Sam S7 S301d

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

Sam S7 S301d

Post autor: dawid25 »

Panowie mam pytanie. Czy w tym silniku można zrobić dłuższy tłumik? Czy może spadnie moc??
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam S7 S301d

Post autor: AndrzejD21 »

To silnik wysokoprężny czterosuwowy, można nawet zdjąć tłumik, nic z pracą silnika nie stanie się, osiągi będą takie same, gorzej z hałasem. *flower*

Możesz przedłużyć, nie powinno się nic robić w silnikach dwusuwowych z tłumikami.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sam S7 S301d

Post autor: Bolszewik »

Tylko nie przesadź z długością i średnicą....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

RE: Sam S7 S301d

Post autor: dawid25 »

W tym samie jest zrobiony tłumik na około 50cm, a że sam nie jest duży i wylot z rury ma się na wysokości głowy to przy jeździe spaliny kierują się na twarz. Dlatego chcę go obrócić i skierować na dół to pewnie będzie jakieś 70cm albo 65cm tłumika.



A ogólnie ile kosztuje komplet uszczelek do tego silnika?. W nie których miejscach poci się i przydało by się go uszczelnić i przeglądnąć.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam S7 S301d

Post autor: AndrzejD21 »

Chłopie, jak się poci nic nie ruszaj, jak jeździ, nie ma oznak zużycia nic nie rozbieraj!

Znam takiego co musi mieć wszystko na cacy, suche itd. ale po każdym złożeniu jest to samo, a nawet gorzej.

Do puki nie zepsuje się radzę Ci nic nie ruszać.
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

RE: Sam S7 S301d

Post autor: dawid25 »

Znaczy się poci może źle to ująłem. Jest trochę zlany olejem. Olej kapie też z pokrętła do czyszczenia oleju. Ja i tak bym nie rozbierał tylko dał do znajomego. A sobie chyba go nie zostawię a zrobię go na sprzedaż.

Druga sprawa podnośnik, zrobić z siłownikiem ręcznym czy bawić się w pompę itp.
Awatar użytkownika
MrDyfer4
Posty: 47
Rejestracja: 04 sie 2011, 0:00

RE: Sam S7 S301d

Post autor: MrDyfer4 »

Uszczelki znajdziesz tu. Kupowałem u niego. Jest OK, koszt przesyłki to cena znaczków na list PL w zależności od wielkości - ciężaru.

http://olx.pl/oferta/silnik-andoria-es- ... 9aa9efd9e7

Czołem
Awatar użytkownika
albert
Posty: 94
Rejestracja: 19 sie 2012, 17:24

RE: Sam S7 S301d

Post autor: albert »

Jak masz kasę ewentualnie dostęp do tanich (darmowych) części to moim zdaniem jak najbardziej zrobić podnośnik w pełni hydrauliczny. Chyba że z podnośnika będziesz korzystał sporadycznie to w sumie można zastosować taki półśrodek.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sam S7 S301d

Post autor: Bolszewik »

Miałem kiedyś samopała z S-301d i też robiłem eksperyment z rurą w dół. Nie sprawdziło się to z dwóch powodów. Po pierwsze wówczas dziadek użytkował łąkę, używaliśmy konnej kosiarki. Osoba która jechała kosiarką wąchała spaliny, a poza tym strach było żeby grabione siano nie zapaliło się od gorącego tłumika lub iskier. Podobne obawy były lesie. Te silniki czasami lubią puścić iskierkę. Dlatego ostatecznie tłumik poszedł do góry.

Podkładkę pod filtr oleju można samu łatwo dorobić.
Jak ten silnik leje olejem to zacznij od wyczyszczenia odpowietrznika (znajduje się pod pokrywką rozrządu).

Pod obudową rozrządu jest otwór z niego zawsze będzie od czasu do czasu kapać to fabryczne. Ja wetknałem tam kawałek rurki żeby sobie kapało, a nie był usmarkany korpus.

Zwykle kida się też z odprężnika, tam niewiele pomożesz.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

RE: Sam S7 S301d

Post autor: dawid25 »

Z podnośnika to pewnie będę korzystał w zimie i w lecie może do lekkich prac rolnych. I to pewnie będzie tyle, dlatego zastanawiam się czy pchać się w koszty kupować wszystkie części a koszt to pewnie w granicach 400zł by się zamknął.

Co do tłumika to ja nie będę kosił a na dzień dzisiejszy spaliny wącham ja :) A przy dłuższej pracy można się na wąchać :)

Tutaj już ktoś dorabiał uszczelkę ale widzę że chyba sparciała i pasowało by ją wymienić.
Aż tak lać nie leje, aby ktoś nie pomyślał że kipie z niego z każdej strony. Wstawię jutro fotki.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sam S7 S301d

Post autor: Bolszewik »

Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
albert
Posty: 94
Rejestracja: 19 sie 2012, 17:24

RE: Sam S7 S301d

Post autor: albert »

Swoim papajem uprawiam ziemie w ogródku pod warzywka i mały kawałek pod ziemniaki i do odśnieżania niby niewiele ale jak sobie pomyśle jak miałbym wajchować tym lewarkiem to ręce opadają.
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

RE: Sam S7 S301d

Post autor: dawid25 »

Też masz tak zwaną siódemkę? Znajomy ma na zbyciu pompę siłownik i pewnie rozdzielacz i zbiornik w ogłoszeniu chcę 350zł. Może jeszcze bym coś z tego urwał. Dużo nie dużo, zależy dla kogo.

Nie chcę pchać się w koszty bo mam też inne, ważniejsze wydatki.
Awatar użytkownika
albert
Posty: 94
Rejestracja: 19 sie 2012, 17:24

RE: Sam S7 S301d

Post autor: albert »

Ja mam większego ''brata'' S-320 (18stka) :) Na początek możesz zrobić na lewarek jak się będzie spisywał dobrze to zostawisz. Zawsze można przerobić na siłownik.
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

RE: Sam S7 S301d

Post autor: dawid25 »

A to ty masz dużo mocniejszego brata :) Jeśli uda mi się wytargować dobrą cenę to będę robił hydrauliczne. Lewarek też kosztuje a z sumując wszystko wyjdzie lewarek o połowę taniej. Zobaczę ile mi powie znajomy. Mam nadzieję że pompa hydrauliczna zbytnio nie obciąży silnika.
Awatar użytkownika
albert
Posty: 94
Rejestracja: 19 sie 2012, 17:24

RE: Sam S7 S301d

Post autor: albert »

Ja mam pompę ax14 wydajnością zbliżona do nsz10 silnik jej nie czuje a najcięższą maszynę jaką podnoszę jest kopaczka gwiazdowa która waży nieco ponad 200kg.
Nie wiem jaką pompę ma ten twój znajomy ? I do kosztów dolicz przewody hydrauliczne kolanka, złączki to też nie jest tanie.
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

RE: Sam S7 S301d

Post autor: dawid25 »

On ma taką tą pompę i siłownik
http://olx.pl/oferta/silownik-pompa-CID ... c24a6d43e2



Koledzy coś się stało z samem. Wszystko było ok. Umyłem go zapaliłem i pojechałem jechał ok jak nagle zaczął się dusić i gasnąc. Zakręciło się korbą i chodził i za chwile obroty spadały i silnik gasł. Spuściłem ropę, były krople wody w zbiorniku. Teraz nie można go uruchomić. Zbiornik przeczyściłem wlałem ropy i do wtrysku nie dochodzi ropa.
Jak ktoś wie jak go odpowietrzyć niech mi pomoże. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sam S7 S301d

Post autor: Bolszewik »

Sprawdź sobie pocztę *yes*

na stronie 27 masz przepis .....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

RE: Sam S7 S301d

Post autor: dawid25 »

Bolszewik, nie dostałem żadnej wiadomości od ciebie :) spróbuję wysłać ci na PW e mail



Przeczytałem post innego kolegi i udało się odpalić bez problemu. A przedtem mało co silnik elektryczny nie uległ uszkodzeniu a silnik nie chciał odpalić. Czyszczenie zbiornika pomogło działa wszytko be problemu. A nadmierne dymienie czym to może być związane? Dym jest czarny nie biały czy niebieski.



A o to zdjęcia sama

http://www.fotosik.pl/zdjecie/3a040e1e98cf145a
http://www.fotosik.pl/zdjecie/959ee0cd28ef9dfe
http://www.fotosik.pl/zdjecie/d48e8308d43451c9
http://www.fotosik.pl/zdjecie/f2e3ddd54ef4c791

A tutaj pałąk powoli przygotowuję do montażu :)

http://www.fotosik.pl/zdjecie/eec640c77b7da84e
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam S7 S301d

Post autor: AndrzejD21 »

Czarny dym, oznaka zbyt dużej dawki paliwa, spowodowanej nie spalaniem całkowitym paliwa, wytwarza się sadza, silnik jest słabszy.

W silniku s301d dawkę paliwa ustawia się śrubą z kontrą pod okrągłą blaszką w pokrywie rozrządu, jak wkręcasz tą śrubę w środek silnik dostaje mniej paliwa, odkręcasz dostaje więcej.

Rób to powoli, i zawsze musisz dobrze dokręcić kontrę, użyj klucza oczkowego.
ODPOWIEDZ