C-4011 mały remont
C-4011 mały remont
Witam,
po sprzedaży mojego Hanomaga R19 który przeszedł u mnie po 60 latach na emeryturę, kupiłem w piątek 31.01.2014 Ursusa C-4011. Pod koniec tygodnia ma mi on zostać przywieziony do domu i zabieram się za poprawki jakie należy wykonać aby był w dobrym stanie. Liczę na Waszą pomoc w tym temacie, gdyż pierwszy raz mam do czynienia z Ursusem Hanomag to konstrukcja powojenna z mechanicznymi hamulcami, bez zwolnic, pneumatyki i innych bajerów przez co naprawiało się go łatwo.
Ten ciągnik kupiłem tak na prawdę na wypad po węgiel w jesieni czy do lasu, ew. jakieś drobne prace przy domu.
Oto kilka zdjęć:
Jak widać traktor ma zamontowany orbitrol, manewrowanie to bajka, między innymi dlatego go kupiłem. Silnik po remoncie, ciśnienie oleju 5 atm, tylny most ani zwolnice praktycznie nie wyją. Przednia oś miękka w dobrym stanie, na -15st, zimny bez kopciucha ani wrzątku w bloku odpalił bez żadnych problemów na 70Ah akumulatorze praktycznie w kilka sekund, nie kopci, tylko przy dodaniu gazu. Zapłaciłem za niego 6000zł łącznie z transportem do mnie (500km w dwie strony).
Do zrobienia:
- hamulce nożne i ręczny (na chwilę obecną ich brak),
- nowa instalacja elektryczna,
- doprowadzenie cięgieł gazu do porządku (rozregulowane, po puszczeniu pedału gaśnie),
- brak manetki gazu ręcznego,
- brak wspornika tablicy rozdzielczej oraz zegarów,
- kabina do wywalenia,
- zakup akumulatorów,
- wymiana filtrów i olejów,
- kosmetyka koloru, blach i opon
Mam nadzieję, że będę otrzymywał odpowiedzi na moje pytania dotyczące tych prac w tym temacie. Za wszystkie będę bardzo wdzięczny.
Na początek mam pytanie o hamulce, mianowicie jak zacząć ich diagnostykę żeby doprowadzić je do idealnego stanu? Co sprawdzić i co wymienić? Myślę o: pompie, cylinderkach i szczękach oraz pewnie linka i taśma z okładziną, nie wiem czy nie trzeba będzie wymienić również dźwigni. Jest to oryginalna instalacja z C-4011 więc koło siedzenia jest rozdzielacz, który jak zauważyłem działa tylko w prawo oraz pionowo do góry, czy da się coś z tym zrobić (jakaś regeneracja czy coś w tym stylu)? Na wymianę systemu na C-360 mnie na razie nie stać, bo to koszt rzędu 500zł. Prawda jest taka, że i tak zawsze hamuje na obydwa koła więc chodzi tylko o to żeby to działało Na razie jeszcze nie mam traktora u siebie więc nic nie sprawdzę, ale chcę już przygotować jakąś teorię, żeby potem zabrać się do pracy.
Pytając o części do C-4011 w sklepie u nas w okolicy gość patrzył na mnie jak na debila i mówił, że to już w butach umarło i że ma ponad pół wieku. Miałem mu za to ochotę zafundować "umarnięcie w butach" ale znam handlarzy i wiem, że jak on czegoś nie ma u siebie, albo czegoś nie wie to to od razu złom i zabytek i tak dalej...
Drugie pytanie, to czy pod kolumnę na orbitrol da się założyć manetkę gazu ręcznego od C-4011 na linkę tak jak było oryginalnie? Jak to wygląda i co powinienem spróbować wyszarpać z jakiegoś trupa żeby mieć oryginalną manetkę? Czy ją montuje się na kolumnie na jakiś zacisk? Czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? A może pasuje jakaś inna manetka od innego ciągnika? Jest tam wsadzona manetka od C-360 ale jest zupełnie luźna i nie podłączona, po za tym jeżdżąc C-360 3p od kumpla wiem, że ta manetka lubi upuszczać z gazu pod wpływem drgań więc takiej nie chcę.
Czekam na jakieś pomysły i podpowiedzi. Pozdrawiam!
po sprzedaży mojego Hanomaga R19 który przeszedł u mnie po 60 latach na emeryturę, kupiłem w piątek 31.01.2014 Ursusa C-4011. Pod koniec tygodnia ma mi on zostać przywieziony do domu i zabieram się za poprawki jakie należy wykonać aby był w dobrym stanie. Liczę na Waszą pomoc w tym temacie, gdyż pierwszy raz mam do czynienia z Ursusem Hanomag to konstrukcja powojenna z mechanicznymi hamulcami, bez zwolnic, pneumatyki i innych bajerów przez co naprawiało się go łatwo.
Ten ciągnik kupiłem tak na prawdę na wypad po węgiel w jesieni czy do lasu, ew. jakieś drobne prace przy domu.
Oto kilka zdjęć:
Jak widać traktor ma zamontowany orbitrol, manewrowanie to bajka, między innymi dlatego go kupiłem. Silnik po remoncie, ciśnienie oleju 5 atm, tylny most ani zwolnice praktycznie nie wyją. Przednia oś miękka w dobrym stanie, na -15st, zimny bez kopciucha ani wrzątku w bloku odpalił bez żadnych problemów na 70Ah akumulatorze praktycznie w kilka sekund, nie kopci, tylko przy dodaniu gazu. Zapłaciłem za niego 6000zł łącznie z transportem do mnie (500km w dwie strony).
Do zrobienia:
- hamulce nożne i ręczny (na chwilę obecną ich brak),
- nowa instalacja elektryczna,
- doprowadzenie cięgieł gazu do porządku (rozregulowane, po puszczeniu pedału gaśnie),
- brak manetki gazu ręcznego,
- brak wspornika tablicy rozdzielczej oraz zegarów,
- kabina do wywalenia,
- zakup akumulatorów,
- wymiana filtrów i olejów,
- kosmetyka koloru, blach i opon
Mam nadzieję, że będę otrzymywał odpowiedzi na moje pytania dotyczące tych prac w tym temacie. Za wszystkie będę bardzo wdzięczny.
Na początek mam pytanie o hamulce, mianowicie jak zacząć ich diagnostykę żeby doprowadzić je do idealnego stanu? Co sprawdzić i co wymienić? Myślę o: pompie, cylinderkach i szczękach oraz pewnie linka i taśma z okładziną, nie wiem czy nie trzeba będzie wymienić również dźwigni. Jest to oryginalna instalacja z C-4011 więc koło siedzenia jest rozdzielacz, który jak zauważyłem działa tylko w prawo oraz pionowo do góry, czy da się coś z tym zrobić (jakaś regeneracja czy coś w tym stylu)? Na wymianę systemu na C-360 mnie na razie nie stać, bo to koszt rzędu 500zł. Prawda jest taka, że i tak zawsze hamuje na obydwa koła więc chodzi tylko o to żeby to działało Na razie jeszcze nie mam traktora u siebie więc nic nie sprawdzę, ale chcę już przygotować jakąś teorię, żeby potem zabrać się do pracy.
Pytając o części do C-4011 w sklepie u nas w okolicy gość patrzył na mnie jak na debila i mówił, że to już w butach umarło i że ma ponad pół wieku. Miałem mu za to ochotę zafundować "umarnięcie w butach" ale znam handlarzy i wiem, że jak on czegoś nie ma u siebie, albo czegoś nie wie to to od razu złom i zabytek i tak dalej...
Drugie pytanie, to czy pod kolumnę na orbitrol da się założyć manetkę gazu ręcznego od C-4011 na linkę tak jak było oryginalnie? Jak to wygląda i co powinienem spróbować wyszarpać z jakiegoś trupa żeby mieć oryginalną manetkę? Czy ją montuje się na kolumnie na jakiś zacisk? Czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? A może pasuje jakaś inna manetka od innego ciągnika? Jest tam wsadzona manetka od C-360 ale jest zupełnie luźna i nie podłączona, po za tym jeżdżąc C-360 3p od kumpla wiem, że ta manetka lubi upuszczać z gazu pod wpływem drgań więc takiej nie chcę.
Czekam na jakieś pomysły i podpowiedzi. Pozdrawiam!
RE: C-4011 mały remont
Gratuluję nabytku On czasem nie jest z Wieruszowa? Niech służy! Chyba widziałem go na tablicy albo allegro
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: C-4011 mały remont
Zacznę od tego gazu ręcznego.
Jak koluna od orbitrola stoi tak jak powinno być w C-4011 to trzeba zdemontować osłonę wałka orbitrola i jeżeli się da to stoczyć rurę pod wymiar oryginalny jak w C-4011 pod dźwignię gazu ręcznego.Dźwignia gazu ręcznego to nie to samo co C-355/360 i wspomniany przez Ciebie C-360-3P.Za to to samo co Zetor 2011/3011/4011 i polskie C-350.Jak bardzo byś chciał to mogę Ci taka dźwignię podarować.
Następnie...wspornik deski rozdzielczej to nie to samo co C-355/360/360-3P.Jak ma być oryginał to proponuję przeszukać ogłoszenia sprzedających Zetory z Zachodu na części.
Dalej...temat hamulców...szczęki,bębny,taśmy ręcznego,cylinderki,pompa hamulcowa krótka to wszystko to samo co C-360...bębny starego typu C-360/360-3P.Przewody hamulcowe do kupienia do C-4011 bez problemu,wszystkie uszczelniacze,oringi bez problemu dostępne...Linka z dźwignią ręcznego do kupienia u mnie,używka ale w stanie idealnym i linka nowa ze starych zapasów plus druga gratis.
Już jednemu koledze tłumaczyłem,że jak pójdzie do sklepu i powie że potrzebuje częsci do Majorka albo do C-4011 to sprzedawca wywali gały i będzie swoje głodne kawałki wżeniał...Katalog części z instrukcją obsługi mogę sprzedać bo mam kilka sztuk i do tego kupuje się dobry katalog do C-360 i porównuje numery.Polecam się na przyszłość i pozdrawiam.
Jak koluna od orbitrola stoi tak jak powinno być w C-4011 to trzeba zdemontować osłonę wałka orbitrola i jeżeli się da to stoczyć rurę pod wymiar oryginalny jak w C-4011 pod dźwignię gazu ręcznego.Dźwignia gazu ręcznego to nie to samo co C-355/360 i wspomniany przez Ciebie C-360-3P.Za to to samo co Zetor 2011/3011/4011 i polskie C-350.Jak bardzo byś chciał to mogę Ci taka dźwignię podarować.
Następnie...wspornik deski rozdzielczej to nie to samo co C-355/360/360-3P.Jak ma być oryginał to proponuję przeszukać ogłoszenia sprzedających Zetory z Zachodu na części.
Dalej...temat hamulców...szczęki,bębny,taśmy ręcznego,cylinderki,pompa hamulcowa krótka to wszystko to samo co C-360...bębny starego typu C-360/360-3P.Przewody hamulcowe do kupienia do C-4011 bez problemu,wszystkie uszczelniacze,oringi bez problemu dostępne...Linka z dźwignią ręcznego do kupienia u mnie,używka ale w stanie idealnym i linka nowa ze starych zapasów plus druga gratis.
Już jednemu koledze tłumaczyłem,że jak pójdzie do sklepu i powie że potrzebuje częsci do Majorka albo do C-4011 to sprzedawca wywali gały i będzie swoje głodne kawałki wżeniał...Katalog części z instrukcją obsługi mogę sprzedać bo mam kilka sztuk i do tego kupuje się dobry katalog do C-360 i porównuje numery.Polecam się na przyszłość i pozdrawiam.
RE: C-4011 mały remont
Sławek "ojcem chrzestnym" każdego traktora z RT
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: C-4011 mały remont
Nie ale blisko Kupiłem go niedaleko Pajęczna
chrapek3011, kolego powiedz czy tą manetkę od gazu masz wraz z linką? Jeżeli tak to daj znać na PW ile sobie za nią życzysz?
Wspornik deski to jeszcze się własnie zastanawiam czy dać oryginalny z C-4011 + dodać mu amperomierz i manometr powietrza, czy wstawić mu deskę z C-360 z wielowskaźnikiem od C-328 (tym białym).
Napisz mi też cenę wspomnianej dźwigni z linkami oraz cenę katalogu części z instrukcją (rozumiem że jest kompletna nie taka jak na instrukcja.pl i ksero czy oryginał) bo myślę że mógłbym zrobić małe zakupy u Ciebie Czekam na PW
chrapek3011, kolego powiedz czy tą manetkę od gazu masz wraz z linką? Jeżeli tak to daj znać na PW ile sobie za nią życzysz?
Wspornik deski to jeszcze się własnie zastanawiam czy dać oryginalny z C-4011 + dodać mu amperomierz i manometr powietrza, czy wstawić mu deskę z C-360 z wielowskaźnikiem od C-328 (tym białym).
Napisz mi też cenę wspomnianej dźwigni z linkami oraz cenę katalogu części z instrukcją (rozumiem że jest kompletna nie taka jak na instrukcja.pl i ksero czy oryginał) bo myślę że mógłbym zrobić małe zakupy u Ciebie Czekam na PW
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: C-4011 mały remont
Tak grubo to jeszcze nie ma...ale te od zetoropochodne znam dobrze.Wicher napisał/a:
Sławek "ojcem chrzestnym" każdego traktora z RT
RE: C-4011 mały remont
Grubo jak grubo, jakaś cząstka od Ciebie w każdym traktorze jest... jak nie w częściach to w pomocy przy składaniu
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: C-4011 mały remont
Więc odpisz proszę na mojego PW bo jestem bardzo ciekawy a zarazem niecierpliwy
RE: C-4011 mały remont
Pajęczno to jeszcze bliżej - Kłobuck
RE: C-4011 mały remont
Przeczytałem temat o Zetorze 2011 Sławka i nabrałem już jakiego takiego pojęcia o konstrukcji hamulców w C-4011 i jedno co mnie przeraża to fakt, że bębny są zlokalizowane w obudowie mostu, a nie tak jak miałem w Hanomagu na końcu osi jak w aucie... Nie mylę się prawda? Trzeba ściągnąć cały ten element ze zwolnicami i pochwą prawda?
Powiedzcie mi co powinienem zamówić do remontu hamulców, bo na razie mam:
- przewód lewy i prawy
- przewód od pompy do rozdzielacza,
- 2x cylinderki Zetor
- pompa krótka Zetor,
- 2x zestaw naprawczy szczęk (chyba do zakuwania),
- 2x sprężyna szczęk hamulcowych.
Czy powinienem jeszcze kupić jakieś uszczelki czy oringi? Jeżeli tak to czy mogę prosić link do jakiegoś sklepu żebym zobaczył jak to wygląda? Bo jeżeli rzeczywiście trzeba będzie rozebrać pół traktora to wolałbym to zrobić raz, a porządnie.
Prosiłbym jeszcze o podanie mi informacji jakie trzeba kupić oringi do tego rozdzielacza nowego typu żeby wszystko zregenerować i żeby śmigało jak powinno. Jak przeczytałem opinię na temat systemu z C-360 to jednak wolę oryginalne rozwiązanie z C-4011
Czy hamulec ręczny hamuje na dwa koła czy tylko na jedno, bo słyszałem że na jedno ale wolę się upewnić
Proszę o wyrozumiałość w kwestii mojego pojęcia o tym za co zamierzam się zabrać, ale jak mną będziecie kierować to myślę, że już za niedługo będę mógł szaleć moim C-4011 po polach.
Tata sprzedał 17 lat temu konia należącego do jego ojca, żeby kupić Hanomaga *yes* to samo zrobiłem teraz ja z jego Hanomagiem i kupiłem C-4011 Dlatego jestem taki narwany...
Powiedzcie mi co powinienem zamówić do remontu hamulców, bo na razie mam:
- przewód lewy i prawy
- przewód od pompy do rozdzielacza,
- 2x cylinderki Zetor
- pompa krótka Zetor,
- 2x zestaw naprawczy szczęk (chyba do zakuwania),
- 2x sprężyna szczęk hamulcowych.
Czy powinienem jeszcze kupić jakieś uszczelki czy oringi? Jeżeli tak to czy mogę prosić link do jakiegoś sklepu żebym zobaczył jak to wygląda? Bo jeżeli rzeczywiście trzeba będzie rozebrać pół traktora to wolałbym to zrobić raz, a porządnie.
Prosiłbym jeszcze o podanie mi informacji jakie trzeba kupić oringi do tego rozdzielacza nowego typu żeby wszystko zregenerować i żeby śmigało jak powinno. Jak przeczytałem opinię na temat systemu z C-360 to jednak wolę oryginalne rozwiązanie z C-4011
Czy hamulec ręczny hamuje na dwa koła czy tylko na jedno, bo słyszałem że na jedno ale wolę się upewnić
Proszę o wyrozumiałość w kwestii mojego pojęcia o tym za co zamierzam się zabrać, ale jak mną będziecie kierować to myślę, że już za niedługo będę mógł szaleć moim C-4011 po polach.
Tata sprzedał 17 lat temu konia należącego do jego ojca, żeby kupić Hanomaga *yes* to samo zrobiłem teraz ja z jego Hanomagiem i kupiłem C-4011 Dlatego jestem taki narwany...
Dokładnie to Dworszowice Pakoszowe Więc nie w tą stronę się kierowałeś. Traktor jeszcze stoi na tablicyPajęczno to jeszcze bliżej - Kłobuck happy
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: C-4011 mały remont
Potrzebne części napiszę jeszcze raz.
Cylinderki szt.2
Pompa hamulcowa krótka szt.1
Szczęki lub same okładziny szt.4
Sprężyna szczęk szt.4
Taśmy hamulca ręcznego szt.2
Przewód hamulcowy pompa-przełącznik szt.1
Przewód przełącznik-cylinderek szt.2
Uszczelniacze i uszczelki dekli tylnego mostu-2 uszczelniacze i 2 uszczelki papierowe.
Uszczelniacze tzw.trzymaczy szczęk...po dwie sztuki na trzymacz.I uszczelki tzw.profilowe-albo profilowane bębnów hamulcowych 2 sztuki.
Uszczelniacze dotyczą tylko C-4011,355 i 360 ale do bębnów starego typu.W nowym typie w trzymaczu zamiast jednego uszczelniacza jest oring.Części są co prawda zamienne ale to pociąga za sobą wymianę trzymaczy i bębnów na nowy typ,czego nie polecam.Stary typ na dwóch uszczelniaczach jest bardziej niezawodny a co za tym idzie szczelny i olej z bylekąd nie dostaje się na szczęki i bębny.To samo jest w Zetorach 2011/3011/4011.Oprócz oczywiście rozmiarów uszczelniaczy.Oczywiście hamulec ręczny hamuje dwa koła.
Rozmiar oringów przełącznika hamulców L-O-P.
Mały na osi dźwigni 7,6 x 2,3
Duży uszczelniający złożenie korpusu 45 x 2
Cylinderki szt.2
Pompa hamulcowa krótka szt.1
Szczęki lub same okładziny szt.4
Sprężyna szczęk szt.4
Taśmy hamulca ręcznego szt.2
Przewód hamulcowy pompa-przełącznik szt.1
Przewód przełącznik-cylinderek szt.2
Uszczelniacze i uszczelki dekli tylnego mostu-2 uszczelniacze i 2 uszczelki papierowe.
Uszczelniacze tzw.trzymaczy szczęk...po dwie sztuki na trzymacz.I uszczelki tzw.profilowe-albo profilowane bębnów hamulcowych 2 sztuki.
Uszczelniacze dotyczą tylko C-4011,355 i 360 ale do bębnów starego typu.W nowym typie w trzymaczu zamiast jednego uszczelniacza jest oring.Części są co prawda zamienne ale to pociąga za sobą wymianę trzymaczy i bębnów na nowy typ,czego nie polecam.Stary typ na dwóch uszczelniaczach jest bardziej niezawodny a co za tym idzie szczelny i olej z bylekąd nie dostaje się na szczęki i bębny.To samo jest w Zetorach 2011/3011/4011.Oprócz oczywiście rozmiarów uszczelniaczy.Oczywiście hamulec ręczny hamuje dwa koła.
Rozmiar oringów przełącznika hamulców L-O-P.
Mały na osi dźwigni 7,6 x 2,3
Duży uszczelniający złożenie korpusu 45 x 2
RE: C-4011 mały remont
Pięknie Ci dziękuję Dziś już Wam daje spokój.
Dziś do mnie dotarł Wyrwali mnie z łóżka ale już stoi na podwórku, to się liczy. Jutro kabina out i zabieram się za hamulce. Przygotujcie się na moją dużą aktywność na forum
Oto mój diabełek, już bez kabiny Ostatnie chwile na świeżym powietrzu bo za parę godzinek wjeżdża do garażu na mały remoncik i pewnie tam trochę postoi
Dziś do mnie dotarł Wyrwali mnie z łóżka ale już stoi na podwórku, to się liczy. Jutro kabina out i zabieram się za hamulce. Przygotujcie się na moją dużą aktywność na forum
Oto mój diabełek, już bez kabiny Ostatnie chwile na świeżym powietrzu bo za parę godzinek wjeżdża do garażu na mały remoncik i pewnie tam trochę postoi
RE: C-4011 mały remont
Hamulce to 3 godziny roboty na stronę, nie kupuj nowych szczek tylko zakuj nowe okładziny na starych szczekach, bo jak kupisz nowe szczęki to zaraz będziesz rozbierał na nowo. Poszukaj sobie oryginalnej maski bo to gwałt na czterdzieste zakładanie maski od 360. Kabiny do hamulców ściągać nie trzeba., bo po wyjęciu błotnika kabiny spiera się z przodu i na przeciwnym błotniku.
RE: C-4011 mały remont
Pewnie z kabiną nie zmieści się do garażu:DDK94 napisał/a:
Kabiny do hamulców ściągać nie trzeba., bo po wyjęciu błotnika kabiny spiera się z przodu i na przeciwnym błotniku.
RE: C-4011 mały remont
Dokładnie Kabina to już przeszłość. Na tą chwilę wszystkie blachy są ściągnięte.
Oto co napotkałem jeżeli chodzi o hamulce. Jestem na 90% pewien, że to wina rozdzielacza, bo po jego rozkręceniu zamiast oringa wyciągnąłem kawałek zmiażdżonej gumy i prawdopodobnie jest uszkodzona sprężynka manetki, która odpowiada za to że stoi ona pionowo, czyli hamuje na dwa koła. Poniżej zdjęcia. Pompa normalnie pompuje płyn i nie widać żadnych wycieków, martwią mnie natomiast wyżłobienia w tym rozdzielaczu. Próbować coś z tym robić?
Dostanę gdzieś taką sprężynę na wymianę? Jeżeli z niego cieknie to czy wymiana oringów pomoże i będzie nadal śmigał?
Kolejne pytanie, to czy manetka od gazu ręcznego, oryginalna od C-4011 zmieści się na tej mojej kolumnie gdzie jest tyle miejsca co paczka zapałek? Chodzi mi o manewrowanie nią gdy tablica rozdzielcza będzie zamontowana?
Kierownice można trochę obciąć dla zwiększenia miejsca. Kolejne pytanie to jak ją ściągnąć, bo odkręcenie śruby pod dekielkiem z logiem i bicie od drugiej strony młotkiem nie daje rezultatu
Ostatnia sprawa na dziś, to blokada mostu. Na chwilę obecną pedał leży w ziemi, a cięgła są poluzowane tak że wiszą. Co powinienem zrobić, aby postawić pedał do pionu i aby blokada działała? Naciągnąć te cięgła czy trzeba będzie się dostać do obudowy bo tam coś jest nie tak?
Czy jak odkręcę tylne koła i zdejmę zwolnice razem z pochwą to dostanę się do bębna hamulcowego, aby zobaczyć co u niego słychać? Czy muszę najpierw spuścić olej ze zwolnicy żeby potem nic się mi nie wylało?
Jak się okazało hamulec ręczny działa, tylko słabo więc trzeba go będzie wyregulować i teraz pytanie czy robi się to na cięgłach czy gdzie indziej? Linkę wymienić na nową?
Na razie to tyle pytań. Teraz czekam z łaski Waszej na odpowiedzi, abym mógł się jutro za to zabrać i nadal coś pchać do przodu
Oto co napotkałem jeżeli chodzi o hamulce. Jestem na 90% pewien, że to wina rozdzielacza, bo po jego rozkręceniu zamiast oringa wyciągnąłem kawałek zmiażdżonej gumy i prawdopodobnie jest uszkodzona sprężynka manetki, która odpowiada za to że stoi ona pionowo, czyli hamuje na dwa koła. Poniżej zdjęcia. Pompa normalnie pompuje płyn i nie widać żadnych wycieków, martwią mnie natomiast wyżłobienia w tym rozdzielaczu. Próbować coś z tym robić?
Dostanę gdzieś taką sprężynę na wymianę? Jeżeli z niego cieknie to czy wymiana oringów pomoże i będzie nadal śmigał?
Kolejne pytanie, to czy manetka od gazu ręcznego, oryginalna od C-4011 zmieści się na tej mojej kolumnie gdzie jest tyle miejsca co paczka zapałek? Chodzi mi o manewrowanie nią gdy tablica rozdzielcza będzie zamontowana?
Kierownice można trochę obciąć dla zwiększenia miejsca. Kolejne pytanie to jak ją ściągnąć, bo odkręcenie śruby pod dekielkiem z logiem i bicie od drugiej strony młotkiem nie daje rezultatu
Ostatnia sprawa na dziś, to blokada mostu. Na chwilę obecną pedał leży w ziemi, a cięgła są poluzowane tak że wiszą. Co powinienem zrobić, aby postawić pedał do pionu i aby blokada działała? Naciągnąć te cięgła czy trzeba będzie się dostać do obudowy bo tam coś jest nie tak?
Czy jak odkręcę tylne koła i zdejmę zwolnice razem z pochwą to dostanę się do bębna hamulcowego, aby zobaczyć co u niego słychać? Czy muszę najpierw spuścić olej ze zwolnicy żeby potem nic się mi nie wylało?
Jak się okazało hamulec ręczny działa, tylko słabo więc trzeba go będzie wyregulować i teraz pytanie czy robi się to na cięgłach czy gdzie indziej? Linkę wymienić na nową?
Maska od C-4011 podejdzie? Bo założony jest bak od C-360. W sumie z tego co czytałem to C-350 to było C-4011 tylko na eksport wiec zawsze można dać nalepkę z napisem od 50-tkiPoszukaj sobie oryginalnej maski bo to gwałt na czterdzieste zakładanie maski od 360.
Na razie to tyle pytań. Teraz czekam z łaski Waszej na odpowiedzi, abym mógł się jutro za to zabrać i nadal coś pchać do przodu
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: C-4011 mały remont
Można spróbować wymienić te oringi w rozdzielaczu hamulców.Ale jak oś dźwigni ma duży luz w tej połówce korpusu co jest osadzona to i tak będzie ciekło.Chwilowo można założyć trójnik,żeby dwa koła hamowały równocześnie.
Rurę kolumny masz oryginalną tylko,że obciętą.Więc ze stoczeniem pod oryginalną dźwignię gazu ręcznego nie będzie problemu.Mam dla Ciebie specjalnie porobione zdjęcia.Kierownica częściowo zakrywa ten element.Będzie pasować bez obcinania kierownicy.Sam na początku miałem taką kierownicę w Majorku.Zajrzyj do mojego tematu pt.Majorek Sławka.Akurat jestem na etapie kolumny kierowniczej.
Żeby ściągnąć kierownicę trzeba mieć specjalny ściągacz,w przeciwnym razie tylko plastik będzie fruwał.Ja poradziłem sobie inaczej.Wiercę od góry dwa otwory,gwintuję pod M8 i ściągam to ściągaczem uniwersalnym stosując dodatkowo pierścień ze starej narzynki i dwóch śrub wkręconych we wcześniej przygotowane otwory.Co najważniejsze nie uszkadzam plastiku i po założeniu pokrywki kierownicy nic nie widać.
Za zwolnicy nie potrzeba spuszczać oleju.Trzeba za to popuścić taśmy hamulca ręcznego(nakrętki pod pokrywami na tylnym moście po obu stronach siedzenia).Ewentualnie można upuścić oleju z tylnego mostu.
Temat blokady...po zdjęciu prawej zwolnicy wszystko będzie widać.
Bak od C-360 nie ma specjalnego rantu na którym opiera się tylny koniec maski C-4011.
Rurę kolumny masz oryginalną tylko,że obciętą.Więc ze stoczeniem pod oryginalną dźwignię gazu ręcznego nie będzie problemu.Mam dla Ciebie specjalnie porobione zdjęcia.Kierownica częściowo zakrywa ten element.Będzie pasować bez obcinania kierownicy.Sam na początku miałem taką kierownicę w Majorku.Zajrzyj do mojego tematu pt.Majorek Sławka.Akurat jestem na etapie kolumny kierowniczej.
Żeby ściągnąć kierownicę trzeba mieć specjalny ściągacz,w przeciwnym razie tylko plastik będzie fruwał.Ja poradziłem sobie inaczej.Wiercę od góry dwa otwory,gwintuję pod M8 i ściągam to ściągaczem uniwersalnym stosując dodatkowo pierścień ze starej narzynki i dwóch śrub wkręconych we wcześniej przygotowane otwory.Co najważniejsze nie uszkadzam plastiku i po założeniu pokrywki kierownicy nic nie widać.
Za zwolnicy nie potrzeba spuszczać oleju.Trzeba za to popuścić taśmy hamulca ręcznego(nakrętki pod pokrywami na tylnym moście po obu stronach siedzenia).Ewentualnie można upuścić oleju z tylnego mostu.
Temat blokady...po zdjęciu prawej zwolnicy wszystko będzie widać.
Bak od C-360 nie ma specjalnego rantu na którym opiera się tylny koniec maski C-4011.
RE: C-4011 mały remont
A da się coś zrobić z tym rozdzielaczem? Te wyżłobienia są groźne czy można to jakoś załatwić po ludzku? Ew. szukać z jakiegoś trupa takiego rozdzielacza? Ale mniemam, że to nie będzie łatwy element do znalezienia, bo chyba obieg tych rozdzielaczy jest juz zamknięty (nikt tego nie produkuje).
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: C-4011 mały remont
Mogę dać namiary na używane,ale czy sprawne na to nikt gwarancji nie da.
Te wyżłobienia na tarczce sterującej można potraktować delikatnie kątowką z tarczą listkową.
Czy w środku rozdzielacza była sprężyna stożkowa dociskająca tarczę sterująca do korpusu???
Te wyżłobienia na tarczce sterującej można potraktować delikatnie kątowką z tarczą listkową.
Czy w środku rozdzielacza była sprężyna stożkowa dociskająca tarczę sterująca do korpusu???
RE: C-4011 mały remont
Witam, wygląda na to, że mamy ciągniki od tego samego handlarza, miałem nawet pytać od razu jak zobaczyłem zdjęcia ale dalsze wypowiedzi, wszystko wyjaśniły. Swój mam już 2 lata i wszystko z nim ok, zadowolony jestem z niego. Czy masz może numer telefonu do tego handlarza bądź jakiś link wygasły do jego oferty z tablicy ? Potrzebuję obciążniki do 4011, a wiem, że kiedyś gość miał tego trochę na placu.
I moje zasadnicze pytanie, jak działa Ci ten orbitrol oraz jak jest to rozwiązane ? Czy jesteś w stanie ocenić jakie podzespoły są użyte do jego zaadoptowania i porobić trochę fotek ? Mam u siebie jeszcze oryginalny układ z c-4011, a że ciągnik u mnie normalnie pracuje, cofanie z przyczepą czy jazda w lesie to katorga i chciałem przerobić sterowanie.
Gdybyś potrzebował jakichś fotek, pisz, osobiście w 4011 wymianiałem tylko uszczelniacze siłownika i pompkę hamulcową, pasuje bodajże długa od c-360.
I moje zasadnicze pytanie, jak działa Ci ten orbitrol oraz jak jest to rozwiązane ? Czy jesteś w stanie ocenić jakie podzespoły są użyte do jego zaadoptowania i porobić trochę fotek ? Mam u siebie jeszcze oryginalny układ z c-4011, a że ciągnik u mnie normalnie pracuje, cofanie z przyczepą czy jazda w lesie to katorga i chciałem przerobić sterowanie.
Gdybyś potrzebował jakichś fotek, pisz, osobiście w 4011 wymianiałem tylko uszczelniacze siłownika i pompkę hamulcową, pasuje bodajże długa od c-360.