uszczelnienie kolumny c-328
uszczelnienie kolumny c-328
czy można wymienić uszczelniacz ramienia kolumny bez jej rozbierania ? to znaczy czy można jakoś ściągnąć ramie tak na ciągniku czy trzeba wszystko demontować ?
z góry dzięki za info
z góry dzięki za info
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2021, 20:59
Re: uszczelnienie kolumny c-328
Według mnie trzeba demontować, a czy czasem w c328 nie jest oring a w c330 uszczelniacz?
- URSUS c 328
- Posty: 273
- Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55
Re: uszczelnienie kolumny c-328
Nie da rady musisz odkręcić przekładnię od korpusu skrzyni biegów ramię jest mocowane do półksiężyca śruba m12 musisz odkręcić tą śrubę i ramię dopiero wyjdzie. Przed odkręcaniem przekładni spuść olej z niej bo wyleci cały na ziemię.
Re: uszczelnienie kolumny c-328
czyli tak jak myślałem;
dzięki wielkie
dzięki wielkie
Re: uszczelnienie kolumny c-328
Pytanie: Jaki jest rozmiar tych oringów? Wymieniłem olej, i już wiem dlaczego starego było tak mało Czeka mnie wymiana tych uszczelnień, ale nie wiem jaki rozmiar ma m kupić.
A drugie pytanie, to czy w C-328 uszczelka między przekładnią (ta z oringami) a obudową skrzyni biegów jest taka sama jak w C-330 (przekładnia z zimeringami)?
A drugie pytanie, to czy w C-328 uszczelka między przekładnią (ta z oringami) a obudową skrzyni biegów jest taka sama jak w C-330 (przekładnia z zimeringami)?
Pozdrawiam
RysiuM
RysiuM
Re: uszczelnienie kolumny c-328
Różnica polega też na różnicy w wałku kierownicy - w C325/C328 jest kierownica na drobny frez, a w C-330 na klin.
No i ta różnica w uszczelnieniach. Więcej zmian nie przychodzi mi w tej chwili do głowy.
Rozmiaru oringów niestety nie znam
No i ta różnica w uszczelnieniach. Więcej zmian nie przychodzi mi w tej chwili do głowy.
Rozmiaru oringów niestety nie znam
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: uszczelnienie kolumny c-328
Dzięki za szybką odpowiedź. Czyli rozumiem, że uszczelki pod kolumnę oraz pod przekładnią są takie same? Nie chcę kupić uszczelki reklamowane jako do C-328 i C-330 a okaże się że pasuje tylko do C-330.
Jeśli chodzi o te oringi to znalazłem wypowiedź pana Franciszka na filmie sprzed 5 lat o ustawieniu zbieżności, że "tam jest oring trzydzieści pięć razy trzy razy cztery".
Tylko co to znaczy? Oring ma tylko dwa wymiary: średnica wewnętrzna i grubość. Czy pan Franciszek miał na myśli, że tam są dwa różne oringi: z jednej strony 35x3, a z drugiej 35x4, czy może w zależności od traktorka (325 vs 328) w jednym jest 35x3 a drugim 35x4. A może po prostu w zależności od stopnia zużycia daje się 35x3 (na mniej wyrobionym ramieniu) lub 35x4 (na bardziej wyrobionym)?
Ale, jeden oring to nie majątek, więc chyba po prostu kupię po dwa z każdego i zobaczymy. Czy silikonowy jest OK, czy wystarczy zwykły czarny olejoodporny?
Jeśli chodzi o te oringi to znalazłem wypowiedź pana Franciszka na filmie sprzed 5 lat o ustawieniu zbieżności, że "tam jest oring trzydzieści pięć razy trzy razy cztery".
Tylko co to znaczy? Oring ma tylko dwa wymiary: średnica wewnętrzna i grubość. Czy pan Franciszek miał na myśli, że tam są dwa różne oringi: z jednej strony 35x3, a z drugiej 35x4, czy może w zależności od traktorka (325 vs 328) w jednym jest 35x3 a drugim 35x4. A może po prostu w zależności od stopnia zużycia daje się 35x3 (na mniej wyrobionym ramieniu) lub 35x4 (na bardziej wyrobionym)?
Ale, jeden oring to nie majątek, więc chyba po prostu kupię po dwa z każdego i zobaczymy. Czy silikonowy jest OK, czy wystarczy zwykły czarny olejoodporny?
Pozdrawiam
RysiuM
RysiuM
Re: uszczelnienie kolumny c-328
Sam się pytam, sam se odpowiadam . Ale może przyda się komuś ta informacja.
Znalazłem kawałek instrukcji z częściami do przekładni kierowniczej C-328. Wg niej, podkładka pod przekładnię (od obudowy skrzyni biegów) jest taka sama (ten sam nr części 50.01616.0) co w C-330. Tak samo podkładki regulacyjne pod kolumnę kierownicy są te same co w C-330 (0,15mm to 50.01614.0, 0,5mm to 50.01615.0). Pierścień uszczelniający (czyli ten oring) ma numer części 50.01623.0 i jest ich w sumie dwa, po jednym z każdej strony. Nie udało mi się wygooglować żadnych informacji po numerze części 50.01623.0
Znalazłem kawałek instrukcji z częściami do przekładni kierowniczej C-328. Wg niej, podkładka pod przekładnię (od obudowy skrzyni biegów) jest taka sama (ten sam nr części 50.01616.0) co w C-330. Tak samo podkładki regulacyjne pod kolumnę kierownicy są te same co w C-330 (0,15mm to 50.01614.0, 0,5mm to 50.01615.0). Pierścień uszczelniający (czyli ten oring) ma numer części 50.01623.0 i jest ich w sumie dwa, po jednym z każdej strony. Nie udało mi się wygooglować żadnych informacji po numerze części 50.01623.0
Pozdrawiam
RysiuM
RysiuM
Re: uszczelnienie kolumny c-328
Dokładnie, różny w zależności od zużycia.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...