakie załozyłes? nowe? a moze zle ci szlif cylindra zrobili (dopasowali) no któros z tych rzeczy
RE: brak kompresji w cylindrze
Szlif zrobiony w profesjonalnej firmie . Sprawdziłem na miejscu włożyłem nowy pierścień ninimalny luz na zamku spasowany idealnie. Pierścienie na tłoku założone prawidłowo nowe.Dlatego już kużwa nie wie co może być. Ale sprawdzę jeszcze tę odłegłość tłoka od płaszczyzny cylindra o której pisałeś.
RE: brak kompresji w cylindrze
sprawdz jak to jest dobrze ustawione to musi dygac apropo a msz instrukcje do rs-a katalog?
RE: brak kompresji w cylindrze
Mam tylko instrukcje obsługi ,ale bardzo słabe stare ksero.
RE: brak kompresji w cylindrze
a masz na zbyciu jakies czesci do rs-a?
hej tu jest zdjecie z katalogu rs09 i jest pokazana uszczelka głowicy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d1 ... d9335.html
hej tu jest zdjecie z katalogu rs09 i jest pokazana uszczelka głowicy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d1 ... d9335.html