Jak "podrasowac" silnik S-261C i zmienić kierunek obrotów.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
Jak "podrasowac" silnik S-261C i zmienić kierunek obrotów.
Chciałbym podnieść stopień sprężania w silniku S-261C - Dzik 2 (6,5) do wartości (6,8) jak w silniku 03.160 (Dzik 21). Jak podaje tabela ze strony http://muerte28.republika.pl/ powinno to podnieść moc z 8 do 11KM. No i jeszcze zmiana filtra i drobne regulacje. Dziś nie ma już benzyny 76 więc spalania stukowego można się nie bać. Ile mm trzeba
splanować głowicę?.Może ktoś już to robił. I drugie - jak zmienić kierunek obrotów - silniki 04.160 , 05,160 i 08,160 mają prawe obroty.To silniki z serii 160 a to prawie to samo co S-261C.
splanować głowicę?.Może ktoś już to robił. I drugie - jak zmienić kierunek obrotów - silniki 04.160 , 05,160 i 08,160 mają prawe obroty.To silniki z serii 160 a to prawie to samo co S-261C.
RE: Jak "podrasowac" silnik S-261C i zmienić kierunek obrotó
może lepiej nic nie robić ? weź pod uwagę ze cały ten silnik wykonany jest w PRLu z materiałów typu " malinowe drzewo " i taka jest prawda B)
słabe gwinty nie precyzyjne odlewy jak chodzi w standardzie niema co szukać w d............ mózgu B)
słabe gwinty nie precyzyjne odlewy jak chodzi w standardzie niema co szukać w d............ mózgu B)
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Jak "podrasowac" silnik S-261C i zmienić kierunek obrotó
I tak muszę splanować głowice.Dostałem już na PW obliczenia i wiem ile zeszlifować głowicę żeby podnieść stopień sprężania.To niewiele więcej bo tylko o 0,3 większy stopień.Tyle to nie "wywali"głowicy.To nawet korzystne ze względu na dzisiejsze benzyny.Kiedyś w moim Maluszku "podrasowałem" amatorsko silnik, na zasadzie polerowania dolotów,ciut splanowania głowicy,regulacje itp.Dodało trochę mocy, silniczek ładnie pracował,mniej palił. Rajdowe "rasowanie" Malucha potrafi z niego wydusić 35KM a nawet więcej. Nie mam takich ambicji wobec S-261C.A dodatkowo myślę że S-261 i silniki serii 160 były z tych samych materiałów (ten sam PRL) a te drugie już od wielu lat pracują w Dzikach 21. Zostało jeszcze pytanie o zmianę kierunku obrotów silnika. może ktoś to robił?
RE: Jak "podrasowac" silnik S-261C i zmienić kierunek obrotó
może byćproblem z chłodzeniem łopatki na kole magnesowym.a pozatym trzeba przesunac punkt zapłonu bo przy tym miejscu bedzie zapóżny
RE: Jak "podrasowac" silnik S-261C i zmienić kierunek obrotó
Mogę kolego powiedzieć że ja dorobiłem do niego (dzik) zaplon elektroniczny adoptowany z poloneza +nowego typu filtr powietrza+świeca bosch .Moc zauważalnie wzrosła praca na wolnych obrotach idealna .W tym wypadku można bez problemu odpalić silnik w drugą strone (nie raz próbowałem)Szacowana moc 12-14km.Przyczepa z 3ton.piasku jedzie pod lekkie wzniesienie na 2 biegu. ps.dzik przerobiony na 4 kola .Do silnika dorobiłem alternator i elektryczny rozrusznik.
RE: Jak "podrasowac" silnik S-261C i zmienić kierunek obrotó
Wojtek. Nie mogę wejsc na twoją stronę www.dzik-2.com ( dlaczego ?)Chętnie zobaczyłbym twojego 4 kołowego Dzika
RE: Jak "podrasowac" silnik S-261C i zmienić kierunek obrotó
Przepraszam za niedogodność przenosze i zmieniam wystrój strony na inny serwer!!! ps.część zdjęć przeróbki jest w dziale dzik!!!! poszukaj
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Jak "podrasowac" silnik S-261C i zmienić kierunek obrotó
Nie wiem po co Ci zmiana kierunku obrotów silnika, ale widocznie masz swoje powody.
Moim zdaniem wpłynie to na żywotność silnika.
W silnikach spalinowych konstrukcja sworznia tłoka jest przystosowana do obrotów w konkretną stronę.
Po prostu sworzeń tłoka nie jest zamocowany dokładnie w osi tłoka a odrobinę obok.
Ma to zrównoważyć fakt, że kiedy tłok pcha korbowód w dół, to ten korbowód nie jest skierowany pionowo w dół a pod kątem.
Powoduje to zmniejszenie tak zwanego "wężykowania" tłoka, czyli obijania się płaszcza tłoka o ściany cylindra.
Ten efekt to charakterystyczne stukanie przy obciążeniu silnika zwane dawniej przez amatorskich mechaników "stukaniem zaworów".
Biorąc to pod uwagę zmiana kierunku obrotów zwiększy ten efekt i przyczyni się do szybszego zużycia płaszcza tłoka a z czasem i gładzi cylindra.
Musisz to brać pod uwagę zmieniając kierunek obrotów...
Moim zdaniem wpłynie to na żywotność silnika.
W silnikach spalinowych konstrukcja sworznia tłoka jest przystosowana do obrotów w konkretną stronę.
Po prostu sworzeń tłoka nie jest zamocowany dokładnie w osi tłoka a odrobinę obok.
Ma to zrównoważyć fakt, że kiedy tłok pcha korbowód w dół, to ten korbowód nie jest skierowany pionowo w dół a pod kątem.
Powoduje to zmniejszenie tak zwanego "wężykowania" tłoka, czyli obijania się płaszcza tłoka o ściany cylindra.
Ten efekt to charakterystyczne stukanie przy obciążeniu silnika zwane dawniej przez amatorskich mechaników "stukaniem zaworów".
Biorąc to pod uwagę zmiana kierunku obrotów zwiększy ten efekt i przyczyni się do szybszego zużycia płaszcza tłoka a z czasem i gładzi cylindra.
Musisz to brać pod uwagę zmieniając kierunek obrotów...