XI Bieszczadzka Rajza
V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Dodano dnia: 29/03/2019
Harry Ferguson zbudował i opatentowany trzy punktowy układ podnoszenia narzędzi wyposażony w automatyczną regulacje głębokości pracy.
W 1938 roku Ferguson podpisuje umowę z Fordem na produkcję traktorów o nazwie Ford Ferguson wyposażonych w system Fergusona.
Umowa z Fordem obejmowała wytwarzanie tych traktorów również w Wielkiej Brytanii. Dlatego Ferguson w okresie wojny wprowadził wiele zmian zarówno w samym traktorze jak i systemie zawieszania i regulacji. Jednakże Ford nie dotrzymał warunków umowy i w tej sytuacji Ferguson podjął decyzję o samodzielnej produkcji traktorów opartych o ten zmodernizowany ciągnik z uwzględnieniem najnowszych poprawek. .W 1945 roku podpisana została umowa z firmą Standard Motor Company z Coventry w Anglii na budowę traktora Ferguson TE 20.
Oznaczenie modelu TE 20 pochodziło od mocy 20 koni mechanicznych, którymi dysponował ów traktor. Było klika wariantów tego ciągnika. Pierwsze były zaprojektowane z silnikami napędzanymi benzyną i oznaczane jako TEA20. Następnie wszedł model TVO – traktor vapourising czyli olej podobny do parafiny. A później diesel TEF20. Były też inne warianty z wąskimi rozstawami osi do pracy w winnicach i sadach, jak TEB20 i TEC20.
Ciągnik Fergusona TE 20 był bardzo udaną i masową brytyjską maszyną, rozpowszechnioną na całym świecie. Ze względu na jego szary kolor, którym był malowany cały ciągnik pieszczotliwie nazywano go „Mały Szary Fergie”. Ten mały traktor został nawet użyty w 1958 przez Edmunda Hillarego w wyprawie do bieguna południowego, dając świadectwo wytrzymałości maszyny. Bardzo duża liczba tych traktorów przetrwała do dziś i jest to ciągnik dość lubiany przez kolekcjonerów.
Rafał Mazur