POLDEK 1CA90
RE: POLDEK 1CA90
Moim skromnym zdaniem nie ma co liczyć na wznowienie produkcji Poldka. Dokumantacja tego traktorka byłaby świetna do produkcji SAMA . Silnik . skrzynie biegów , tylne mosty od Zuka , koła od malucha i Zuka są jeszcze osiągalne na złomowiskach . Tylko jedno ALE . Prawa autorskie i chyba brak możliwości zarejestrowania .
A może by tak udostępnić tę dokumantację do sprzedaży , legalnie za zgodą autora ?
Albo inny pomysł . Firma sprzedaje "kit" do samodzielnego montażu .
Czyli rama , dokumentacja i inne drobniejsze "bebechy". Odbiorca we własnym zakresie oragnizuje podstawowe podzespoły : silnik , sprzęgło , skrzynie biegów , tylny most , przednie i tylne koła wg wykazu producenta . Unas pewnie nie da się czegoś takiego zarejestrować ( urzędnicy znajdą na to 20 sposobów ), w Angli nie byłoby z tym żadnego kłopotu ( tam są firmy , które oferują zestawy do samodzielnego montażu replik samochodów , a nawet można sobie zbudować z dostarczonych podzespołow śmigłowiec dwuosobowy ). Druga sprawa , czy znależliby się chętni ?
A może by tak udostępnić tę dokumantację do sprzedaży , legalnie za zgodą autora ?
Albo inny pomysł . Firma sprzedaje "kit" do samodzielnego montażu .
Czyli rama , dokumentacja i inne drobniejsze "bebechy". Odbiorca we własnym zakresie oragnizuje podstawowe podzespoły : silnik , sprzęgło , skrzynie biegów , tylny most , przednie i tylne koła wg wykazu producenta . Unas pewnie nie da się czegoś takiego zarejestrować ( urzędnicy znajdą na to 20 sposobów ), w Angli nie byłoby z tym żadnego kłopotu ( tam są firmy , które oferują zestawy do samodzielnego montażu replik samochodów , a nawet można sobie zbudować z dostarczonych podzespołow śmigłowiec dwuosobowy ). Druga sprawa , czy znależliby się chętni ?
- agrotechnik
- Posty: 1052
- Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38
RE: POLDEK 1CA90
Co do planów do ogólnodostepnej sprzedaży to pewnie każdy chętny by się znalazł (np.: ja). Ale bym wprowadził małe poprawki na silnik, no bo z 1CA90 moga być małe problemy, więc jak ktoś buduje, to by mógł według odpowiedniego schematu wstawić silnik od Malucha, Poloneza, Żuka lub Nysy, lub czegoś innego, jak komu tam pasuje.
Ale druga sprawa to cena takiej dokumentacji........
Ale druga sprawa to cena takiej dokumentacji........
RE: POLDEK 1CA90
Myślę, że silniki od Poloneza, Żuka i inne chłodzone cieczą nie są odpowiednie ze wględu na masę, dodatkowe miejsce na chłodnice i inne osprzęty, że nie wspomnę o momencie obrotowym silnika o zapłonie iskrowym. Ważne jest też kilka innych detali, jak np. kierunek obrotów. 1CA90 kręci w przeciwną stronę niż Żuk czy Polonez.
Ale teraz zaczynamy wkraczać w tematykę traktorów własnej konstrukcji, które na tym formum nie są mile widziane.
Powróćmy proszę do wątku przewodniego, mianowicie POLDEK 1CA90.
Ale teraz zaczynamy wkraczać w tematykę traktorów własnej konstrukcji, które na tym formum nie są mile widziane.
Powróćmy proszę do wątku przewodniego, mianowicie POLDEK 1CA90.
RE: POLDEK 1CA90
Po prostu wrzuciłem pomysł wskrzeszenia produkcji POLDKA .
A swoją drogą szkoda ,że temat traktorków SAM to "czarna owca".
A swoją drogą szkoda ,że temat traktorków SAM to "czarna owca".
- agrotechnik
- Posty: 1052
- Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38
RE: POLDEK 1CA90
POLDEK to nie samoróbka, jak widać na zdjęciach. A pomysły odnośnie jego to tylko mała ingerencja. Jesli chodzi o silniki to musiała by sieznaleźć firma w której silnik byłby kupowany oddzielnie do zetawu tyou "POLDEK- zrób go sam" i domontowywany.
~olowaty- masz jakieś plany i wymiary Poldka?? Bo mam pewne zamiary modelarskie w stosunku do niego.
~olowaty- masz jakieś plany i wymiary Poldka?? Bo mam pewne zamiary modelarskie w stosunku do niego.
RE: POLDEK 1CA90
niestety wymiarów nie posiadam. Może kolega zp1_pp pomoże. Ja mam tylko kilka rysunków detali, których i tak nie widać.
- agrotechnik
- Posty: 1052
- Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38
RE: POLDEK 1CA90
Aha. To nic, najwyżej pogadamy na PW, bo z robotąmi się nie spieszy, na razie mam 2 modele do skończenia, w tym jeden jeszcze nie zaczęty.
RE: POLDEK 1CA90
Nie ma reduktora. Napęd pompy na razie nieznany. Znajomy siedzi w Austrii.
RE: POLDEK 1CA90
Witam wszystko widać na zdjęciach
http://rapidshare.com/files/354557994/Poldek.rar
http://rapidshare.com/files/354557994/Poldek.rar
RE: POLDEK 1CA90
dla MAZZ18:
pompa hydrauliczna naędzana jest poprzez przekładnię łańcuchową z "przodu" silnika - od strony rozrządu, dzięki czemu pracuje po wciśnięciu sprzęgła. Ponadto koło łańcuchowe pompy jest takskonstruowane, że można wyłączać napęd pompy, gdy ta nie jest używana, np. ciągnięcie przyczepy (nie zabiera niepotrzebnie mocy i tak małego silnika)
Jak widać na szkicu załączonym przez olowatego za skrzyniami biegów jest zwolnica mająca na celu zmniejszenie obrotów i zmianę kierunku obrotów (jak wiemy silnik 1CA90 ma odwrotny kierunek obrotów).
pozdrawiam
pompa hydrauliczna naędzana jest poprzez przekładnię łańcuchową z "przodu" silnika - od strony rozrządu, dzięki czemu pracuje po wciśnięciu sprzęgła. Ponadto koło łańcuchowe pompy jest takskonstruowane, że można wyłączać napęd pompy, gdy ta nie jest używana, np. ciągnięcie przyczepy (nie zabiera niepotrzebnie mocy i tak małego silnika)
Jak widać na szkicu załączonym przez olowatego za skrzyniami biegów jest zwolnica mająca na celu zmniejszenie obrotów i zmianę kierunku obrotów (jak wiemy silnik 1CA90 ma odwrotny kierunek obrotów).
pozdrawiam
RE: POLDEK 1CA90
Witam
zainteresowała mnie konstrukcja "poldka"
czy jest jakis w województwie lubelskim,chciałbym zobaczyć go na własne oczy,mieszkam niedaleko Lublina
zainteresowała mnie konstrukcja "poldka"
czy jest jakis w województwie lubelskim,chciałbym zobaczyć go na własne oczy,mieszkam niedaleko Lublina
RE: POLDEK 1CA90
Witam i pozdrawiam.Jakie jest przełożenie zwolnicy za skrzyniami i przełożenie na wałek przekaźnika mocy.A czy ktoś z forumowiczów posiada w swoich zbiorach rysunki techniczne poldka.Jeśli obroty silnika poldka są odwrócone to jak to wpływa na pracę skrzyni biegów,zmianę biegów i.t.p.Z góry dziękuję za odpowiedź.
RE: POLDEK 1CA90
Posiadam rysunki prototypu i wersji produkcyjnej od syna konstruktora, ale nie jestem uprawniony do udostępniania osobom trzecim. Obiecałem i to niestety jest ciężkie brzemię.
RE: POLDEK 1CA90
Kierunek obrotów nie wpływa na zmianę biegów itp. A obroty WOM w ciągniku to 540obr/min więc nie problem policzyć przy jakiej prędkości średniej i obrotach silnika chcesz mieć tą wartość i przełożenie samo wyjdzie, jak zabierasz się za konstruowanie to matematyka chyba nie jest Ci obca.ENDRIU napisał/a:
Witam i pozdrawiam.Jakie jest przełożenie zwolnicy za skrzyniami i przełożenie na wałek przekaźnika mocy.A czy ktoś z forumowiczów posiada w swoich zbiorach rysunki techniczne poldka.Jeśli obroty silnika poldka są odwrócone to jak to wpływa na pracę skrzyni biegów,zmianę biegów i.t.p.Z góry dziękuję za odpowiedź.
PS. Kalkulator się przyda
RE: POLDEK 1CA90
Hmm nie zgodzę się ,w moim samie miałem skrzynie żuka 3 biegową która obracała się w przeciwną stronę niż powinna ,co skutkowało tragicznym wchodzeniem biegów i wyskakiwanie wstecznego ,
Po jakimś czasie szybko zużyły się synchronizatory ale to moje zdanie i mój egzemplarz skrzyni ....
Po jakimś czasie szybko zużyły się synchronizatory ale to moje zdanie i mój egzemplarz skrzyni ....
RE: POLDEK 1CA90
Więc może skrzynie biegów były przystosowane do silnika 1ca90(lustrzane odbicie).
RE: POLDEK 1CA90
Nie były. To są standardowe skrzynie biegów od Żuka.
RE: POLDEK 1CA90
W moim były dwie skrzynie żukoskie 3ki, biegi wchodziły bez problemu i nic się nadmiernie nie zużywałopiotrbpm napisał/a:
Hmm nie zgodzę się ,w moim samie miałem skrzynie żuka 3 biegową która obracała się w przeciwną stronę niż powinna ,co skutkowało tragicznym wchodzeniem biegów i wyskakiwanie wstecznego ,
Po jakimś czasie szybko zużyły się synchronizatory ale to moje zdanie i mój egzemplarz skrzyni ....
Patrząc na fotkęPoldka, to druga skrzynia miała nieco inną obudowę niż pierwsza, czyli jakaś modernizacja byłaolowaty napisał/a:
Nie były. To są standardowe skrzynie biegów od Żuka.
RE: POLDEK 1CA90
Jedyną różnicą w skrzyniach mogły być dekle boczne, tzn. jedne miały wyjście na sterowanie linką a drugie drążek. Skrzynie są standardowe, bo pytałem syna konstruktora.