Dzik 2 gaźnik Pegaz
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
Dzik 2 gaźnik Pegaz
Witam posiadam dzika 2 z 1965 roku założyłem przy nim gaźnik Pegaz ze względu zużycia już oryginalnego gaźnika Jikov. Ponoć gaźnik Pegaz, który oryginalnie stosowany był w Junakach czy też SHL-ce bardzo dobrze sprawował się właśnie w dziku. Po zamontowaniu oryginalnego Gaźnika Pegaz dzik odpala na strzał lecz dusi się po dodaniu gazu jedynie na ssaniu działa prawidłowo, przełożenie iglicy w inne pozycje też nic nie daje, kręcenie śrubką przy gaźniku też nie poprawia sytuacji. gaźnik jest nie mój więc sobie kupiłem współczesną podróbkę lecz jest to samo... na ssaniu działa dobrze wkręca się na obrotytak się zastanawiam czy może to przez dysze główna która jest za mała... Jaki będzie gwint tej dyszy może coś się dopasuje na allegro. Może ktoś ma założony gaźnik Pegaz przy dziku i wie jaką posiada dysze główną?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Dzik 2 gaźnik Pegaz
To nie jest ssanie tylko przesłona powietrza.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: Dzik 2 gaźnik Pegaz
tak właśnie rozebrałem stary oryginalny gaźnik Pegaz i jest tam dysza o symbolu 180 jaka powinna być dysza do pojemności 350 czy chyba dokładnie ten dzik ma 372 cm3 ?
Jak się przysłania powietrze to automatycznie powinien gaźnik podawać więcej paliwa
Jak się przysłania powietrze to automatycznie powinien gaźnik podawać więcej paliwa
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Dzik 2 gaźnik Pegaz
Dokładnie tak.Przymykamy powietrze-więcej paliwa.Ale przesłony powietrza używa się przy rozruchu zimnego silnika.Gaźnik Pegaz nawet w bardzo dobrym stanie nie jest prosty w regulacji.Ale można go dobrze wyregulować.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: Dzik 2 gaźnik Pegaz
ale ewidentnie paliwa dzik ma za mało. obecnie dysza o symbolu 180 czy ta jest największa czy są jeszcze większe?dokładnie używamy tylko na rozruchu ale mój dzik bez tego może aby działać na wolnych obrotach. Żadne kręcenie czy też przekładanie iglicy nic nie zmienia. Dopiero pociągnięcie drugiej linki i gazu daje efekt, żę dzik wkręca się na obroty
a jaka dysze główną ma junak bo one miały silniki 350 cm3 ?
a jaka dysze główną ma junak bo one miały silniki 350 cm3 ?
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: Dzik 2 gaźnik Pegaz
W tych gaźnikach oznaczenia są czasem jako wydatek 180 albo 100 jako średnica ( 1 mm ), ale w junaku chyba była mniejsza - wydatek 140 i dysza pewnie koło 85 . Możesz kupić wiertła co 0,1 mm i ręcznie się super rozwierca tylko trzeba mieć dorwać mały uchwyt . Także takie wiertła mogą służyć do sprawdzania rozmiaru dysz .
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: Dzik 2 gaźnik Pegaz
to może będzie lepiej wykręcić dysze i w sklepie z częściami kupić z takim samym gwintem dysze lecz z jak największym otworemhm może wie ktoś kto ma zamontowany gaźnik Pegaz przy dziku jaką ma dyszę główna?
RE: Dzik 2 gaźnik Pegaz
Ja mam Pegaza w WSK175 i dysza jest 100, czyli średnica 1mm, u ciebie może potrzeba 2x większą czyli około 2mm.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: Dzik 2 gaźnik Pegaz
hm chyba aż taka nie. Ciekawe jaką miały junaki bo właśnie ten gaźnik u nich był a silnik 350 posiadały
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: Dzik 2 gaźnik Pegaz
wyżej masz już napisane jakie w junaku .... ta dysza 1 mm powinna styknąć do dzika ew niewiele większa