S301d 30 lat nie odpalany

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
marcinN1949
Posty: 32
Rejestracja: 15 lut 2021, 18:51

S301d 30 lat nie odpalany

Post autor: marcinN1949 »

Witam, nie znalazłem odpowiedniego działu aby się przywitać więc witam się tutaj. Także witam wszystkich forumowiczów.
Ostatnio nabyłem traktorek dzik z silnikiem s301d. Oczywiście ciągniczek stał ok 30lat nie odpalany więc trzeba bylo się nim trochę zająć. Od razu powiem że niestety nie znam się na silnikach jakoś bardzo dobrze. Jakieś podstawy mam ale to za mało. A z esami nigdy do czynienia nie miałem. Zabrałem się za niego sam ponieważ nie znam nikogo kto mógłby się nim zając i mi go odpalić. Tak więc do rzeczy, otóż zwracam się z prośbą do was odnośnie wiedzy jak odpalić takowy silniczek. Silnik tak jak pisałem stał ok 30lat nie odpalany. Ja zanim podjąłem się prób odpalenia zacząłem od czyszczenia podzespołów tj: bak, wtrysk, pompa, regulacji zaworów, wymiana wężyków, oleju itd. Potem przyszedł czas na odpalenie i niestety nie odpala, a powodem podstawowym jest pompa która nie podaję paliwa, odpowietrzałem ją tak jak wyczytałem w poscie u innych kolegów ale niestety paliwo nie wychodzi z pompy. Czy to oznacza że pompa niestety się skończyła? Czy coś pominąłem, źle zrobiłem z nią. Jak długo trzeba kręcic silnikiem aby ppompa podała paliwo? Czy od razu powinna podać? Z góry dziękuje za jakieś podpowiedzi.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4840
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: S301d 30 lat nie odpalany

Post autor: Bolszewik »

Silnik jest trudny do odpowietrzenia.
Zdarzyło mi się to ze 3 - 4 razy. Trzeba go ustawić równo żeby wszystko wybulkało.
Przy kręceniu korbą słychać takie >>szczęknięcie<< w zasadzie od początku kręcenia.