MF70 z przyczepką

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: Adasiek123 »

Masz rację,nie grzeb za dużo w nim.Gdybyś musiał wyciągać iskrownik,zrób sobie znaki przed wyjęciem go,aby póżniej nie kombinować.Wentylator jak najbardziej-mieści się w otworze obudowy-tylko musisz mieć ściągacz .Po wymontowaniu sprawdż klin (wpust)-w jakim jest stanie.Nie zgodzę się z Markiem 79-jeżeli jest wszystko w porządku,to nie może mieć focha.Przelewasz i pali:D
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: SEBRIGHT »

Sławek, Adasiek, Dzięki wielkie za info :)
Wywichnąłem nogę w kostce i to mi trochę pokrzyżowało plany, ale już jutro jadę do Łącka po ściągacz wirnika dmuchawy i będę walczył z tematem. Zawór iglicowy pomimo czyszczenia i smarowania nadal niechętnie zamyka dopływ paliwa, więc pewnie szarpnę się na nowy o ile mają na stanie. Tył silnika na razie rozebrałem do dmuchawy. Co ciekawe, nakrętki mocujące na wale kółko za które chwytają pazurki szarpaka, jak i nakrętka przy wirniku dmuchawy dały się odkręcić praktycznie palcami *eek*

Mam więc pytanko - pod nakrętką mocującą kółko za które chwyta szarpak były resztki blaszki, która zaklepana powinna blokować nakrętkę przed samoczynnym odkręceniem się:? Pod nakrętką przy dmuchawie żadnej blaszki nie było, tam też powinna być taka sama:?
Na logikę wydaje mi się że tak i to by wyjaśniało dlaczego tak łatwo obie dały się odkręcić...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: drandrzej »

Michał zaworek gażnika = zaworek gaźnika jawa 50

z podkaldkami po dkoł szarpaka - sam walczę , bo nie mam oryginału
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: chrapek3011 »

Ta podkładka zaginana jest tylko jedna,pod nakrętką piasty szarpaka,pod spodem jest tylko cienka zwykła.
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: Adasiek123 »

Właśnie sprawdziłem w instrukcji-podkładka jest tylko jedna(pod nakrętką bębenka rozrusznika).Pod spodem nie ma podkładki,chociaż jak ją dasz,pewnie nie zaszkodzi.Napisałeś nakrętki,więc były dwie?Dziwne,że się poluzowały,bo jak dobrze je zakontrujesz,nie powinny tego zrobić.



Właśnie sprawdziłem w instrukcji-podkładka jest tylko jedna(pod nakrętką bębenka rozrusznika).Pod spodem nie ma podkładki,chociaż jak ją dasz,pewnie nie zaszkodzi.Napisałeś nakrętki,więc były dwie?Dziwne,że się poluzowały,bo jak dobrze je zakontrujesz,nie powinny tego zrobić.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: drandrzej »

ma ktoś wymiary/zdjęcie/rycinę jak po kolei jest ?

ja kombinowałem jakies własne pomysły ale dzialały chwilę (1 sezon ;-) )


u mnie jest śrubka 6 mocujaca podkładkę z 3-ma zebami rozchylającymi 3 zapadki przy szarpnięciu bebna z linką
Awatar użytkownika
dartagnan
Posty: 76
Rejestracja: 07 mar 2016, 20:36

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: dartagnan »

a śrubke na klej loctite?
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: SEBRIGHT »

Andrzej - u mnie było (po kolei): nakrętka, podkładka zaginana, kółko szarpaka, blacha z okrągłymi otworami (przykręcona w te same otwory co szarpak), blacha z podłużnymi otworami (luźno opierająca się o wirnik dmuchawy), kolejna nakrętka, resztki podkładki, wirnik dmuchawy.

Nakrętki ktoś zmaltretował przecinakiem, nie mając klucza podejrzewam że bele jak dokręcił, to i się poluzowały...

Wziąłem się wczoraj za MFkę i nie ukrywam że trochę mnie zmęczyła. Założyłem mu filterek paliwa, nowy zawór iglicowy i już nie przelewa samoczynnie paliwa.

Zapłon był cały zaolejony, odtłuściłem wszystko, odstęp na przerywaczu był 0,35mm więc nie ruszałem, osuszyłem grzejąc farelką dobre pół godziny, przetarłem papierem ściernym magnesy na kole magnesowym, platynki przerywacza, poskładałem i pojawiła się iskra, niestety na oko trochę słaba. Nie oparłem się jednak pokusie żeby podjąć próbę odpalenia, przelałem gaźnik, po kilku szarpnięciach wydał z siebie kilka pierdów po czym odmówił jakiejkolwiek współpracy :( Od tego momentu iskry ponownie brak, nawet po wypaleniu świecy.

Co może być przyczyną słabej i zanikającej iskry:? Czyżbym coś pominął:?

Przy okazji pytanko. U dołu w karterze silnika jest śruba do spuszczania nadmiaru paliwa po zalaniu silnika - oryginalnie nie było tam jakiegoś kranika:?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: drandrzej »

kondensator może wymień ,przewów WN - z iskrą nie ma problemu tylko ze świecą - często przestaje przeskakiwać iskra i trzeba wypalać .

aa i czasem przetarty kabelek od gaszenia (platynki do masy zwiera - oryginalnie w cięgle gazu - czasem izolacja plastikowa peka w ciegle i tez iskra znika)

sruby do spuszczania w karterze nie użyłem nigdy

a czemu zapłon zaolejony ?? uszczelniacz na wale OK ??? tam nie powinno być oleju ani innych zabrudzeń prócz kurzu


co do kolejności to Ty mówisz od strony wału , ja szukam info co po kolei od strony koła ze sznurkiem
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: Adasiek123 »

Sebright to jest dobry trop,co napisał Andrzej.Przewód WN,a przede wszystkim fajka( w moim właśnie fajka miała winę,niby nic nie było widać,a była uszkodzona i były te same objawy...)U dołu karterów powinien być kranik(co jest wygodniejsze),ale może też być śrubka.Szczerze mówiąc fajna sprawa ten kranik (spuszcza się nadmiar paliwa,oleju ze skrzyni korbowej).Andrzej czemu Pytasz o rozrusznik(sypnął Ci się czy jak?).Jeżeli urwała się śrubka m6 -a raczej jej mocowanie,w które jest ona wkręcana,to wystarczy przewiercić otwór w obudowie i dać ją na "wylot"(kiedyś kupiłem rozrusznik tak właśnie przerobiony,i jest ok.).
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: SEBRIGHT »

Widzisz, źle zrozumiałem Twoje poprzednie pytanie. Szarpaka nie rozbierałem, więc się niestety nie wypowiem.

A na zaolejony zapłon mam pewną teorię... Uszczelniacz na wale trzyma, ale kabelek od gaszenia, żeby się nie plątał luzem miałem owinięty dookoła pancerze linki gazu. Podejrzewam że dotykał gaźnika lub przebiegał zaraz pod nim, przy przelewaniu zawsze mogło spływać po nim do zapłonu trochę paliwa, zwłaszcza że nie mam zaślepki w miejscu gdzie przewody wychodzą z obudowy silnika. Później pod wpływem temperatury benzyna odparowała, olej został i wszystko zapaprane *dull*:(

Spróbuję wymienić kabel WN i zobaczę co będzie. Fajkę założyłem nową sprzed kilku lat, ale nigdy nie używaną.

Przewód WN idzie w ogóle dostać cięty z metra, czy dokupić po prostu kawałek kabla i większym przekroju:? Jak tak to jakim:?

U mnie póki co akcja wożenia drzewa na kolejną zimę, więc MF chwilowo poszedł w odstawkę :p
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: drandrzej »

zaślepkę sobie zmajstruj , Guma + ostatecznie czarny silikon

fajki możesz na początku nie używać , odizoluj środek i do swiecy bezposrednio dla testow - jak nie masz pewnej sztuki .


Adasiek ja gwint mam , tylko nie wszystkie podkladki na miejscu - ten szarpak powinien prxzy pociagnieciu linki otwierać 3 skrzydełka ktore wchodzą w bęben przymocowany do koła zamachowego a przy zwinięciu linki - schowac te skrzydełka , zeby to tak pracowało potrzebne sa podkladki odpowiedniej grubosci i nie wiem jak było w oryginale . coś wymyśliłem , działa sezon/dwa ale wim że nie jest to tak jak ma być , stad pytanie o jakiś rysunek z katalogu czy cos takiego
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: Adasiek123 »

Sebright-tak można kupić kabel WN "z metra".Andrzej ja wiem o co chodzi...
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: SEBRIGHT »

Zaślepkę oczywiście dorobię jak się uporam żeby odpalał. Z zakupem kabla WN niestety nie taka prosta sprawa, zwiedziłem większość okolicznych sklepów motoryzacyjnych i w każdym robią oczy czego ja chcę*helpless*
W poniedziałek spróbuję zrobić rozeznanie w serwisach kosiarek, może tam będą mieli...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: brutal66 »

Sebright szukaj kabla w sklepach z częściami do WSKi, Komarków itd. W serwisie kosiarek nie dostaniesz. Widziałem na allegro ale koszt wysyłki pewnie przekroczy cenę kabla. Ja kupowałem latem chyba 4zł za metr. Pomimo wszystko jak będziesz miał problem to mogę zakupić i podesłać.
Pozdrawiam Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: SEBRIGHT »

Dzięki za poradę :)
Jakoś mi w ogóle nie przyszło do głowy żeby zapytać w motocyklowym... pewnie dlatego że poza rowerem nigdy nie miałem żadnego jednośladu *helpless*

Na miejscu nie mieli, ale do końca tygodnia powinni ściągnąć :)



*****************************************************************************
Z braku czasu w dalszym ciągu nie próbowałem dopalać, za to w tygodniu kurier przywiózł mi paczkę z taką oto zawartością:

Obrazek
Szkoda tylko że ciut drogi - z wysyłką aż 130zł wyszło, ale niestety część niezbędna, jak nie chce się biegać za MFką *sarcasm*
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: Adasiek123 »

Faktycznie tanie nie było .Nie miałeś u siebie?Ja dorabiałem sobie,ale miałem na wzór drugi,więc nie było problemu.Mogłeś najpierw popytać tu na forum,przy okazji jak są chętni mogę dorobić (za -połowę ceny sklepowej).
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: drandrzej »

zespawałem takie coś do mojego , kątownik 100x100x5 + płaskownik , wiertarka i po sprawie , no ale może aż tak ładnie nie wygląda
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: chrapek3011 »

U Jarka był rozgięty...oryginalny...dwa strzały młotkiem 2kg i jest nówka...dałem podkładki twarde do przyczepki i smaru i jest pięknie.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: MF70 z przyczepką

Post autor: SEBRIGHT »

Tak, nie miałem w nim zaczepu. Brakuje mi jeszcze hamulca (ostała się tylko taśma), maski, skrzynki narzędziowej. Jakby ktoś takowe elementy posiadał był bym zainteresowany zakupem :)

Andrzej - akurat zaczep jest tak mało widocznym elementem, że ładnie wyglądać nie musi *annoy*

Mam nadzieję że dzisiaj uda mi się z nim trochę powalczyć i będę mógł się pochwalić jakimiś efektami.

Tak przy okazji - gdzie szukać w MFie tabliczki znamionowej:? Wyoglądałem go dość dokładnie i nigdzie nie mogę znaleźć...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
ODPOWIEDZ